Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Skreiv et innlegg her i går om at jeg rygga i en parkert bil hjemme hos meg i går mårrest. La igjen lapp med navnet og nr mitt, å nå har han da ringt. Han ville dra å få takst på bilen for å få en vurdering på skaden, som jo er greit. Jeg sier jeg skal ta kontakt med mitt forsikringsselskap, som sier at jeg mister 17 000 kroner på å bruke forsikringa (over 6 år) fordi jeg går fra 70 % 3. år ned til 40 % igjen. Om jeg vil reparere min bil og kommer et tillegg på 3000 kroner. Horrible priser, og nå skal hele familien på påskeferie neste uke til utlandet, så dette svei. Bilen jeg rygga i var en 1997 modell av ymse kvalitet, så jeg føler jo (urettmessig, jeg vet) at dette kunne de jo sett mellom fingrene på... Særlig ettersom han hadde parkert slik at bilen stod med rompa langt ute på gata, noe jeg selvdølgelig burde ha sett, men likevel. Jeg har på følelsen at de bare er ute etter å få pengene i hånda når de får taksten, og egentlig ikke kommer til å bruke de på reparasjon av bil. Når jeg ringte han en andre gang for å si at jeg har kontaktet forsikringsselskapet var han allerede på tur for å få takst på bilen. Han hadde ikke kontaktet forsikringsselskapet, for han hadde ikke kommet så langt. Noe jeg syntes var en anelse merkelig. Mitt spørsmål er da, kan jeg nekte å betale med mindre det foreligger en verkstedregning for selve reparasjonen? Jeg vil ha bevis på at han faktisk bruker pengene på det de er tiltenkt, ikke ekstra lommepenger. Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skreiv et innlegg her i går om at jeg rygga i en parkert bil hjemme hos meg i går mårrest. La igjen lapp med navnet og nr mitt, å nå har han da ringt. Han ville dra å få takst på bilen for å få en vurdering på skaden, som jo er greit. Jeg sier jeg skal ta kontakt med mitt forsikringsselskap, som sier at jeg mister 17 000 kroner på å bruke forsikringa (over 6 år) fordi jeg går fra 70 % 3. år ned til 40 % igjen. Om jeg vil reparere min bil og kommer et tillegg på 3000 kroner. Horrible priser, og nå skal hele familien på påskeferie neste uke til utlandet, så dette svei. Bilen jeg rygga i var en 1997 modell av ymse kvalitet, så jeg føler jo (urettmessig, jeg vet) at dette kunne de jo sett mellom fingrene på... Særlig ettersom han hadde parkert slik at bilen stod med rompa langt ute på gata, noe jeg selvdølgelig burde ha sett, men likevel. Jeg har på følelsen at de bare er ute etter å få pengene i hånda når de får taksten, og egentlig ikke kommer til å bruke de på reparasjon av bil. Når jeg ringte han en andre gang for å si at jeg har kontaktet forsikringsselskapet var han allerede på tur for å få takst på bilen. Han hadde ikke kontaktet forsikringsselskapet, for han hadde ikke kommet så langt. Noe jeg syntes var en anelse merkelig. Mitt spørsmål er da, kan jeg nekte å betale med mindre det foreligger en verkstedregning for selve reparasjonen? Jeg vil ha bevis på at han faktisk bruker pengene på det de er tiltenkt, ikke ekstra lommepenger. Anonymkode: 054e2...5dd Da tar du det gjennom forsikringen. Selvfølgelig skal du betale selv om det er en gammel bil Anonymkode: 5cb04...668
Ileus Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Hadde sagt at han kan levere regningen til deg så du kan betale den, du har også krav på å se takseringen av skaden. Bare sånn at han ikke legger til gamle skader.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Forsikringsselskapet styrer alt dette. De betaler til han. Hvis du ikke vil ha bonustapet, betaler du tilbake til forsikringsselskapet ditt. Du får i så fall en regning fra dem når alt er oppgjort. Anonymkode: 7e46e...90e
skjotta Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Forsikringsselskapet betaler vel direkte til verkstedet? Det gjorde de i hvertfall når min bil var på verksted etter påkjørsel. Hvis du tar det utenom sier du at du betaler spesifisert regning fra verksted.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 Han kan ta pengene og bruke de til akkurat hva han vil, det har du ingenting med. Forsikringsselskapet bryr seg heller ikke om det. Jeg har hatt to forsikringsskade siste året, og begge gangene satte forsikringsselskapet pengene inn på kontoen min, om jeg faktisk brukte pengene til å erstatte det som var ødelagt/stjålet var opp til meg. Du har rygget på en bil og bilen har fått en skade, det må du betale for. Om eieren av bilen velger å bruke pengene på å reparer eller ikke er opp til dem. Anonymkode: 2c953...2e2
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 Koster jammen å være ærlig. Blir spennende å se hva prisen blir for reparasjonen av deres bil. Tenker at det kanskje er greiest å betale av egen lomme da, 17 000 i bonustap er ikke veldig ok. Mye vits med bilforsikring da, kan likegrei kvitte meg med full kasko og bare ha ansvarsforsikring...... HI Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 Det som er litt skremmende er hvor lite du er interessert i å ta ansvar for egen handling. Du har rygget på noe og forvoldt skade. Dette er du ansvarlig for å rette opp i. Dessuten er en bil stor og rimelig grei å få øye på. Neste gang er det et barn som står der. Så legg deg skinnflat, gjør opp for skadene du har forårsaket og pris deg lykkelig for at det ikke var et barn du ikke såg... Anonymkode: cee8b...dba
Evablaum Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 Jeg brukte pengene på helt andre ting enn å reparere bilen det ble rygget i. Den skulle uansett skrapes mnd etter, så hell i uhell for oss!! Og hvorfor bryr du deg om hva de bruker penger på, det er klart du må betale! Du altså 😏
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Koster jammen å være ærlig. Blir spennende å se hva prisen blir for reparasjonen av deres bil. Tenker at det kanskje er greiest å betale av egen lomme da, 17 000 i bonustap er ikke veldig ok. Mye vits med bilforsikring da, kan likegrei kvitte meg med full kasko og bare ha ansvarsforsikring...... HI Anonymkode: 054e2...5dd Koster å være ærlig? Herregud, du har jo et helt forvrengt syn. Det koster ikke å være ærlig, det koster å ødelegge andres eiendeler. Det var det at du glemte se deg skikkelig for og rygget på en bil som er dyrt, ikke at du er ærlig. Kasko er jo heller ikke en forsikring du har for at det skal bli billigere å rygge på andre Anonymkode: 2c953...2e2
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 Jeg hadde betalt regninga på verksted og sagt jeg skulle se takst. Hvis ikke hadde jeg tatt det på forsikring. Hadde aldri betalt penger rett i hånda uansett. Handler ikke om at man ikke vil ta ansvar, men skal man betale for noe man har ødelagt så betaler man for DÉT. Anonymkode: d366b...430
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #12 Skrevet 5. april 2017 Er da litt hans feil å som parkerte halve bilen midt i gata, selv om jeg selvsagt skulle sett meg bedre for. Sarvete 1997 modell som sikkert snart er klar for skraphaugen likevel :/ Anonym d366b...430 det er det jeg også mener. Jeg skal betale for skaden på bilen, ikke ny TV til naboen. HI Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #13 Skrevet 5. april 2017 Du skal selvsagt se taksten, det er bare rett og rimelig. Men hva han bruker pengene på har da virkelig ikke du noe med?! Anonymkode: fe332...cff
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #14 Skrevet 5. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er da litt hans feil å som parkerte halve bilen midt i gata, selv om jeg selvsagt skulle sett meg bedre for. Sarvete 1997 modell som sikkert snart er klar for skraphaugen likevel :/ Anonym d366b...430 det er det jeg også mener. Jeg skal betale for skaden på bilen, ikke ny TV til naboen. HI Anonymkode: 054e2...5dd Uansett hvordan han parkerte, så kan ikke du rygge på han. Så nei, det er helt og holdent din egen feil. Og ar bilen er en sarvete 1997 modell skal du bare drite fullstendig i Anonymkode: 5cb04...668
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #15 Skrevet 5. april 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde betalt regninga på verksted og sagt jeg skulle se takst. Hvis ikke hadde jeg tatt det på forsikring. Hadde aldri betalt penger rett i hånda uansett. Handler ikke om at man ikke vil ta ansvar, men skal man betale for noe man har ødelagt så betaler man for DÉT. Anonymkode: d366b...430 Om du tar det gjennom forsikringen får han pengene i hånda og kan bruke de til hva han vil. Han må bare vise takst så får han pengene. Samme må hi gjøre om hun ikke vil bruke bonusen sin på dette, se taksten skriftlig og gi han pengene Om han velger å kjøre med bulk i bilen og kjøpe tv har ikke hun noe med Anonymkode: 2c953...2e2
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #16 Skrevet 5. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett hvordan han parkerte, så kan ikke du rygge på han. Så nei, det er helt og holdent din egen feil. Og ar bilen er en sarvete 1997 modell skal du bare drite fullstendig i Anonymkode: 5cb04...668 Blir nå å ta det med i skademeldingen uansett og tegne/notere at han sto med ræva langt ut i gata der veien er før jeg gir papirene til han for signering. Kommer også til å si at det kan jo hende det blir delt skyld og at han kan står for halvparten. Man vet jo aldri, kanskje han trekker seg da. Han ville jeg bare skulle skrive min halvdel av skademeldinga, så legge den i postkassa hans for å fylle ut resten, så jeg tror nesten jeg angrer litt på at jeg var så ærlig. Tenk! HI Anonymkode: 054e2...5dd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #17 Skrevet 5. april 2017 Du er jo faen meg ikke sann! DU rygga, det er DITT ansvar! At bilen er gammel har ingenting å si, det er DIN skyld. Hadde du sagt det samme om du hadde rygga på en unge som sto midt i veien? Anonymkode: 355fc...61d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #18 Skrevet 5. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir nå å ta det med i skademeldingen uansett og tegne/notere at han sto med ræva langt ut i gata der veien er før jeg gir papirene til han for signering. Kommer også til å si at det kan jo hende det blir delt skyld og at han kan står for halvparten. Man vet jo aldri, kanskje han trekker seg da. Han ville jeg bare skulle skrive min halvdel av skademeldinga, så legge den i postkassa hans for å fylle ut resten, så jeg tror nesten jeg angrer litt på at jeg var så ærlig. Tenk! HI Anonymkode: 054e2...5dd Steike meg, du forstår jo rett og slett ingenting. DU har utført en skadevoldende handling - det fører til et økonomisk tap for eier av bilen du rygget på - ergo må du betale. Om han velger å la være å reparere skaden på bilen er helt fullstendig irrelevant. Det du kan og skal kreve er en takst som dokumenterer dette økonomiske tapet. Anonymkode: c5d4f...04b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #19 Skrevet 5. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir nå å ta det med i skademeldingen uansett og tegne/notere at han sto med ræva langt ut i gata der veien er før jeg gir papirene til han for signering. Kommer også til å si at det kan jo hende det blir delt skyld og at han kan står for halvparten. Man vet jo aldri, kanskje han trekker seg da. Han ville jeg bare skulle skrive min halvdel av skademeldinga, så legge den i postkassa hans for å fylle ut resten, så jeg tror nesten jeg angrer litt på at jeg var så ærlig. Tenk! HI Anonymkode: 054e2...5dd Herregud, stå nå for det du har gjort og slutt å sutre. Vær sjeleglad for at det ikke var en unge du traff Anonymkode: 5cb04...668
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #20 Skrevet 5. april 2017 At det finnes slike folk som deg, jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert! "nei, det var ikke BARE min skyld, for han har parkert feil" "Jeg angrer på at jeg var ærlig, for dette synes jeg var for dyrt" Det er da for pokker ikke hans feil at du ikke kan kjøre bil? Anonymkode: 355fc...61d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #21 Skrevet 5. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir nå å ta det med i skademeldingen uansett og tegne/notere at han sto med ræva langt ut i gata der veien er før jeg gir papirene til han for signering. Kommer også til å si at det kan jo hende det blir delt skyld og at han kan står for halvparten. Man vet jo aldri, kanskje han trekker seg da. Han ville jeg bare skulle skrive min halvdel av skademeldinga, så legge den i postkassa hans for å fylle ut resten, så jeg tror nesten jeg angrer litt på at jeg var så ærlig. Tenk! HI Anonymkode: 054e2...5dd Nei, du...det blir ALDRI delt skyld så lenge du rygger på en bil som står parkert. Du burde vært fratatt retten til å kjøre Anonymkode: 355fc...61d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #22 Skrevet 5. april 2017 Hærregud da til gnelling, det var IKKE en unge jeg traff det var en BIL. Hva, hvis, om, jeg forholder meg til hva som skjedde, thank you. Det blir kanskje ikke det, men jeg skriver UANSETT at han var feilparkert, for det var han. Har jeg vært ærlig så langt skal jeg fa...... være det når jeg gir min signatur på hva som skjedde og hvorfor, min feil eller ikke! HI Anonymkode: 054e2...5dd
Evablaum Skrevet 5. april 2017 #23 Skrevet 5. april 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir nå å ta det med i skademeldingen uansett og tegne/notere at han sto med ræva langt ut i gata der veien er før jeg gir papirene til han for signering. Kommer også til å si at det kan jo hende det blir delt skyld og at han kan står for halvparten. Man vet jo aldri, kanskje han trekker seg da. Han ville jeg bare skulle skrive min halvdel av skademeldinga, så legge den i postkassa hans for å fylle ut resten, så jeg tror nesten jeg angrer litt på at jeg var så ærlig. Tenk! HI Anonymkode: 054e2...5dd Hans bil sto stille, du må betale. Dyrt!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #24 Skrevet 5. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hærregud da til gnelling, det var IKKE en unge jeg traff det var en BIL. Hva, hvis, om, jeg forholder meg til hva som skjedde, thank you. Det blir kanskje ikke det, men jeg skriver UANSETT at han var feilparkert, for det var han. Har jeg vært ærlig så langt skal jeg fa...... være det når jeg gir min signatur på hva som skjedde og hvorfor, min feil eller ikke! HI Anonymkode: 054e2...5dd Det kan du gjøre så mye du orker, men det hjelper deg ikke en dritt. Delt skyld blir det aldri, du rygget på en parkert bil, det er bare din skyld. Håper at det blir jævla dyrt for deg Anonymkode: 5cb04...668
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #25 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hærregud da til gnelling, det var IKKE en unge jeg traff det var en BIL. Hva, hvis, om, jeg forholder meg til hva som skjedde, thank you. Det blir kanskje ikke det, men jeg skriver UANSETT at han var feilparkert, for det var han. Har jeg vært ærlig så langt skal jeg fa...... være det når jeg gir min signatur på hva som skjedde og hvorfor, min feil eller ikke! HI Anonymkode: 054e2...5dd Det er ikke lov å rygge på feilparkerte biler (selv om det er fristende når jeg kjører skraphaugen min inn i parkeringshus med dobbeltparkerte biler og biler som sperrer for parkeringsplasser), så det er fullstendig irrelevant. Anonymkode: 18d8d...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå