Gå til innhold

Ferie med mine/ dine barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du er grei som vil betale for han jeg da. Siden han ikke har giddet å spart eller sørget for å betale nok skatt så må han jo ta konsekvensene av det, barna får jo uansett en tur med mor og hvorfor skal de ha 2 turer når far har dårlig råd? Ta med typen og dine barn på en tur også kan du jo heller foreslå en telt-tur eller noe når hans barn kommer, hvor dere reiser alle sammen. 

Anonymkode: 20792...9a5

Enig. Og så kanskje han neste år ikke tar det for gitt sæat du sksl betale for hans dumdksp.

Han får betale sin skatt selv og spare til ferie for seg og sine barn om de vil på tur. 

Jeg forstår jo egentlig ikke hva du skal med denne mannen. Bare en utgiftspost.

Anonymkode: 2d3b0...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser meninger er delt her, og vi har nå pratet sammen. Jeg kommer til å reise med mine barn og en venninne som er alene med to barn på samme alder, og så får han finne ut av hvilke utgifter han vil kutte slik at vi kan ta ferie sammen neste år.

Hi

Anonymkode: 20df9...24c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser meninger er delt her, og vi har nå pratet sammen. Jeg kommer til å reise med mine barn og en venninne som er alene med to barn på samme alder, og så får han finne ut av hvilke utgifter han vil kutte slik at vi kan ta ferie sammen neste år.

Hi

Jeg blir litt forundret over hva slags forhold folk har. Dere er jo SAMboere og da vil dere vel gjøre de hyggelige tingene sammen?

Hadde det vært oss, hadde selvsagt den som hadde best råd betalt for ferien så alle kunne få være med. Hadde også gjort alt for å få med stebarna også - litt av poenget med å være en familie er jo å skape felles opplevelser.

Det må føles vondt og sårt for samboeren din at du reiser alene med dine barn og utelukker både ham og barna hans. Det er i hvert fall ikke sånt som styrker et forhold og gir god-følelse og samhørighet.

Anonymkode: 56305...f58

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir litt forundret over hva slags forhold folk har. Dere er jo SAMboere og da vil dere vel gjøre de hyggelige tingene sammen?

Hadde det vært oss, hadde selvsagt den som hadde best råd betalt for ferien så alle kunne få være med. Hadde også gjort alt for å få med stebarna også - litt av poenget med å være en familie er jo å skape felles opplevelser.

Det må føles vondt og sårt for samboeren din at du reiser alene med dine barn og utelukker både ham og barna hans. Det er i hvert fall ikke sånt som styrker et forhold og gir god-følelse og samhørighet.

Det er snakk om én ferie, et år! Da lærer han og prioriterer ferie neste år. Såfremt det er viktig for ham da!

Skrevet
Akkurat nå, Evablaum skrev:

Det er snakk om én ferie, et år! Da lærer han og prioriterer ferie neste år. Såfremt det er viktig for ham da!

"Da lærer han..."?

Er i hvert fall glad for at vi ikke har det sånn oss imellom. Her hjeloer og støtter vi hverandre, liker å gjøre ting sammen og vil alltid den andres beste.

Skrevet

Du kan jo reise på ferie med dine barn og så drar dere på familieferie alle sammen når mannen har sine barn. Hvis det blir for dyrt kan jo du bli hjemme når han reiser med sine barn.

Anonymkode: de14b...4e0

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo reise på ferie med dine barn og så drar dere på familieferie alle sammen når mannen har sine barn. Hvis det blir for dyrt kan jo du bli hjemme når han reiser med sine barn.

Anonymkode: de14b...4e0

Det er han som ikke har penger til å ta med ungene sine på ferie.

Skrevet
5 timer siden, Eliseflisa skrev:

Spørsmålet er: Ja da hadde vel du reist med fellesbarn og HANS barn også??? Mens dine var hos sin far.. Det tipper jeg aldri hadde skjedd

Det hadde nok skjedd hvis mine barn hadde hatt en far å være med,det har de dessverre ikke.

Anonymkode: a5367...329

Skrevet

Dette hadde aldri skjedd i en familie med kun felles barn.

Ser ikke for meg at noen av mine venninner hadde latt mannen bli hjemme fra årets ferie fordi han hadde fått baksmell på skatten:)

Anonymkode: 7ce14...59a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde aldri skjedd i en familie med kun felles barn.

Ser ikke for meg at noen av mine venninner hadde latt mannen bli hjemme fra årets ferie fordi han hadde fått baksmell på skatten:)

Det er heller ikke sammenlignbart da det ikke er 4 foreldre involvert der, men to og heller ikke barn man ikke er i familie med ( dna), .

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er heller ikke sammenlignbart da det ikke er 4 foreldre involvert der, men to og heller ikke barn man ikke er i familie med ( dna), .

Nei det er akkurat det. En sammensatt familie skaper helt nye utfordringer hvor folk ikke egentlig ønsker å tilbringe tid med andres barn.

Og jeg forstår det godt, hadde aldri ønsket å punge ut med tusenvis av kroner for å spandere ferie på andres unger om jeg trivdes best med å feriere alene med mine.

Skrevet

En av grunnene til at jeg ikke ønsker og betale ferien for hans barn er at når vi kom sammen hadde han mye mer penger enn meg, og da ville han ha delt økonomi og vi planla alltid ferien ut fra hva jeg hadde råd til. Dette året får vi ta dagsturer, og så får han kutte i utgiftene sine slik at vi kan planlegge tur til neste år.

Hi

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En av grunnene til at jeg ikke ønsker og betale ferien for hans barn er at når vi kom sammen hadde han mye mer penger enn meg, og da ville han ha delt økonomi og vi planla alltid ferien ut fra hva jeg hadde råd til. Dette året får vi ta dagsturer, og så får han kutte i utgiftene sine slik at vi kan planlegge tur til neste år.

Hi

Dere har jo ikke et forhold, dere har en maktkamp hvor pengene taler.

Et slikt forhold hadde jeg ikke giddet å kaste bort livet mitt på!

Anonymkode: 10f5c...0f9

Skrevet

Samboeren min har to barn og jeg har et barn. Vi pleier å ha to uker sammen alle 5. Men i fjor ble ferien min flyttet på, så vi hadde 1 uke alle 5. Og han hadde 1 uke med sine barn og jeg 1 uke med mitt barn. Vi betaler ferien fra felleskonto altsa halvparten hver selvom han har to barn og jeg et barn. 

I år måtte jeg prioritere å få ferie i slutten av juli og mest i starten av august, fordi datteren min har ikke Sfo fra høsten. Så i år har vi 1 uke sammen alle 5, og hver vår uke med barna våre. 

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som er problemet er at jeg har råd til ferien, men ikke min samboer. Han fikk en stor baksmell på skatten i år også, men i år gidder jeg ikke hjelpe han med den siden jeg maste på han etter baksmellen i fjor at han måtte få fikset på skatten. Jeg har sagt til han at jeg kan spandere en tur på han, men da blir ferien når hans barn er på tur slik at hans barn ikke får to turer mens mine barn bare får en.

hi

Ingen penger, ingen kake.

Anonymkode: 1e5c1...bc2

Skrevet
15 timer siden, Kathrine. skrev:

Pill råttent gjort. Derfor eg håper HI sin kjæreste har baller nok til å seie nei til å bli med på den ferien når hans barn utelates. Mangler folk totalt empati?

Han mangler jo selv økonomisk sans. Hvorfor mener du det er en "rettighet" å bli påspandert ferie med unger og det hele? 

Skrevet
15 timer siden, Eliseflisa skrev:

Spørsmålet er: Ja da hadde vel du reist med fellesbarn og HANS barn også??? Mens dine var hos sin far.. Det tipper jeg aldri hadde skjedd

Hvis man er blakk må man jo ta det man får... Og glede seg over at ungene får ferie likevel. For det får disse. 

Skrevet

Dere har kommet frem til en god løsning! 

Alle barna får ferietur med sin mor. 

Far har ordnet seg sånn at han ikke kan reise, så han får klare seg uten ferietur. Det er ikke synd i en voksen mann, som må stå over å dra på ferie etter at han har blåst vekk pengene sine. 

Du og han kan kanskje få dere en langhelg eller noe helt uten barn?

Anonymkode: efaf9...19e

Skrevet

Før var det luksus å reise på ferie 

Nå forventes det at alle skal få reise 

Anonymkode: 174c0...089

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min eksmann reiser alltid på ferie med sine barn han har fått med sin nye samboer, og de tar aldri med hans datter fordi det da selvsagt koster mer, dette er svært sårt for min datter fordi hun føler seg totalt utenfor. Jeg prøver å alltid få til en ferie med henne, men det har ikke vært lett pga økonomi. Nå har jeg også ny samboer, og vi reiser aldri uten henne! Så vi har aldri vært noen plass på kjærestetur, men ingen av oss har samvittighet til å dra uten henne, hvordan hadde ikke hun følt seg da? 

Anonymkode: 472e0...76b

Sånn har min eks også gjort det i alle år. Han reiste på ferie med konas barn og med fellesbarnet, mens hans særkullsdatter ikke fikk være med. De hadde mange forklaringer. Først skulle de til et engelskspråklig land, og da hadde ikke datteren glede av å være med siden hun ikke kunne engelsk. Fellesbarnet kunne heller ikke engelsk, men det var visst ikke relevant. Så var det for dyrt, de måtte ha leiebil og da var det ikke plass til flere enn tre barn. Argumentet urettferdig er brukt flere ganger - for datteren har alltid vært på ferie med oss, og stemorens barn dro ikke på ferie med sin far. Det har også vært fremhevet at det er vanskelig å finne en ferie som passer for alle barna, at det blir for mange hensyn å ta. Summen er vel at stemoren ikke ønsker å ha med seg vår datter. Det har gjort noe med jentas forhold til stemoren, og med hennes forhold til faren som ikke synes det er naturlig å ha henne med seg. Hun føler seg ikke velkommen, og hun tror ikke faren er glad i henne. Jeg er sikker på at han er glad i henne, men når han kommer i skvis mellom datteren og kona, velger han kona hver gang. Ikke bra! 

Skrevet
1 time siden, Iiiiik skrev:

Sånn har min eks også gjort det i alle år. Han reiste på ferie med konas barn og med fellesbarnet, mens hans særkullsdatter ikke fikk være med. De hadde mange forklaringer. Først skulle de til et engelskspråklig land, og da hadde ikke datteren glede av å være med siden hun ikke kunne engelsk. Fellesbarnet kunne heller ikke engelsk, men det var visst ikke relevant. Så var det for dyrt, de måtte ha leiebil og da var det ikke plass til flere enn tre barn. Argumentet urettferdig er brukt flere ganger - for datteren har alltid vært på ferie med oss, og stemorens barn dro ikke på ferie med sin far. Det har også vært fremhevet at det er vanskelig å finne en ferie som passer for alle barna, at det blir for mange hensyn å ta. Summen er vel at stemoren ikke ønsker å ha med seg vår datter. Det har gjort noe med jentas forhold til stemoren, og med hennes forhold til faren som ikke synes det er naturlig å ha henne med seg. Hun føler seg ikke velkommen, og hun tror ikke faren er glad i henne. Jeg er sikker på at han er glad i henne, men når han kommer i skvis mellom datteren og kona, velger han kona hver gang. Ikke bra! 

Det er kjipt gjort av pappaen hennes.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Jeg lurer, når du skriver ett innlegg. Hvorfor dropper du da alle de viktigste poengene i hovedinnlegget? Også kommer de på løpende bånd dersom noen er uenig med deg?

Det at han tjente mer enn deg før, og du og dine IKKE ble prioritert da, er jo helt avgjørende for hva folk svarer her.

HÅPLØST

Skrevet
3 timer siden, Iiiiik skrev:

Kanskje han ikke ville fortelle deg at han kastet bort pengene sine på tull og fikk ble med samboeren på hennes regning. Slik det er for hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...