Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #26 Skrevet 10. april 2017 Ingen fasit og ingen kan bestemme for andre. Jeg personlig synes det er viktig å vite med seg selv at man er klar for å møte en ny person. Sorg er tøft og vondt, og dens varighet er det heller ingen fasit på. Så når/hvis man begynner å date så er det individuelt. Jeg har venta flere år, men fikk en skikkelig knekk etter hans død, og vi har små barn. Men jeg hadde ikke sett rart på noen annen om de begynte tidligere. Men litt respekt for andre er jo lurt. Om f.eks svigermoren er på et annet stadie i sorgen, så behøver man ikke rope ut om ny "flamme", det kan gjøre vondt. Anonymkode: 38706...45d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #27 Skrevet 10. april 2017 De kan date når det er riktig for dem uansett hva andre måtte mene. Da menn ofte lever kortere enn deres koner, er det mange kvinner som har vært ofte på sykehus etter at mannen ble syk. Skyldfølelse når de ikke har vært på sykehus. Etter at mannen faller fra, er det mange kvinner som også har kommet seg ut av seigpiningen. Ikke lenger den dårlig samvittigheten. De kalles gla'enker. Den hardeste jobben er da over. De er på ingen måte glade for at mannen er død. De er glade for at en kjempetung prosess er over og kan oppfattes som glade, da de har vært en skygge av seg selv i en vanskelig periode. Da kan sorg gå over til savn og man kan forsette livet sitt. Anonymkode: 51a5c...cd0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #28 Skrevet 10. april 2017 Når de er klare for det selv. Viktig å være åpen om det som har skjedd hos en ny partner, da denne avdøde vil være en stor del av deg for alltid. Anonymkode: acea0...3d8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #29 Skrevet 10. april 2017 Det er veldig individuelt og opp til hver enkel. Men man bør også ta hensyn til andre etterlatte og respektere at det kan være hardt å ta en ny partner inn for fort. En nabo av meg mistet mannen etter kort sykeleie, det var snakk om 3-4 mnd, og på ettårsdagen for hans død satt hun høyggravid med ny mann og de tre barna hennes hadde fått 'ny' pappa. Det var svært hardt for moren til avdøde og jeg syns det var respektløst av henne. Anonymkode: e3013...a46
februarprins2013 Skrevet 10. april 2017 #30 Skrevet 10. april 2017 når de selv er klare for det er bare de som vet
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #31 Skrevet 11. april 2017 Hva vi andre mener har ingen betydning, for det er det kun den det gjelder som vet. Ingen andre har noe med det. Min mann sa at han ville at jeg skulle finne meg en ny når han var død. Det hadde jeg også villet for ham hvis det var jeg som døde før ham. Jeg hadde unnet ham å bli lykkelig igjen. Det tok vel 3-4 år før jeg begyne å se litt på menn igjen, og nå er det snart 6 år siden han døde og jeg er fortsatt singel. Jeg syns det er rart at noen klarer å forelske seg igjen allerede kort tid etter at man blir enke/enkemann, men folk er forskjellige og jeg dømmer ingen. Det betyr jo ikke at de elsket sin mann/kone mindre enn jeg elsket min. Anonymkode: 4ede2...90a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå