Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Jeg er gravid i uke 34/35 og sliter enormt med bekkenløsning/låsning. Var hos kiropraktor før ferien nå og fikk "knekt" opp bekkenet. Eller fikk beskjed om at det var låst på begge sider å fikk behandling. Men hun klarte jo ikke å knekke det opp. Nå er jeg her på hytta og alt jeg vil er å gråte. Det er så låst at jeg vet ikke min arme råd:-( noen som har tips til stillinger som jeg kan gjøre selv som kanskje kan knekke opp litt bak? Ellers vil jeg ønske dere en fin påske🐣 Anonymkode: de277...1a3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Hvis du greier å tøye, så tøy muskulatur i sete, lyske, fremside og bakside lår, ev. også innside lår. Tøy det du greier av dette, sete og lyske (hoftebøyeren) er viktigst, men ta det du greier. Deretter legger du deg på gulvet på en matte, eller brett sammen et teppe slik at det ikke blir for hardt eller kaldt. Så tar du universalstillingen fra yoga. Se på det nederste bildet i denne linken: http://www.yogaprosess.com/norsk/gravidyoga/gravid.html Hvis du kjenner at det er forskjell på høyre og venstre side, så legger du deg først det benet på siden hvor det er best over det andre. Så ligger på på samme måte til motsatt side. Etter det igjen kan du la ankelen på det bøyde benet ligge rett over kneet på det strake benet, og så trekke forsiktig i det bøyde kneet ("rugge" litt på benet). Pass på å slappe mest mulig av og pust godt ut. Jeg får innimellom opp låsninger i bekken og/eller korsrygg på denne måten. Og når det er helt låst og jeg ikke får dem opp selv så vil det som regel likevel lindre såpass at jeg greier meg til jeg kommer meg til kiropraktor igjen. Gjør dette gjerne hver dag, da hindrer du at det strammer seg enda mer og blir enda mer låst. Husk å tøye det du greier før du inntar stillingen. God bedring og god påske til deg også Anonymkode: e5865...e30
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du greier å tøye, så tøy muskulatur i sete, lyske, fremside og bakside lår, ev. også innside lår. Tøy det du greier av dette, sete og lyske (hoftebøyeren) er viktigst, men ta det du greier. Deretter legger du deg på gulvet på en matte, eller brett sammen et teppe slik at det ikke blir for hardt eller kaldt. Så tar du universalstillingen fra yoga. Se på det nederste bildet i denne linken: http://www.yogaprosess.com/norsk/gravidyoga/gravid.html Hvis du kjenner at det er forskjell på høyre og venstre side, så legger du deg først det benet på siden hvor det er best over det andre. Så ligger på på samme måte til motsatt side. Etter det igjen kan du la ankelen på det bøyde benet ligge rett over kneet på det strake benet, og så trekke forsiktig i det bøyde kneet ("rugge" litt på benet). Pass på å slappe mest mulig av og pust godt ut. Jeg får innimellom opp låsninger i bekken og/eller korsrygg på denne måten. Og når det er helt låst og jeg ikke får dem opp selv så vil det som regel likevel lindre såpass at jeg greier meg til jeg kommer meg til kiropraktor igjen. Gjør dette gjerne hver dag, da hindrer du at det strammer seg enda mer og blir enda mer låst. Husk å tøye det du greier før du inntar stillingen. God bedring og god påske til deg også Anonymkode: e5865...e30 Tuuusen tuuusen takk!!!😊 Dette skal virkelig prøves👍🏼 Anonymkode: de277...1a3
Roheryn Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Et triks jeg lærte fra fysio var å legge meg på ryggen med knærne trukket opp foran meg (fosterstilling, bare liggende på rygg), så tar du godt tak foran på knærne /øverst på leggen og så presser du beina opp/mot hendene så hardt du kan. For min del funker det ofte for å kneppe opp akutte låsninger, men det kommer vel an på hvor fastlåst det er... men verd å prøve 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå