Gå til innhold

"Dine sterke og svake sider som helsefagarbeider"

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fagprøven skal jeg i egenvurderingsdelen skrive litt om mine sterke og svake sider som helsefagarbeider. Synes sånn er ekstremt vanskelig. Sterke sider er jo greit nok, der kan jeg finne en del, men svake? Hjelp? Hva ville dere skrevet/hva skrev dere på deres fagprøve? 

Anonymkode: a45ad...1f2

Fortsetter under...

Skrevet

Hva er dine svake sider, da? Svake sider kan du egentlig omskrive med utfordringer, sider som gjør at du må være enda mer oppmerksom på din egen faglighet i møte med mennesker.

Anonymkode: 8b2c4...e9e

Skrevet

Er sykepleier, så blir nesten det samme. Min svakeste side som sykepleier er at jeg sliter litt med å distansere meg, og ikke ta ting innover meg. Dessuten kan jeg bli litt utålmodig og irritert om jeg må gjenta ting ørten ganger. 

Anonymkode: 616d2...b56

Skrevet

Tusen takk for svar! Hjelper å tenke litt annerledes. Jeg har i grunn aldri tenkt over hva som er mine svake sider i en sånn sammenheng. 

Anonymkode: a45ad...1f2

Skrevet

Mine svake sider var at jeg ikke alltid klarte og distansere meg fra jobben , mens det også er en av mine sterke sider da jeg også hadde gode relasjoner med pasientene. Å være profesjonell er viktig i jobben , samtidig som man bare er menneskelig . Har grått ett par ganger på jobb ved f.eks dødsfall . 

Anonymkode: a8a62...129

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mine svake sider var at jeg ikke alltid klarte og distansere meg fra jobben , mens det også er en av mine sterke sider da jeg også hadde gode relasjoner med pasientene. Å være profesjonell er viktig i jobben , samtidig som man bare er menneskelig . Har grått ett par ganger på jobb ved f.eks dødsfall . 

Syns det blir feil og umenneskelig å se på det som en "svak side" ved deg som yrkesutøver - det at du gråter når noen dør. Selv om du er på jobb og alt det der. Man er ikke en robot.

Anonymkode: 5998e...e24

Annonse

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns det blir feil og umenneskelig å se på det som en "svak side" ved deg som yrkesutøver - det at du gråter når noen dør. Selv om du er på jobb og alt det der. Man er ikke en robot.

Anonymkode: 5998e...e24

Akkurat det jeg mener :) man skal være profesjonell , men man er bare menneskelig . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...