Gå til innhold

Hvor lenge er man innlagt etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 891d8...ba1

Fortsetter under...

Skrevet

1993 - 10 dager ( komplikasjoner)

1996 - 14 dager ( komplikasjoner)

2000 - 3 dager

2012 - 2 dager. Kommer vel helt ann på, men antall liggedøgn har minsket betraktlig siden første.

Skrevet

Du kan reise akkurat når du vil etter at spinalen er gått ut. De fleste ligger vel fra 2-4 dager. Jeg dro etter 4 timer. 

Anonymkode: 7f623...89a

Skrevet

Kommer helt an på formen. Hadde ks med førstemann og ble liggende fra lørdag til fredag, altså nesten en uke. De fleste kommer vel hjem etter et par dager. 

Anonymkode: 9e9c8...0f3

Skrevet

Jeg var på barsel til babyen var to dager, det er vel ganske vanlig uansett type fødsel, tror jeg?

Anonymkode: 1e1f9...323

Skrevet

Jeg lå 4 dager begge gangene

Anonymkode: a80b7...794

Annonse

Skrevet

Snitt på torsdag, hjem på søndag 

Ble litt komplikasjoner, mistet mye blod, måtte ha flere blodoverføringer og var i skikkelig dårlig form første døgnet 

Anonymkode: fbd38...341

Skrevet

Ikke lengre altså. Så bra. Såg for meg 5-6 dager

Hi

Skrevet

Jeg lå 5 dager. Kunne dratt hjem 4.dag, men da vi bodde i tredjeetasje uten heis hadde jeg rett og slett ikke kommet meg hjem før 5te dagen. 

Anonymkode: d72cc...a50

Skrevet

I Drammen for to år siden var det obligatorisk å være på sykehuset i tre dager etter ks. Jeg fikk snittet den 5., og fikk ikke reise hjem før utpå dagen den 8. selv om jeg var i tipp topp form. Så de var strenge der.

Anonymkode: a39a3...f90

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Drammen for to år siden var det obligatorisk å være på sykehuset i tre dager etter ks. Jeg fikk snittet den 5., og fikk ikke reise hjem før utpå dagen den 8. selv om jeg var i tipp topp form. Så de var strenge der.

Men hvis du ikke var innlagt på tvang, kan ingen holde deg på sykehuset altså. Man står fritt til å reise akkurat når man vil. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke lengre altså. Så bra. Såg for meg 5-6 dager

Hi

Du trenger ikke ligge på sykehuset så lenge etter et ukomplisert snitt. Jeg var som sagt veldig dårlig første døgnet pga komplikasjoner, men etter det klarte jeg meg helt fint uten hjelp 

Fra dag to gikk det fint med amming, stell av baby osv 

Annonse

Skrevet (endret)

Keisersnitt i 2016, var på sykehuset i 6 dager 😊 hadde et fint og ukomplisert snitt, men litt lang reiseveg. 

Endret av Tresko81
Skrevet

Jeg dro etter 18 timer, så vi lå inne knapt ett døgn. 

Sykehsuet er nærmeste "nabo", tar oss nøyaktig 3 min å gå fra ytterdøra til døra på fødeavdelingen. 
Jeg orket ikke tanken, var midt på sommeren og alt for mange fødende. Ble lagt på ett tremannsrom, og det fungerte dårlig for min del. Jeg trengte ro og søvn, ikke andre wrælende babyer. Så for vår del var det best å gå hjem, og heller komme tilbake for prøver. Da kunne jeg slappe ordentlig av. Tenkte også mtp operasjonssåret var det best å være hjemme i egen flora, enn på sykehuset hvor det er full eksplosjon av bakterier og gugge. 

Anonymkode: 0a42b...83a

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du ikke var innlagt på tvang, kan ingen holde deg på sykehuset altså. Man står fritt til å reise akkurat når man vil. 

