Gå til innhold

Naboen har engasjert snekkere til å bytte kjøkken nå i påsken mens de er borte, og de begynte før kl 7.30 i dag med boring i murvegg

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnehager i vår kommune stenger kl 13.00 onsdag. 133% overtid fra kl 12.00 for de som jobber. 

Anonymkode: 61528...56e

Sier du det 

Anonymkode: cf442...b95

Skrevet

Jeg synes det er helt innenfor å klage på de som ikke holder seg til normale regler. Greit at det er "EN" gang de skal pusse opp kjøkkenet, men så kommer bad, stue, loft osv. 3 år senere har huset kanskje nye eiere som vil ha nytt kjøkken med mer. 

Jeg var selv ganske liberal på det der helt frem til at leiligheten under oss hadde vært pusset opp to ganger på kort tid. De siste som hadde pusset opp dag og natt i over en mnd. presterte å komme på min dør å klage en kveld (før 23) når jeg fikk hjelp til å bore 3 skruer i en vegg, etter det gadde jeg ikke å "tåle" noe selv. 

Til HI: 

Si fra til naboene at dere stopper eventuelt bråk i påsken og at de alltids kan spandere en hotellferie på dere for at de skal få pusse opp i fred. 

Anonymkode: 3720d...2cb

Skrevet

Jeg vet ikke med dere, men dersom jeg først hadde fri en dag (noe jeg sjeldent har pga at jeg er studen) hadde jeg blitt råsur dersom noen vekte meg kl 07 på en hellidag. Jeg får aldri sove frempå. Så det hadde ikke gått for meg "for bare en gang", men dersom jeg på en regelmessig basis hadde fri i helgene og på kvelder ville jo saken ha stilit seg anerledes :)

Bra det ble orden på sakene ;) 

Anonymkode: aedca...9f9

Skrevet

nei, skai vere stille mellom 23-7 så de gjør ikke noe galt

Skrevet
1 time siden, Blair Waldorf skrev:

Ikke på en søndag

Anonymkode: 8f723...486

Skrevet
9 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Sånn til en annen gang om du enda ikke vet det:

Lov om helligdager og helligdagsfred

§ 3. Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

§ 2.Helligdager

Følgende dager er helligdag:

a) vanlige søndager,
B) nyttårsdag (1. januar),
c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag),
d) langfredag (siste fredag før første påskedag),
e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars),
f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag),
g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag),
h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag),
i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag),
j) første juledag (25. desember),
k) annen juledag (26. desember).

Anonymkode: b07db...71d

Skrevet

B) = b ) 

Skrevet
9 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Herregud jeg er lei dine svar. Du har jo aldri peiling på det du svarer på. 

Anonymkode: 3e0aa...d24

Skrevet

Rart hvordan folk plutselig blir kristne når helligdagene kommer ;)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tenkte på det samme!

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke være kristen for å forvente at alle overholder Norges lover. Lovene gjelder alle.

Skrevet

Nå har vel di kristne høytidene vært en eller annen form for hedniske høytider. De tok vel bare over eksisterende høytider for å gjøre det enkelt.  Så...... 

Anonymkode: d7b1f...989

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå har vel di kristne høytidene vært en eller annen form for hedniske høytider. De tok vel bare over eksisterende høytider for å gjøre det enkelt.  Så...... 

Akkurat det blir et svakt argumentet med mindre du bekjenner deg til en av de "hedenske" religionene. Behovet ditt for fri i påsken blir ikke større fordi forfedrene dine holdt et blot på den tiden for 1500 år siden, enn fordi forfedrene dine gikk til nattverd på den tiden for 100 år siden.

Jeg kan se flere gode grunner til felles fridager i et sekulært samfunn, men at tidligere religioner også hadde feiringer blir ikke noe godt argument.

Anonymkode: 148b2...4ee

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det blir et svakt argumentet med mindre du bekjenner deg til en av de "hedenske" religionene. Behovet ditt for fri i påsken blir ikke større fordi forfedrene dine holdt et blot på den tiden for 1500 år siden, enn fordi forfedrene dine gikk til nattverd på den tiden for 100 år siden.

Jeg kan se flere gode grunner til felles fridager i et sekulært samfunn, men at tidligere religioner også hadde feiringer blir ikke noe godt argument.

Anonymkode: 148b2...4ee

Det var en kommentar til at alle plutselig blir kristne i høytiden. Kristne har ikke monopol på høytider. 

Ang fridager, så vil jeg tro at man hadde hatt noe form for dette uansett. Mye pga velferd. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke på en søndag

vet det best selv ,har bodd slik før

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er lovene bare for de kristne altså?

Skrevet
24 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Du vet tydeligvis ingenting

Skrevet
31 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Fantastisk. Bare helt fantastisk! 

Skrevet
41 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Du vet tydelig veldig lite. Les Norges lover. Jeg har til og med gjort det enkel før deg over her siden du har så tungt for å forstå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...