Gå til innhold

Kan man tilbringe hele dager på hotell i syden og overnatte på et annet

Anbefalte innlegg

Vi skal til Mallorca i juli og har mest lyst å bo på et utrolig flott hotell med aktiviteter for barna og fine basseng. Her er det ikke ledig for vår reisegruppe.

Vi har funnet et hotel i nærheten men der er det veldig lite fasiliteter for barna.

Et det lov tilbringe dagen på det andre hotellet og kjøpe mat der for å så overnatte på det hotellet vi har fått plass på?

Noen som har erfaring med dette.

Hoyellet vi egentlig ønsket å bo på er ikke et rent all-inclusive hotell men det er mulig å bestille det eller enkelte måltider😊

Anonymkode: 2f7cb...62e

Fortsetter under...

Du betaler jo ikke bare for rommet når du bor på hotell, men alle fasilitetene. Jeg vil tro at hotellet ikke lar dere gratis bruke deres for så å betale et annet for å sove der? Men dere kan jo høre med dem?

Anonymkode: 2114d...e96

Man har ingen adgangsbevis eller armbånd på dette hotellet når man ikke har all inclusive og folk kommer jo og går hele tiden så de trenger jo strengt tatt ikke vite om vi bor på hotellet eller ei😙

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man har ingen adgangsbevis eller armbånd på dette hotellet når man ikke har all inclusive og folk kommer jo og går hele tiden så de trenger jo strengt tatt ikke vite om vi bor på hotellet eller ei😙

Nei, men herregud så kleint da... det oser liksom white trash som er så gjerrige at de crasher et dyrt fint hotell, men bor på et billig et. Hadde aldri tenkt tanken engang jeg...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men herregud så kleint da... det oser liksom white trash som er så gjerrige at de crasher et dyrt fint hotell, men bor på et billig et. Hadde aldri tenkt tanken engang jeg...

Hvis du leser hva jeg skriver så har de ikke ledig rom på dette hotellet. Prisen er faktisk tilnærmet lik så whitetrash stempelet kan du ha for deg selv.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du leser hva jeg skriver så har de ikke ledig rom på dette hotellet. Prisen er faktisk tilnærmet lik så whitetrash stempelet kan du ha for deg selv.

Men les hva du selv skriver da. Dere skal bo på et hotell, og så snylte på et annet? Hvis du synes det er helt greit så passer du jo inn i den kategorien jeg skrev.

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men les hva du selv skriver da. Dere skal bo på et hotell, og så snylte på et annet? Hvis du synes det er helt greit så passer du jo inn i den kategorien jeg skrev.

Vi kommer jo til å kjøpe lunsj og middag der og annet i løpet av dagen så de tjener jo faktisk penger på at vi er der så noe snylting er det ikke snakk om. Dette er for at barna liker seg så godt på dette hotellet og vi har bodd her mange ganger før😊

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi kommer jo til å kjøpe lunsj og middag der og annet i løpet av dagen så de tjener jo faktisk penger på at vi er der så noe snylting er det ikke snakk om. Dette er for at barna liker seg så godt på dette hotellet og vi har bodd her mange ganger før😊

Men da betaler dere jo for maten, ikke fasilitetene. Dere snylter altså på fasilitetene uansett siden dere ikke betaler. Eneste som kan svar på om det er ok er hotellet selv. Har du spurt og fått ok er det jo greit, hvis ikke så holder dere dere på hotellet dere betaler for.

Kan aldri tenke meg at det er lov. På de hotellene vi har vært står det tydelig at det ikke er lov. Det er fullt nok rundt bassenget fra før om ikke de skal ha andre hotell sine gjester i tillegg. Som regel i hvert fall.

14 minutter siden, Førstemann skrev:

Kan aldri tenke meg at det er lov. På de hotellene vi har vært står det tydelig at det ikke er lov. Det er fullt nok rundt bassenget fra før om ikke de skal ha andre hotell sine gjester i tillegg. Som regel i hvert fall.

Finner ingen info om dette noen plass, derfor jeg lurer. 

Hvor har du funnet den infoen der du har vært? Det står jo ikke akkurat skilt om at hotellet er kun for gjester som overnatter😏

Er det samme reiseselskap som har begge hotellene? Vi skulle egentlig bo på et hotell i Tyrkia en gang,men så var det ikke plass så vi måtte bo på nabohotellet. Da fikk vi beskjed fra reiselederen vår at vi kunne gå på det andre hotellet for å bade, spise, drikke osv. Dette var med star tour. Så er begge hotellene fra sammereiseselskap,ville jeg rett og slett spurt reiseselskapet.

Anonymkode: 841d4...b08

Annonse

Da vi var i Tyrkia var det strengt på at hotellet var for gjester (og fasilitetene). Et vennepar skulle komme for å ønske oss velkommen og fikk så vidt komme inn på hotellet i ti minutter før det måtte være ute igjen. Så det kommer nok an på hotellet etc. 

Anonymkode: 7d28b...df1

Du må uansett kontakte hotellet og spørre. Du kan ikke med selvrespekten i behold bare troppe opp og håpe på at ingen oppdager at dere ikke bor der. Jeg skjønner ikke helt argumentet med at dere ville bodd der om det var plass. Det er ikke hotellets ansvar at dere bestilte for sent, selv om barna liker seg aldri så godt der. Får dere ikke tillatelse, er det bare å bite i det sure eplet og finne et annet sted og være også på dagtid.

Alle steder vi har vært på ferie har det stått at fasilitetene kun er for hotellets gjester. Dette blir vel litt understreket med utlevering av hotellets egne badehåndklær. Det er ikke et krav å bruke disse men vil tro dere blir sjekket hvis dere koller hver dag og alle har andre håndkler. Hvis hotellet har denne ordningen vel og merke. 

Det er problematisk nok å finne solstoler på morgenen for oss som bor på hotellet om vi ikke skal vike for folk som ikke bor på hotellet en gang. 

Anonymkode: eb22d...83b

Hvordan vet du at du ikke får merkebånd? Jeg har reist mye, og vi får alltid bånd. Dersom du får bånd på "ditt" hotell, kan du ikke gå over i bassenget på det andre. Og dersom de har bånd, som jeg er nesten sikker på, så vil de se du ikke hører til.

Men det kan hende det går ann å kjøpe dagspass liksom, at man spiser og bader på et annet hotell. Det gikk et sted vi var på gran canaria. Tauritodalen. Der var vi hele familien på et hotell, og svigers kom litt senere og bodde på et litt slitt hotell oppi fjellet. De betalte da helpensjon på vårt hotell, og benyttet seg av dette på lik linje som oss. Men spør, det er drit flau å bli hevet ut. Husker ungene min satt i spisesalen alene en gang, det var aircondition, og de hadde langarmete gensere. Da kom en vakt å spurte om å se bånd. Dette var det samme hotellet som det gikk ann å kjøpe dagspass, så de følger med

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ring og spør/ gjør en avtale med hotellet. Dere kan ikke bare går rundt på hotellområdet når dere ikke bor der. 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Finner ingen info om dette noen plass, derfor jeg lurer. 

Hvor har du funnet den infoen der du har vært? Det står jo ikke akkurat skilt om at hotellet er kun for gjester som overnatter😏

Oppslag på hotellet, jo. Det har jeg sett flere ganger.

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er vanvittig frekt og snylteoppførsel.

Anonymkode: f7486...bf7

Siden favoritthotellet er fullt denne gangen, ville jeg heller benyttet anledningen til å velge en ny destinasjon. Så får dere tilbake neste år igjen, bare pass på å bestille i god tid 😉

Jeg føler meg allitd malplassert når jeg er plasser jeg ikke har bestilt - altså, mange hoteller har åpne restauranter og hvem som helst kan spise der, så lenge man betaler. Men man bruker ikke andre fasiliteter uten å betale for det! Ta Norge som eksempel, du dukker ikke bare opp i bassenget til ett hotell uten å betale for det, selv om mange har åpne bassenger for andre enn gjestene sine - mot betaling!

Derfor - skal dere bruke fasilitetene så spør dere om det er ok å gjøre eller om det koster penger siden dere ikke er gjester ved det hotellet.

Mange sånne store hoteller som tilbyr all inclusive lar deg ikke bestille i restauranter om du ikke oppgir romnummer. De tar ikke i mot penger i restaurantene, man betaler i resepsjonen ved avreise. Å bruke fasilitetene om man ikke er gjest er dødsfrekt. Det står også over alt at fasilitetene bare er for hotellets gjester. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...