Gå til innhold

Fikk bare 500 kroner i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min var konfirmant forrige søndag og fikk bare 500 kroner av tanten sin. Jeg syntes det var lite. Han ga uttrykk for misnøye (alle andre ga 1500 kr, minst) og hun er nå sur på oss for det. Hun har svært god råd! Synes hun kunne unne ham mer enn usle 500 kr? 

Anonymkode: c65ba...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en flott oppdratt gutt. Gratulerer med jobben! 

Anonymkode: 350b0...b3f

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min var konfirmant forrige søndag og fikk bare 500 kroner av tanten sin. Jeg syntes det var lite. Han ga uttrykk for misnøye (alle andre ga 1500 kr, minst) og hun er nå sur på oss for det. Hun har svært god råd! Synes hun kunne unne ham mer enn usle 500 kr? 

Dette MÅ jo være tull.

Han VISTE vel ikkje tanta at han er skuffa. Greit nok at han er det og kan seie det til dokke og venner og slikt, men han må vel vite bedre enn å uttrykke misnøye med gaven overfor giver? 

Flaut av konfirmanten.  

Skrevet

Kanskje hun ikke har vært så mye i slike tilstillinger og derfor ikke var sikker på hvor mye som er vanlig å gi, og at hun kanskje også tenker at hun bare er en person, mens de som gir 1500 kanskje da er fire personer. Ikke veit jeg... eller kanskje hu bare er gjærrig. Men uansett bør jo ikke konfirmanten gi uttrykk for at gaven er for liten, utrolig frekt

Anonymkode: 18372...dc3

Skrevet

Når jeg åpnet tråden trodde jeg han fikk 500 tilsammen 🙄 For så å finne ut av at det bar fra en person😉 Tenk litt på den du!! Så ser du hvor ute på viddene dere faktisk er

Skrevet

Verken du eller konfirmanten er særlig godt oppdratt! Han kunne fått 2 sølvskjeer fra ett hvilken somhelst sett eller ett smykke som han aldri har kommet til og bruke! 

500kr er faktisk penger!

Skrevet

Håper du troller. 

Både du og sønnen er ufyselige mennesker. 

Anonymkode: 498ac...d55

Skrevet

Å herregud. Du er ei drittkjærring og oppdrar en drittunge.

Anonymkode: 8a5db...89a

Skrevet
32 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Verken du eller konfirmanten er særlig godt oppdratt! Han kunne fått 2 sølvskjeer fra ett hvilken somhelst sett eller ett smykke som han aldri har kommet til og bruke! 

500kr er faktisk penger!

Dette

Anonymkode: d8bdf...557

Skrevet

Syns nå faktisk at 500kr er en ok sum jeg.  kanskje hun har en annen gave (feks en sparekonto han får til sin 18 års dag?)  ville vært forsiktig med å bli sint for slike ting.... 

Jeg har en farmor som ga kusinen min en Michael Kors veske, mens jeg fikk en garnier sjampoflaske fra europris til jul ett år.  men jeg ble ikke sur av den grunnen,  for jeg tenkte at jeg kanskje fikk noe dyrere en annen gang ( dog har jeg enda ikke fått noe og min farmor har heller ikke snakket med meg på nesten 6 år... men det er en annen historie) ...

Skrevet

Uff. Jeg blir flau! Av deg og sønnen! Skam dere!

Skrevet

Når man ser de høye summene som blir gitt i konfirmasjonsgaver om dagen og hva mange mener er riktig størrelse på gaver fra nær slekt og faddere, blir jeg ikke overrasket hvis dette er reelt. :tristbla:

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun ga det hun mente var rett for henne. De andre har gitt veldig mye.

Regner med du har gitt digre gaver til hennes unger?

Anonymkode: fb599...913

Skrevet

Hun gav sikkert så lite fordi han ikke fortjener mer. 

Jeg gir heller ikke voldsomme gaver til bortskjemte utakknemlige drittunger. 

Anonymkode: 498ac...d55

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skam deg for den dårlige oppdragelsen du har gitt den uoppdragne ungen din

Anonymkode: 70bd7...6f0

Skrevet

Seriøst?! Har ikke vært i konfirmasjon på år og dag, men trodde faktisk at 500 kr var helt normalt?! Og samma det, fy, så uforskamma utakknemlige dere er!

Anonymkode: fdfd9...ebf

Skrevet

Kristne gjør jammen en god figur på dib nå ;)

Anonymkode: ac5a1...87d

Skrevet

Gitt at hun har god råd var kanskje gaven litt snau, såppas ærlig kan man vel være. 

Men det var jo utrolig dårlig hvis konfirmanten faktisk ga uttrykk for misnøye hi. Flaut.

Det må hun få lov å reagere på. 

Det er vel dere som kommer dårligst ut her, sånn oppførselsmessig...

Skrevet

Tok virkelig denne uforskammede drittungen din å tydelig viste at en gave ikke var god nok for han??!

Om dette var mine unger hadde jeg både dødd av skam og vært råforbanna, og om jeg var tanta hadde jeg tatt pengene tilbake!

Tviler på at sånn oppførsel er første gang, og sånne unger fortjener ingen gaver!

Anonymkode: 1b98d...7eb

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kristne gjør jammen en god figur på dib nå ;)

Anonymkode: ac5a1...87d

Man trenger ikke være kristen for å konfirmeres.

Anonymkode: e96f8...6e7

Skrevet

Hjelpes! Så griske dere er! Og selv om vedkommende har god råd, så kan det være ting du HI ikke vet om som endrer økonomien hennes! 

Anonymkode: 8edae...977

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger ikke være kristen for å konfirmeres.

Anonymkode: e96f8...6e7

Med tanke på at konfirmasjon er en stadfestelse av dåpsløftet så jo: En bør absolutt være kristen for å konfirmere seg.

Anonymkode: f82a3...343

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har feilet TOTALT i oppdragelsen. Å uttrykke misnøye over en gave er så hinsides frekt at jeg håper tante tar femhundrelappen tilbake og gir den til Redd barna i stedet. Huff.

Anonymkode: 2ea21...84d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med tanke på at konfirmasjon er en stadfestelse av dåpsløftet så jo: En bør absolutt være kristen for å konfirmere seg.

Anonymkode: f82a3...343

Konfirmasjon er ingen stadfestelse av dåpsløftet, altså. Urban myth, på linje med at faddere automatisk blir fosterforeldre til gudbarnet...

Anonymkode: 2ea21...84d

Skrevet

Jeg hadde vært så pinlig berørt om dette var mitt barn at jeg ikke hadde visst hvor jeg skulle gjort av meg. Bortskjemt og ufordragelig guttunge, men hva kan man forvente når man har en mor av ditt kaliber. 

Anonymkode: b6603...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...