Jeg fikk ikke dra noe sted. Det var de veldig strenge på, for jeg prøvde nemlig å overtale dem at jeg ville hjem. Det var det ikke snakk om.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk ikke dra noe sted. Det var de veldig strenge på, for jeg prøvde nemlig å overtale dem at jeg ville hjem. Det var det ikke snakk om.

Jeg spurte da ikke om jeg fikk lov å dra hjem. Jeg er da voksen og bestemmer over meg selv. Sykehuset har ett tilbud om å føde der og som sagt, ingen kan holde deg der uten å ha ett tvangsvedtak. 

Skrevet

Underkant av ett døgn. 

Barn nummer to. 

Da sa at de ville ha førstegangs som tok keisersnitt inne ett par dager. 

Anonymkode: 20d34...8c6

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte da ikke om jeg fikk lov å dra hjem. Jeg er da voksen og bestemmer over meg selv. Sykehuset har ett tilbud om å føde der og som sagt, ingen kan holde deg der uten å ha ett tvangsvedtak. 

Så du bare pakket sakene og dro? Hadde du ingen jordmorsamtale før avreise? Gjennomgikk ikke babyen alle testene de utfører på dag 2? 

Du antyder at jeg ikke er voksen nok til å bestemme over meg selv. Jeg spurte aldri OM jeg fikk dra, jeg spurte om NÅR. Svaret var at jeg kunne dra hjem etter alle testene, og etter jordmorsamtalen. Disse foregikk (normalt sett) på dag 2 og dag 3 på Drammen sykehus.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt KS på Drammen i 2009 og 2012, og reiste hjem etter 1,5 døgn begge gangene. En venninne fødte der nå i februar, og hun dro hjem etter to døgn. Så dette må du ha misforstått eller at det kun gjaldt deg pga barn eller mor. Det er ikke vanlig praksis. 

Anonymkode: 7ce35...6ed

Skrevet

Så du bare pakket sakene og dro? Hadde du ingen jordmorsamtale før avreise? Gjennomgikk ikke babyen alle testene de utfører på dag 2? 

Du antyder at jeg ikke er voksen nok til å bestemme over meg selv. Jeg spurte aldri OM jeg fikk dra, jeg spurte om NÅR. Svaret var at jeg kunne dra hjem etter alle testene, og etter jordmorsamtalen. Disse foregikk (normalt sett) på dag 2 og dag 3 på Drammen sykehus.

Jeg dro tilbake og tok føllingsprøve og kunne fått samtale med jordmor da hvis jeg ville. Hørselstest ble tatt rett etter fødsel. Noe jeg ikke hadde behov for. 

Skrevet

Og hadde du da sagt at du heller ville skrives ut og sove hjemme, og bedt de sette opp tidspunkter for disse testene og samtalene så du kunne komme tilbake og ta dem så hadde det vært helt greit.

Ingen holdes på sykehus med tvang med mindre du er tvangsinnlagt, du bestemmer helt selv når du reiser hjem. De kan anbefale deg å bli en dag ekstra pga ditt eller datt, men de kan ikke si at du må bli der. 

Her har du rett og slett misforstått.

Skrevet

Og hadde du da sagt at du heller ville skrives ut og sove hjemme, og bedt de sette opp tidspunkter for disse testene og samtalene så du kunne komme tilbake og ta dem så hadde det vært helt greit.

Ingen holdes på sykehus med tvang med mindre du er tvangsinnlagt, du bestemmer helt selv når du reiser hjem. De kan anbefale deg å bli en dag ekstra pga ditt eller datt, men de kan ikke si at du må bli der. 

Her har du rett og slett misforstått.

Nei. Jeg har ikke misforstått noe. Jeg har heller ikke sagt at jeg ble holdt der med tvang.

Hi, det er helt normalt å tilbringe noen dager på barsel etter et keisersnitt. Jeg ble fortalt at man skulle være tre dager på barsel etter ks, så jeg var der i tre dager. Jeg var frisk og i god form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...