Gå til innhold

Rygga i en parkert bil, kan han gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du har lest tråden? Eller er du hi?

Anonymkode: 4d072...806

Mamman til 2 søte har nok lest tråden, trolig bedre enn deg ut fra spørsmålet ditt her...

Det er jo som hun sier, Hi har hele tiden sagt hun skal betale for skadene hun er skyld i. At hun ikke vil betale for mer enn den skaden hun har påført den andre bilen, det er jo selvsagt.

Eller er du slik at du, hvis du har hatt et uhell som har påført annen manns eiendom skade, mer enn villig velger å betale for andre skader også, skader du ikke er skyld i? Tviler på det...

Anonymkode: a9271...d0a

Fortsetter under...

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mamman til 2 søte har nok lest tråden, trolig bedre enn deg ut fra spørsmålet ditt her...

Det er jo som hun sier, Hi har hele tiden sagt hun skal betale for skadene hun er skyld i. At hun ikke vil betale for mer enn den skaden hun har påført den andre bilen, det er jo selvsagt.

Eller er du slik at du, hvis du har hatt et uhell som har påført annen manns eiendom skade, mer enn villig velger å betale for andre skader også, skader du ikke er skyld i? Tviler på det...

Anonymkode: a9271...d0a

Virker som hi mener hun skal slippe å betale det skaden koster fordi det etter hennes mening er en dritt bil, som hun skal betale vrakpant for. Man betaler for det det koster å reparere, om eier velger å legge pengene i noe annet er hans valg. Verditapet  er der uansett. 

Anonymkode: 9687e...7bf

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Virker som hi mener hun skal slippe å betale det skaden koster fordi det etter hennes mening er en dritt bil, som hun skal betale vrakpant for. Man betaler for det det koster å reparere, om eier velger å legge pengene i noe annet er hans valg. Verditapet  er der uansett. 

Det har hun da ikke ment. Hun har uttrykt at det er kjipt å betale for en sånn skade, itillegg når det faktisk er han som prøver å lure henne. Men du syns vel det er ok å betale 30 000 for noe som ikke blir reparert? Det er fine feriepenger det...

Skrevet
34 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev:

Det har hun da ikke ment. Hun har uttrykt at det er kjipt å betale for en sånn skade, itillegg når det faktisk er han som prøver å lure henne. Men du syns vel det er ok å betale 30 000 for noe som ikke blir reparert? Det er fine feriepenger det...

Hjelper ikke det hvis skaden er på 30 000 så må hun betale det. Hun som dreit på draget å rygge på naboen. Uansett hvor mange ferieturer/penger som går i dragsuget. 

Helt fra starten av tråden har hun mast om at bilen sto feilplassert og at bilen var gammel o.l. Tydelig at hun er lite villig til å betale den summen det ser ut til å bli. Selv om hun sier at det skal hun gjøre prøver hun å finne måter til å slippe. 

Hvor står det at jeg mener at hun skal betale for noe hun ikke har gjort? Slik jeg har skjønt det har hun bilder. Og forsikringsselskapene er drevne på det der. 

Naboens bil sto i ro, hennes var i bevegelse. Hun bør vel være glad det var en bil og ikke et menneskeliv. Hun var klart uaktsomt. 

Skrevet
1 time siden, Mamma til 2 søte skrev:

Hvorfor skulle det ikke være ok å betale 30.000 for noe som ikke blir reparert? Som noen har skrevet tidligere i tråden, skade har blitt taksert til x kroner på verksted  og de velger å cashe ut og ta det privat (dvs forsikringsselskapet betaler ut summen og de finner billigere måte å reparere). Hvorfor er ikke dette ok i dine øyne?

Anonymkode: 355fc...61d

Skrevet

Og hvorfor er alle så sikre på at han forsøker å lure henne?  Har bare hennes beskrivelse av saken. 

Annonse

Skrevet

Jeg vil jo ikke sitte her å lyve om hva som har skjedd, hva er vitsen med å skrive her inne om jeg gjør det? Liten synes jeg. Nå kan det jo hende han har en annen versjon, men jeg kan ikke se at det kan være noe annet enn at de ikke var klar over skaden som var der fra før.

Til dere som sier jeg er grisk og grådig, si meg. Hadde dere orka å betale flere tusen ekstra om dere kunne unngått det om dere var i en liknende situasjon som meg? Jeg har gjort det klart opp til flere ganger at jeg skal stå for det jeg har gjort, ellers hadde jeg ikke gidda legge kontakt info i ruta hans. Men jeg står da virkelig ikke for å legge ut for andres feil, det kan ikke være så vanskelig å fortså.

HI

Anonymkode: 054e2...5dd

Skrevet
3 timer siden, Mamma til 2 søte skrev:

Selvfølgelig har jeg lest tråden. 

Grunnen til at hi får pepper, er jp for at hun svarer ganske nebbete. Hadde hun svart i hele tråden, sånn som hun gjør i slutten av tråden, så hadde hun nok fått ganske andre svar og.

Anonymkode: 5cb04...668

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle det ikke være ok å betale 30.000 for noe som ikke blir reparert? Som noen har skrevet tidligere i tråden, skade har blitt taksert til x kroner på verksted  og de velger å cashe ut og ta det privat (dvs forsikringsselskapet betaler ut summen og de finner billigere måte å reparere). Hvorfor er ikke dette ok i dine øyne?

Anonymkode: 355fc...61d

Jeg hadde ikke syns det var ok å betale penger rett i lomma på noen for å reparere en skade som ikke blir reparert. Men det er meg da, jeg er sikkert litt sær 😊 Ja, det er kjipt å ødelegge ting og man skal selvfølgelig betale. Men å betale for ny Jensen-seng eller 2 uker med all inclusive synes jeg er drøyt. 

Skrevet
1 minutt siden, Mamma til 2 søte skrev:

Jeg hadde ikke syns det var ok å betale penger rett i lomma på noen for å reparere en skade som ikke blir reparert. Men det er meg da, jeg er sikkert litt sær 😊 Ja, det er kjipt å ødelegge ting og man skal selvfølgelig betale. Men å betale for ny Jensen-seng eller 2 uker med all inclusive synes jeg er drøyt. 

Du har uansett påført et verditap. Hva andre gjør med sine verdier har du ingenting med. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har uansett påført et verditap. Hva andre gjør med sine verdier har du ingenting med. 

Nei, men det er lov å syns det er kjipt. ALLE hadde syns det var kjipt å gitt fra seg penger som ikke blir brukt til det dem er ment for. Jeg nekter å tro at flertallet i denne tråden  synes det er helt greit selv om de sier det.

Man skal uansett ikke ha kredd for å ha gjort det rette for det er en selvfølge. Men det er flere uærlige enn ærlige i slike saker. Det er vel allment kjent.

Skrevet
11 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev:

Nei, men det er lov å syns det er kjipt. ALLE hadde syns det var kjipt å gitt fra seg penger som ikke blir brukt til det dem er ment for. Jeg nekter å tro at flertallet i denne tråden  synes det er helt greit selv om de sier det.

Man skal uansett ikke ha kredd for å ha gjort det rette for det er en selvfølge. Men det er flere uærlige enn ærlige i slike saker. Det er vel allment kjent.

Jeg er veldig enig med deg. Jeg tenker jo at om noen rygger på bilen din, slik som i min situasjon her, så får du et verditap på bilen din som følger av dette. Om du da velger å ikke reparere skaden slik at bilen går tilbake til sin originale verdi, så er vel litt av hensikten med erstatningen borte? Da bryr du deg jo teknisk sett ikke så veldig mye om at bilen din ble bulka om det er viktigere for deg med pengene i hånda enn bilen i orden.

Derfor skal jeg gå igjennom forsikringsselskapet for jeg forsto det sånn at de betaler regninga når skaden er reparert, også kan jeg betale dem slik at jeg slipper bonustapet. Forsikringsselskapet selv sa at de prøver å unngå at folk bare skal få pengene, men at de heller vil dekke den faktiske skaden på bilen. Det virker mye mer logisk for min del.

HI

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig enig med deg. Jeg tenker jo at om noen rygger på bilen din, slik som i min situasjon her, så får du et verditap på bilen din som følger av dette. Om du da velger å ikke reparere skaden slik at bilen går tilbake til sin originale verdi, så er vel litt av hensikten med erstatningen borte? Da bryr du deg jo teknisk sett ikke så veldig mye om at bilen din ble bulka om det er viktigere for deg med pengene i hånda enn bilen i orden.

Derfor skal jeg gå igjennom forsikringsselskapet for jeg forsto det sånn at de betaler regninga når skaden er reparert, også kan jeg betale dem slik at jeg slipper bonustapet. Forsikringsselskapet selv sa at de prøver å unngå at folk bare skal få pengene, men at de heller vil dekke den faktiske skaden på bilen. Det virker mye mer logisk for min del.

HI

Forsikringsselskapet kan ikke velge, det er skadelidende som velger selv om vedkommende vil fikse skaden eller ha pengene på kontoen  

Hahhaha, jeg ser for meg bitterheten din når du ser naboen kjøre rundt i skadet bil, samtidig som han har brukt pengene dine på nye hagemøbler og muligens ny grill :bolledeig:

Annonse

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Erstatningen skal dekke verditap, selv om det er kjipt at naboen bruker den på noe annet så har han rett på disse pengene. Han kan da bruke de til å erverve seg andre verdier eller fikse bil. 

Hvis han velger å fikse bilen for så å bare selge den fordi han egentlig ikke trenger bil, er det også kjipt da eller? 

Vi lever i et fritt land der naboen ikke bestemmer hva du får lov til å gjøre, heldigvis. 

Arbeidsgiver kan ikke la være å betale lønn selv om de synes det er kjipt at den ansatte bare bruker pengene på øl og pizza. 

Skrevet

Kan ikke svare ang skyldspørsmålet, men en liten kommentar i forhold til å legge igjen lapp. Det er ikke lurt å bare legge igjen en lapp. Synlige skader bør tas med det samme og i lag med andre eier, nettopp pga det du opplever nå. Det kan virke som han prøver å gi deg skylda for andre skader også.

Anonymkode: 9e43a...d44

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Om du tar det gjennom forsikringen kan han velge å la de betale regningen fra verkstedet, og mange gjør det i tilfelle skaden blir dyrere enn taksten. Ting kan jo dukke opp som ikke var åpenbart på takseringen

Men ønsker han pengene rett på konto får han det. Forsikringsselskapet gjør det mer enn gjerne på den måten. De gangene jeg har hatt skade har jeg alltid fått pengene på konto, ikke har jeg fått noe fratrekk i sum heller. Så er det opp til meg om jeg vil bruke merkeverksted, et "jalla" verksted, la broren min fikse det eller ikke fikse det i det hele tatt

Man får utbetalt det skaden koster, ingen legger seg i hva du bruker den erstatningen på. 

Anonymkode: 2c953...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...