Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange er negativ til at Lisa Tønne outet mannen som ble fersket i utroskap . Tenker at hvis man er så redd for at barna og omverdenen skal finne ut av slikt så burde man kanskje droppe å være utro?

Virker litt som at det er en mors oppgave å skjerme barna for alt det negative far gjør. Er det ikke den som begår udåden som fortjener pekefingeren?

Skrevet

Enig med deg

Anonymkode: b5bcf...e17

Skrevet

Nja. En kan ikke beskytte ungene mot all idiotien foreldrene begår, men man behøver ikke bidra med å hive det rett i fleisen på dem... Foreldrene skal tross alt ha et greit samarbeid rundt ungene, og da hjelper ikke henge ut den andre slik. 

Anonymkode: fe8c5...237

Skrevet

Det er vel ikke mannen det er synd på her, men det er en uting å ta alt offentlig. Når det kun er for å samle klikk og penger blir det om mulig enda mer smakløst.

Hun er ikke det minste bedre enn han her i denne saken.

Hvorfor skal hele Norge være med i deres personlige krise? 

Skrevet

Jeg har i flere år vært en av Tusvik & Tønnes største fans.... Men dette ble så feil som det kunne blitt😱😱

Lisa burde vært beskyttet mot seg selv, syk, lite søvn og i sitt livs krise... Jeg blir provosert over at Sigrid og andre rundt henne lot henne gjennomføre den podcasten få dager etter det skjedde! Lisa er jo i sjokk!!! Stakkars, stakkars barn sier jeg! 

Anonymkode: 6ea5f...eec

Skrevet

Det kan godt hende det er riktig å la barna få vite at pappa har driti seg ut og gjort noe veldig dumt 

Men det et veldig feil at alle rundt barna vet det, hvorfor skal skittentøyvasken tas foran hele nærmiljøet, skole og klassekamerater, de ansatte på butikken, fotballtreneren osv osv. Det er veldig feil at barna må gå rundt og skamme seg og få kommentarer om pappas svin på skogen 

Anonymkode: f616b...10f

Skrevet

Kjære alpakka - er det noen foreldre som er skikket til å snakke med ungene sine om dette så må det jo være Lisa Tønne! Og det tenker jeg hun har gjort, til gangs.

Og at andre foreldre snakker om det foran barna sine på en slik måte at de kommer meg kommentarer til Tønnes unger  - vel, det sier mer om dem enn om henne! Jeg hørte hele podcasten og hadde ikke noe å utsette på hva hun sa om mannen. At alt skal hysjes og glattes over, det blir jeg mer matt av!

Jeg er fotsatt fan!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan godt hende det er riktig å la barna få vite at pappa har driti seg ut og gjort noe veldig dumt 

Men det et veldig feil at alle rundt barna vet det, hvorfor skal skittentøyvasken tas foran hele nærmiljøet, skole og klassekamerater, de ansatte på butikken, fotballtreneren osv osv. Det er veldig feil at barna må gå rundt og skamme seg og få kommentarer om pappas svin på skogen 

Anonymkode: f616b...10f

Dette

Skrevet
6 minutter siden, Lolitalolita skrev:

Kjære alpakka - er det noen foreldre som er skikket til å snakke med ungene sine om dette så må det jo være Lisa Tønne! Og det tenker jeg hun har gjort, til gangs.

Og at andre foreldre snakker om det foran barna sine på en slik måte at de kommer meg kommentarer til Tønnes unger  - vel, det sier mer om dem enn om henne! Jeg hørte hele podcasten og hadde ikke noe å utsette på hva hun sa om mannen. At alt skal hysjes og glattes over, det blir jeg mer matt av!

Jeg er fotsatt fan!

Men kjære vene. Tror du at det kun finnes to alternativer: hysje ned og glatte over eller kringkaste for hele verden?

Det nytter ikke klappe seg selv på skulderen og si at jeg snakker med ungene mine så da er det ikke mitt problem om andre unger slenger dritt. For det er faktisk ditt ansvar som voksen!!!! Å ta hensyn til at andre unger kan slenge dritt og derfor trenger du ikke kringkaste det for hele verden. 

Voksne som lever i sin egen ideelle boble der alle andre er problemet er bare slitsomt. 

Anonymkode: d19fe...7cb

Skrevet

Men kjære vene. Tror du at det kun finnes to alternativer: hysje ned og glatte over eller kringkaste for hele verden?

Det nytter ikke klappe seg selv på skulderen og si at jeg snakker med ungene mine så da er det ikke mitt problem om andre unger slenger dritt. For det er faktisk ditt ansvar som voksen!!!! Å ta hensyn til at andre unger kan slenge dritt og derfor trenger du ikke kringkaste det for hele verden. 

Voksne som lever i sin egen ideelle boble der alle andre er problemet er bare slitsomt. 

Som offentlige personer ville det kommet ut uansett , på denne måten fikk hun forklart på en skikkelig måte hva som har skjedd.

Skrevet
4 minutter siden, Stinkerbelle skrev:

Som offentlige personer ville det kommet ut uansett , på denne måten fikk hun forklart på en skikkelig måte hva som har skjedd.

Nja...pressen vet om MYE utroskap blant kjente folk uten at det har offentlig interesse. I denne saken er jo sykehusoppholdet blitt skrevet om, men ikke utroskapen

Anonymkode: 2fd34...d49

Skrevet
11 minutter siden, Stinkerbelle skrev:

Forklart på en skikkelig måte hva som har skjedd???

hvorfor skal hun forklare noe som helst til folk utenfor sin egen krets? Pressen i Norge er ikke slik at de skriver om utroskap ol, så at hun er føre var er bare tull. Hun er sint og såret og handler uten å tenke på hvem dette rammer mest. 

Dårlig stil, rett og slett. 

Skrevet

Så da er det bedre at samfunnet rundt dem plukker opp ett stråd herifra og ett derifra og setter det sammen til sin egen bukett? Du vet at det er sånn det fungerer "til vanlig" - alle rundt vet hva som har skjedd - men de vet ikke alltid, eller sjelden sannheten. Man snakker ikke med dem det gjelder for det er skambelagt og det er bedre å stole på de versonene som verserer

De som hører på podcasten og er i deres omgangskrets vet nå Lisa sin versjon. Da er det opp til dem å evt på Kyrre sin versjon. Oss i resten av Norge - hva har det å si om vi vet Lisa sin versjon? Kommer barna til å bli belastet av at jeg sitter i min stue og vet? Neppe!

Skrevet
1 minutt siden, Lolitalolita skrev:

Så da er det bedre at samfunnet rundt dem plukker opp ett stråd herifra og ett derifra og setter det sammen til sin egen bukett? Du vet at det er sånn det fungerer "til vanlig" - alle rundt vet hva som har skjedd - men de vet ikke alltid, eller sjelden sannheten. Man snakker ikke med dem det gjelder for det er skambelagt og det er bedre å stole på de versonene som verserer

De som hører på podcasten og er i deres omgangskrets vet nå Lisa sin versjon. Da er det opp til dem å evt på Kyrre sin versjon. Oss i resten av Norge - hva har det å si om vi vet Lisa sin versjon? Kommer barna til å bli belastet av at jeg sitter i min stue og vet? Neppe!

Men hvorfor skal du sitte i din stue og vite dette om folk du ikke har noe med?

Skrevet
Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Men hvorfor skal du sitte i din stue og vite dette om folk du ikke har noe med?

Har du i det hele tatt hørt Tusvik og Tønne?

Skrevet
7 minutter siden, Lolitalolita skrev:

Har du i det hele tatt hørt Tusvik og Tønne?

Nei, det har jeg ikke. Jeg syns likevel det er fullstendig idiotisk å oute privatlivet sitt for å selge flere klikk. 

Skrevet
Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Nei, det har jeg ikke. Jeg syns likevel det er fullstendig idiotisk å oute privatlivet sitt for å selge flere klikk. 

Akkurat, da syns jeg kanskje du skal høre en episode eller to. Lisa og Sigrid forteller fra sitt liv og virke hver eneste uke, og det er ikke en ting som er tabubelagt. Jeg syns det er flott med mennesker som forteller hvordan livet er - for det er jaggu for mange blankpolerte liv ute i sosiale medier i dag. Men det er greit - det uoppnåelig perfekte er ok, men ekte upolert virkelighet er ikke?

Og når du spør hvorfor jeg må vite? Nei, jeg må ikke det. Like lite som jeg trenger støvfrie og plettfrie stuer, alltid velkledde og rene barn og perfekte liv - men jeg får det i alle feedene mine, hver eneste dag. Fordi det er 2017. Fordi det er sånn det har blitt. Vi deler! Med alle!

Og jeg syns det er deilig at ikke alle bare deler det perfekte, men også forteller noe om hvordan det faktisk er. For mange.

Skrevet

Jeg har hørt litt på podcasten til T&T og det er helt feil å henge ut ektemannen. Han har bæsjet på leggen, men det er da ikke noe som er til allmenn interesse. Skjønner at hun er såret og har det helt for jævli, men det hører fortsatt ikke hjemme i offentligheten. 

Skrevet
5 minutter siden, Lolitalolita skrev:

Akkurat, da syns jeg kanskje du skal høre en episode eller to. Lisa og Sigrid forteller fra sitt liv og virke hver eneste uke, og det er ikke en ting som er tabubelagt. Jeg syns det er flott med mennesker som forteller hvordan livet er - for det er jaggu for mange blankpolerte liv ute i sosiale medier i dag. Men det er greit - det uoppnåelig perfekte er ok, men ekte upolert virkelighet er ikke?

Og når du spør hvorfor jeg må vite? Nei, jeg må ikke det. Like lite som jeg trenger støvfrie og plettfrie stuer, alltid velkledde og rene barn og perfekte liv - men jeg får det i alle feedene mine, hver eneste dag. Fordi det er 2017. Fordi det er sånn det har blitt. Vi deler! Med alle!

Og jeg syns det er deilig at ikke alle bare deler det perfekte, men også forteller noe om hvordan det faktisk er. For mange.

Så fordi noen legger ut glansbilder så må andre selge sjela si for å være ærlig og ekte? Fordi vi fortjener det?

Jeg kommer aldri til å synes det er greit å dele ting som påvirker og sårer uskyldige tredjeparter. 

Skrevet
8 minutter siden, Lolitalolita skrev:

Fordi det er pikk i annenhver setning så er det liksom en upolert og kul podcast? Har hørt 3-4 av den, og orker ikke den streberske kulhets-greia de krampeaktig prøver på. Det er gøy en gang, men gang på gang? De tar opp viktige og bra tema, de er morsomme, men hva er poenget med å hele tiden skal være så brautende og kul? Det er bare slitsomt å høre pikk i annenhver setning.

Skrevet

Ja, litt som de som av desperasjon drøfter kjærlighetslivet sitt (og outer mannen) til venninner. Mot hans vilje.

De bør i gapestokk. 

Anonymkode: 2434d...a0e

Skrevet

Jeg digger T & T. Det er terapi å høre på de. De snakker fritt om alt som skjer i livet, hverdagsgreier og ting som alle kan kjenne seg igjen i. Jeg ler så jeg griner hver eneste gang. 

Synes på en måte de gikk over streken, men på en annen måte synes jeg det var fint å høre at de var ærlige også om det som er helt jævlig å måtte stå midt opp i. Det som ble sagt i podcasten var ikke så ille...det er jo heksejakten som andre folk starta i ettertid som er unødvendig. 

#phungforalltid.

Anonymkode: a2bc9...eb4

Skrevet

Liker T&T, og særlig Lisa. 

Og dette var ærlighet, som ble sterk kost. Men jeg mener at det er Tønnes historie, og hun kan fortelle den. Selv om det var litt over grensa, og kanskje en avgjørelse basert på ønske om hevn. 

Skrevet

Synes det går an å trekke opp nisselua et par hakk selv for oss Phung-folk! Det går an å beholde evnen til kritisk tenkning selvom man er fan!  Dette var absolutt ikke greit av Lisa, aller minst av Sigrid som burde beskyttet et menneske i krise!

Det går fint an å stå opp for seg selv uten å henge ut faren til dine barn for 100,000 podcastlyttere! Det er barn innvolvert her! Two wrongs don't make a right!!! 

Skrevet

Synes det går an å trekke opp nisselua et par hakk selv for oss Phung-folk! Det går an å beholde evnen til kritisk tenkning selvom man er fan!  Dette var absolutt ikke greit av Lisa, aller minst av Sigrid som burde beskyttet et menneske i krise!

Det går fint an å stå opp for seg selv uten å henge ut faren til dine barn for 100,000 podcastlyttere! Det er barn innvolvert her! Two wrongs don't make a right!!! 

Det er vel heller han som burde bli fordømt? Ikke ring elskerinnen din når kona ligger på sykehuset. Det er en god tommelfingerregel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...