Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Hun sier det brenner i magen på venstre side under ribbeinene. Hun sier det er vondt og brenner når hun puster inn. Hva ligger på den siden? Anonymkode: 12224...987
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Kolikksmerter. Altså luft... ? Anonymkode: d4a52...b14
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Hun er 6 år så det er ikke kolikk. Anonymkode: 12224...987
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #5 Skrevet 7. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er 6 år så det er ikke kolikk. Anonymkode: 12224...987 Absolutt alle kan få kolikk altså, det betyr bare luftsmerter. Svigermor på 86 år sliter en del med kolikk og tar minifom før hvert måltid.... Anonymkode: d3034...b3a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #6 Skrevet 7. april 2017 Hadde det vært blindtarmen hadde det nok vært mer smertefullt. Må bare følge med,hun sovnet igjen nå. Har hatt vondt til og fra i 4 dager nå. Anonymkode: 12224...987
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #7 Skrevet 7. april 2017 Blindtarmen ligger på høyre side, ikke under venstre ribbeinsbue.. Kan være magesyre, noe muffins med milten, noe med bukspyttkjertel.. Har hun mye luft? Normal avføring? Tørster hun!? Dette kan være veldig mye, umulig å finne ut av uten en tur til legen.. Anonymkode: 32252...03c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #8 Skrevet 7. april 2017 Det er ikke lupus i alle fall. Anonymkode: 7345e...8b1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #10 Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde det vært blindtarmen hadde det nok vært mer smertefullt. Må bare følge med,hun sovnet igjen nå. Har hatt vondt til og fra i 4 dager nå. Anonymkode: 12224...987 Sønnen min gikk med blindtarmbetennelse i flere uker før legene tok ul av han. Da var den så råtten at den var begynt å kapsle seg. 3 operasjoner. Så ikke umulig.. Anonymkode: 00933...ccb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #11 Skrevet 8. april 2017 Smerten kommer og går, hun har hatt mye hvitt i avføringen og har drukket mye de siste mnd. Hun er ellers i fin form. Jeg ringte legen i går,men fastlegen mente vi bare kunne se ann. Anonymkode: 12224...987
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #12 Skrevet 8. april 2017 Problemer med leveren. Fett i avføringen er ikke et bra tegn. Kom deg på legevakten med henne med en gang. Ring på forhånd. Dere kommer nok rett inn. Hvis hun har avføring før dere drar tar du med en prøve av dette i et rent og lukket glass. Anonymkode: 78cd4...6c7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 Hun har tidligere hatt sånne fettdråper i urinen, og det hvite som kom med avføringen er ikke fett. Avføringen var normal,men så kom det masse hvite klumper ut ved siden av avføringen. Snakket med fastlegen i går og hun sa det ikke var noe å sjekke...🤔 Anonymkode: 12224...987
Love my kidz Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 Makan altså, blir sint når ikke legen ikke reagerer og vil undersøke. Ville dratt til legevakt og forlangt undersøkelse. Dette høres alvorlig ut i mine øyne. Blindtarmen ER det ikke siden den ligger på høyre side samt lengre ned. Er selv operert for det sp det VET jeg. Jeg vet derimot ikke hva som har rammet datteren din, men høres alvorlig ut.
Optatium Skrevet 8. april 2017 #15 Skrevet 8. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Problemer med leveren. Fett i avføringen er ikke et bra tegn. Kom deg på legevakten med henne med en gang. Ring på forhånd. Dere kommer nok rett inn. Hvis hun har avføring før dere drar tar du med en prøve av dette i et rent og lukket glass. Anonymkode: 78cd4...6c7 Leveren sitter på høyre side.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #16 Skrevet 8. april 2017 Det er ikke galletrøbbel på gang a? Det kan gi en brennende følelse og kan være vanskelig å lokalisere, noen får smerter bakover i ryggen, noen får det som et belte med smerter rundt hele. Siden hun har så vondt ville jeg ringt legevakten i kveld, sagt at legen mente det ikke trengte å sjekkes, men at du er bekymret. God bedring til datteren Anonymkode: 8d3c6...db0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #17 Skrevet 8. april 2017 Tusen takk😊Blir litt oppgitt jeg også,men hun har ikke klaget på noen timer nå. Virker som det blir verre mot kvelden. Om det fortsetter drar vi til legevakt. Synes ikke fastlegen tar oss alvorlig på noe egentlig. Anonymkode: 12224...987
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #18 Skrevet 8. april 2017 Den fastlegen ville jeg byttet. Slike ting skal henvises videre. Ikke gi deg. Anonymkode: 7c8a5...667
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #19 Skrevet 8. april 2017 Altså, typisk for blindtarmbetennelse er smertevandring, dvs at det begynner diffust, så vandrer mot venstre nedre del og til slutt mot høyre nedre del - og gjerne veldig vondt, så blir det bra/bedre om/når blindtarmen sprekker, før det blir enda verre igjen. Så dere som påstår at det ikke er blindtarmen - vel, det kan alltid være blindtarmen, selv om smertene ikke er typiske. Det er langt fra alltid sånn at det er noe som ligger i samme området som smerten sitter i, som gjør vondt. Avføringsendringer, magesmerter høyt oppe gjør jo at lever/bukspyttkjertel kan være en synder, samtidig er det veldig vanlig med magesmerter ved forstoppelse. Ville uansett fått sjekket det ut i løpet av et par dager hvis det ikke gir seg, og før hvis det endrer seg! Anonymkode: 1056e...76d
Optatium Skrevet 8. april 2017 #20 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke galletrøbbel på gang a? Det kan gi en brennende følelse og kan være vanskelig å lokalisere, noen får smerter bakover i ryggen, noen får det som et belte med smerter rundt hele. Siden hun har så vondt ville jeg ringt legevakten i kveld, sagt at legen mente det ikke trengte å sjekkes, men at du er bekymret. God bedring til datteren Anonymkode: 8d3c6...db0 Gallen har med leveren å gjøre, sitter også på høyre siden. Men helt enig i at det ble sjekkes opp altså.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #21 Skrevet 8. april 2017 3 timer siden, Love my kidz skrev: Makan altså, blir sint når ikke legen ikke reagerer og vil undersøke. Ville dratt til legevakt og forlangt undersøkelse. Dette høres alvorlig ut i mine øyne. Blindtarmen ER det ikke siden den ligger på høyre side samt lengre ned. Er selv operert for det sp det VET jeg. Jeg vet derimot ikke hva som har rammet datteren din, men høres alvorlig ut. Det kan være blindtarm. Jeg har også selv hatt det. Mistenkte det ikke i det heletatt fordi jeg kun hadde moderate smerter øverst i magen, langt fra blindtarmen. Men det gav seg ikke og etter en uke gikk jeg til lege. Da ble jeg sendt rett på kirurgisk og operert for blindtarm. Symptomer på blindtarmbetennelse kan være veldig diffuse og ulike fra person til person. Anonymkode: 7237e...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå