Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #77 Skrevet 7. april 2017 Ble kjørt på bakfra og der prøvde sjåføren seg i etterkant at det ikke var skader, hadde bilder av han sin støtfanger og min. De som taksterte skaden bekreftet at skadene som var påført samsvarte med min historie og bilder. Så lurt å ta bilder og dokumenter, kan også være skulte skader som ikke syntes. Han som kjørte i meg tok all skyld når vi sto der, men etterpå då var det min feil fordi han mente jeg bremset opp foran han. Lykke til Hi☺ Anonymkode: 342d8...333
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #78 Skrevet 7. april 2017 På 5.4.2017 den 14.01, Anonym bruker skrev: Er da litt hans feil å som parkerte halve bilen midt i gata, selv om jeg selvsagt skulle sett meg bedre for. Sarvete 1997 modell som sikkert snart er klar for skraphaugen likevel :/ Anonym d366b...430 det er det jeg også mener. Jeg skal betale for skaden på bilen, ikke ny TV til naboen. HI Anonymkode: 054e2...5dd Det var litt den ungens feil og da som sprang etter ballen? Du skal ha oversikt når du rygger. Anonymkode: a7417...134
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #79 Skrevet 7. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er kun din feil fordi du rygget! Det spiller ingen rolle hvordan naboen sto parkert. At han kanskje forsøker å lure deg med gammel skade er en annen sak,men dette finner forsikringen ut av. Anonymkode: b5a4b...1e3 Ja jeg vet at det er min feil, har gått igjennom dette ganske mange ganger nå og jeg erkjenner at det var min feil. Poenget mitt her er at jeg ikke skal stå for en gammel skade han allerede hadde før jeg rygga i han. Jeg skal ta en telefon til han og gi han beskjed om at vi kan treffes etter påsken og ta en titt på begge bilene og forholdet på skadene for å være sikker. HI Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #80 Skrevet 7. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var litt den ungens feil og da som sprang etter ballen? Du skal ha oversikt når du rygger. Anonymkode: a7417...134 Here we go again.... HI Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #81 Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ble kjørt på bakfra og der prøvde sjåføren seg i etterkant at det ikke var skader, hadde bilder av han sin støtfanger og min. De som taksterte skaden bekreftet at skadene som var påført samsvarte med min historie og bilder. Så lurt å ta bilder og dokumenter, kan også være skulte skader som ikke syntes. Han som kjørte i meg tok all skyld når vi sto der, men etterpå då var det min feil fordi han mente jeg bremset opp foran han. Lykke til Hi☺ Anonymkode: 342d8...333 Det viser bare hvor uærlige folk altså kan være! Takk for det, heldigvis har jeg bilder av begge skadene så alt skal gå riktig for seg HI Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #82 Skrevet 7. april 2017 På 05.04.2017 den 13.18, Anonym bruker skrev: Han kan ta pengene og bruke de til akkurat hva han vil, det har du ingenting med. Forsikringsselskapet bryr seg heller ikke om det. Jeg har hatt to forsikringsskade siste året, og begge gangene satte forsikringsselskapet pengene inn på kontoen min, om jeg faktisk brukte pengene til å erstatte det som var ødelagt/stjålet var opp til meg. Du har rygget på en bil og bilen har fått en skade, det må du betale for. Om eieren av bilen velger å bruke pengene på å reparer eller ikke er opp til dem. Anonymkode: 2c953...2e2 Nei det kan han ikke, for dette blir betalt direkte fra forsikringsselskapet og til verkstedet. Hvis han skulle kunne bruke pengene til hva han vil, så måtte hun som rygget på han, betalt av egen lomme, noe jeg håper hun ikke gjør! Anonymkode: 4b744...1e3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #83 Skrevet 7. april 2017 Bra du tok bilder HI, min erfaring er at verksteder og forsikringsselskaper er temmelig gode til å dokumentere hvilken del av skaden som er reell, så nå når du har oppdaget det kommer han nok ingen vei med det. Og bare for å nevne det siden det er såpass med uvitenhet her. Man kan aldri få erstatning for mer enn bilen er verdt. Om det koster 30 000 å reparere en skade og bilen er verdt 20 000, vil man få 20 000. Om noen har fått noe annet har man vært super heldig og møtt en saksbehandler som ikke kan en dritt om jobben sin. Next, om man velger å få oppgjøret kontant og ikke som en reparasjon, får man alltid et mindre beløp enn det skaden er taksert til. Vanlig ved kontantoppgjør er et fratrekk på 20%. Så betal aldri kontant til en motpart mot dokumentasjon, men ta det gjennom forsikringsselskapet! Anonymkode: c4608...936
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #84 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg vet at det er min feil, har gått igjennom dette ganske mange ganger nå og jeg erkjenner at det var min feil. Poenget mitt her er at jeg ikke skal stå for en gammel skade han allerede hadde før jeg rygga i han. Jeg skal ta en telefon til han og gi han beskjed om at vi kan treffes etter påsken og ta en titt på begge bilene og forholdet på skadene for å være sikker. HI Anonymkode: 054e2...5dd Hvorfor gjøre en så stor sak ut av det? Forsikringsselskapet er heller ikke interessert i å betale ut mer en de må. Så har du bevis for at noen av skadene han skal ha dekket er gammel skade så tar du det med forsikringsselskapet. I tillegg så krever nok forsikringsselskapet ditt en sakkyndig takstmann. Den taksten har du krav på å se, i tillegg så kan du nekte å akseptere den samt kreve ny takstmann hvis du mener den er feil. Jeg personlig hadde aldri orket å gått inn i en privat dialog i et slikt tilfelle. Jeg hadde som sagt latt forsikringselskapet mitt fikse det, så hadde jeg heller vurdert hva jeg hadde gjort i etterkant i forhold til om jeg hadde betalt tilbake forsikringsselskapet eller tatt bonustapet. Når det gjelder den andre bilen sin eier så er det helt opp til han etter at takst foreligger å få fikset feilen på verkstedet eller ta pengene å fikse det selv. Fordelen med at han tar pengene er at da er summen satt, skal verkstedet fikse så kan det plutselig dukke opp skjulte skader som ikke nødvendigvis vises når takstmannen tar gjennomgangen. Anonymkode: cee8b...dba
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #85 Skrevet 7. april 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bra du tok bilder HI, min erfaring er at verksteder og forsikringsselskaper er temmelig gode til å dokumentere hvilken del av skaden som er reell, så nå når du har oppdaget det kommer han nok ingen vei med det. Og bare for å nevne det siden det er såpass med uvitenhet her. Man kan aldri få erstatning for mer enn bilen er verdt. Om det koster 30 000 å reparere en skade og bilen er verdt 20 000, vil man få 20 000. Om noen har fått noe annet har man vært super heldig og møtt en saksbehandler som ikke kan en dritt om jobben sin. Next, om man velger å få oppgjøret kontant og ikke som en reparasjon, får man alltid et mindre beløp enn det skaden er taksert til. Vanlig ved kontantoppgjør er et fratrekk på 20%. Så betal aldri kontant til en motpart mot dokumentasjon, men ta det gjennom forsikringsselskapet! Anonymkode: c4608...936 Dette stemmer. Blir skaden taksert over bilens verdi blir bilen kondemnert. Anonymkode: cee8b...dba
Eliseflisa Skrevet 7. april 2017 #86 Skrevet 7. april 2017 Selskapet bryr seg ikke om hva han bruker penger på. Noe av det samme skjedde oss, vi fikk igjen 23 tusen. Men vi har verksted i familien, så betalte et onkelbarn 5 tusen for jobben=)
Eliseflisa Skrevet 7. april 2017 #87 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei det kan han ikke, for dette blir betalt direkte fra forsikringsselskapet og til verkstedet. Hvis han skulle kunne bruke pengene til hva han vil, så måtte hun som rygget på han, betalt av egen lomme, noe jeg håper hun ikke gjør! Anonymkode: 4b744...1e3 Det er FEIL. Du får pengene rett på konto, og kan reise til syden hvis du vil
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #88 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bra du tok bilder HI, min erfaring er at verksteder og forsikringsselskaper er temmelig gode til å dokumentere hvilken del av skaden som er reell, så nå når du har oppdaget det kommer han nok ingen vei med det. Og bare for å nevne det siden det er såpass med uvitenhet her. Man kan aldri få erstatning for mer enn bilen er verdt. Om det koster 30 000 å reparere en skade og bilen er verdt 20 000, vil man få 20 000. Om noen har fått noe annet har man vært super heldig og møtt en saksbehandler som ikke kan en dritt om jobben sin. Next, om man velger å få oppgjøret kontant og ikke som en reparasjon, får man alltid et mindre beløp enn det skaden er taksert til. Vanlig ved kontantoppgjør er et fratrekk på 20%. Så betal aldri kontant til en motpart mot dokumentasjon, men ta det gjennom forsikringsselskapet! Anonymkode: c4608...936 Virkelig? Det var jeg ikke klar over. Denne bilen er mest sannsynlig ikke verdt mye mer enn vrakpanten, vil det da si at taksten ikke kan overstige det? HI Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #89 Skrevet 7. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virkelig? Det var jeg ikke klar over. Denne bilen er mest sannsynlig ikke verdt mye mer enn vrakpanten, vil det da si at taksten ikke kan overstige det? HI Anonymkode: 054e2...5dd Hvorfor evig diskusjon om dette. Skinner veldig igjennom at du egentlig ikke ønsker å gjøre opp for deg og er på jakt etter muligheter for å sno deg unna. Glad jeg ikke er din nabo. Anonymkode: 9687e...7bf
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #90 Skrevet 7. april 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virkelig? Det var jeg ikke klar over. Denne bilen er mest sannsynlig ikke verdt mye mer enn vrakpanten, vil det da si at taksten ikke kan overstige det? HI Anonymkode: 054e2...5dd Neppe, en jeg kjenner har en bil som er vrakpantverdt. han fikk mellom 15 og 20 000 hos forsikringen. Men tror det har et reelt syn på hva som skal dekkes, er det deler så dekkes det, men større reparasjoner på en bil som skal på dynga blir den skrotet. Tror du gjør lurt i å ta det via forsikringa, du virker ikke så villig til å betale dette, og ut fra det at naboen ville ha ferdigsignerte papirer i postkassa for å fylle ut, så virker det som han vil forsøke og få mer penger. Anonymkode: 1d634...890
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #91 Skrevet 7. april 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virkelig? Det var jeg ikke klar over. Denne bilen er mest sannsynlig ikke verdt mye mer enn vrakpanten, vil det da si at taksten ikke kan overstige det? HI Anonymkode: 054e2...5dd Ja. Du kan spørre forsikringsselskapet om en vurdering av erstatning opp mot listeprisen hvis du synes beløpet blir for høyt. Dette handler ikke om å sno seg unna og å betale minst mulig! Jeg blir helt matt. HI gjør jo alt "etter boka", mens motparten faktisk prøver å svindle til seg noe han ikke har krav på! Selvfølgelig vil man kjempe mot det! Ingen skal tjene penger på en skade/forsikring, det fører til at alle vi andre må betale mer! Anonymkode: c4608...936
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #92 Skrevet 7. april 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Du kan spørre forsikringsselskapet om en vurdering av erstatning opp mot listeprisen hvis du synes beløpet blir for høyt. Dette handler ikke om å sno seg unna og å betale minst mulig! Jeg blir helt matt. HI gjør jo alt "etter boka", mens motparten faktisk prøver å svindle til seg noe han ikke har krav på! Selvfølgelig vil man kjempe mot det! Ingen skal tjene penger på en skade/forsikring, det fører til at alle vi andre må betale mer! Anonymkode: c4608...936 Hun har fått mange forslag om å la forsikringsselskapet ta seg av det. Tviler på at de lar nabo komme unna med ekstra skader. At hun fortsatt gnager på nytt og på nytt tyder på at hun er ute etter måter å komme seg unna. Anonymkode: 9687e...7bf
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #93 Skrevet 7. april 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har vel tatt skikkelige bilder slik at det fremgår hvilke skader som stammer fra din bil? Dette skal du absolutt melde fra om. Legg ved bilder av din egen bil også så de ser på høyde og vinkel osv. De som skal taksere vil også kunne se hvilke skader som stammer fra din bil hvis de vet hvordan den ser ut, men her kan jo bileier forsøke å lure takstmannen. Anonymkode: 73367...203 Dette oppdager de som skriver taksten, de ser om det er en gammel skade der. Så det trenger du ikke bekymre deg over. Anonymkode: b737b...913
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #94 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja. Du kan spørre forsikringsselskapet om en vurdering av erstatning opp mot listeprisen hvis du synes beløpet blir for høyt. Dette handler ikke om å sno seg unna og å betale minst mulig! Jeg blir helt matt. HI gjør jo alt "etter boka", mens motparten faktisk prøver å svindle til seg noe han ikke har krav på! Selvfølgelig vil man kjempe mot det! Ingen skal tjene penger på en skade/forsikring, det fører til at alle vi andre må betale mer! Anonymkode: c4608...936 Takk, og det er helt riktig. Jeg vil ha ting gjort rett. Som jeg har sagt før så skal jeg gjøre opp for skaden jeg har forårsaket innenfor alle riktige regelverk, men jeg nekter å betale penger jeg ikke er pliktig å betale. Av rent prinsipp. HI Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #95 Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Neppe, en jeg kjenner har en bil som er vrakpantverdt. han fikk mellom 15 og 20 000 hos forsikringen. Men tror det har et reelt syn på hva som skal dekkes, er det deler så dekkes det, men større reparasjoner på en bil som skal på dynga blir den skrotet. Tror du gjør lurt i å ta det via forsikringa, du virker ikke så villig til å betale dette, og ut fra det at naboen ville ha ferdigsignerte papirer i postkassa for å fylle ut, så virker det som han vil forsøke og få mer penger. Anonymkode: 1d634...890 Det er jo bare en fellesdel som begge skal fylle ut på. Forklaringen er et eget ark, som begge kan fylle ut i fred og ro! Ikke mulig å jukse her! Anonymkode: b737b...913
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #96 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun har fått mange forslag om å la forsikringsselskapet ta seg av det. Tviler på at de lar nabo komme unna med ekstra skader. At hun fortsatt gnager på nytt og på nytt tyder på at hun er ute etter måter å komme seg unna. Anonymkode: 9687e...7bf Grunnen til at hun "gnager på nytt og på nytt" er jo fordi folk som ikke har lest hele tråden svarer og hun må gjenta seg selv. Om noen kommer med nye opplysninger så må jo Hi kunne spørre om det. Hun har gjort det klart flere ganger at hun skal ta kostnaden for det hun er skyld i av skader. Det er ikke noe tvil om det. Når hun sier at hun skal stå for alt hun er skyld i, da er ikke det noe å krangle med henne om. Men når det står om flere tusen kroner og en nabo som trolig prøver å få erstatning for langt større skade enn det Hi har påført bilen hans, da ville det være usedvanlig dumt av HI å ikke sjekke ting ekstra nøye. Og hun har også sagt at hun overlater det til forsikringsselskapet, så det er heller ikke noe mer å diskutere. Anonymkode: a9271...d0a
Mamma til 2 søte Skrevet 7. april 2017 #97 Skrevet 7. april 2017 Det er bare så utrolig teit å hakke på hi i dette tilfellet! Drit i at hun synes det er kjipt å måtte betale for en bitteliten skade på en vrakklar bil. Det har jo aldri vært noe tema at hun ikke skal betale for skaden! De fleste vil vel syns det er kjipt å betale for en reparasjon som ikke blir utført eller betale mer enn man burde. Det er kjipt å betale noen penger som ikke blir brukt til rett formål. Jeg synes faktisk det er merkelig at det er lov i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #98 Skrevet 7. april 2017 12 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev: Det er bare så utrolig teit å hakke på hi i dette tilfellet! Drit i at hun synes det er kjipt å måtte betale for en bitteliten skade på en vrakklar bil. Det har jo aldri vært noe tema at hun ikke skal betale for skaden! De fleste vil vel syns det er kjipt å betale for en reparasjon som ikke blir utført eller betale mer enn man burde. Det er kjipt å betale noen penger som ikke blir brukt til rett formål. Jeg synes faktisk det er merkelig at det er lov i det hele tatt! Og du har lest tråden? Eller er du hi? Anonymkode: 4d072...806
Mamma til 2 søte Skrevet 7. april 2017 #99 Skrevet 7. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og du har lest tråden? Eller er du hi? Anonymkode: 4d072...806 Selvfølgelig har jeg lest tråden.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #100 Skrevet 7. april 2017 Jeg også synes det er veldig merkelig at man kan få utbetalt penger fra forsikringsselskap og så bruke det til andre formål. Trodde meningen med forsikring var å erstatte eller reparere det som har blitt ødelagt. Her er det forskjell på for eksempel et kamera og en bil. Det blir fort store summer når det er snakk om bil. Har selv fått påført bilen min skader for ca 40 000 og de er ikke så veldig synlige. Kan jeg da bare sende taksten til forsikringsselskapet og få 40 000 utbetalt og blåse i å fikse skaden? Er det virkelig sånn det fungerer? Synes ikke det henger på greip. Anonymkode: 73367...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå