Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Hvordan gjør dere det med ferie? Vi har nå en diskusjon om ferien, for siden mine barn ikke har samvær med far vil jeg reise på tur når mine stebarn reiser med sin mor. Dette er noe min samboer ikke er enig i, for han mener at hans barn også bør få være med på denne turen. Anonymkode: 20df9...24c
Kathrine. Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Dokke må jo reise ilag med hans barn også. Meinte du en ekstra tur når barna hans er vekke, så er eg enig med deg. Så lenge en har ferie og anledning kan en vel like greit kose seg på tur. Men er enig med mannen din om dokke bare har tid eller råd til en tur.
Mordi Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Vi gjør det sånn at de er på ferie med sine andre foreldre, pluss at vi er på en ferie sammen. Når de er hos far/mor har vi da fri til å evt dra på kjæresteferie, eller da å jobbe. Dersom min ikke hadde hatt samvær med far, ville jeg dratt på ferie med kjæresten og begge barna som en familie. Jeg mener det er viktig å finne på slike ting sammen for å styrke båndene. Når kjæresten sitt barn da hadde dratt på ferie med mor, hadde jeg sendt mitt barn på en liten ferie til bestemor/bestefar, de elsker å ha han på besøk og vil gjerne ha han i ferier, og han trives godt der. På den måten ville alle fått ferie, og jeg ville da evt hatt mulighet til å jobbe/dra på langhelg med kjæresten når barna var borte.
Nyttårs barn Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Jeg skjønner hvordan du tenker, men husk at kjæresten din ønsker å feriere sammen med sine barn. Hadde du syntes det var greit om det var motsatt? Hva om dine barn var på ferie med sin far, skulle du og mannen din da reist på familieferie med hans unger og det var det? Familieferie er også en fin mulighet til å skape felles minner og styrke samholdet. Så derfor synes jeg dere bør reise sammen om det er mulig i forhold til ferieavviklingen. Så kan dere heller ta en ekstra tur med dine barn, mens hans er på ferie med sin mamma. Eventuelt at du tar de med på noe ekstra bare for dere.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 2 minutter siden, Kathrine. skrev: Dokke må jo reise ilag med hans barn også. Meinte du en ekstra tur når barna hans er vekke, så er eg enig med deg. Så lenge en har ferie og anledning kan en vel like greit kose seg på tur. Men er enig med mannen din om dokke bare har tid eller råd til en tur. Det som er problemet er at jeg har råd til ferien, men ikke min samboer. Han fikk en stor baksmell på skatten i år også, men i år gidder jeg ikke hjelpe han med den siden jeg maste på han etter baksmellen i fjor at han måtte få fikset på skatten. Jeg har sagt til han at jeg kan spandere en tur på han, men da blir ferien når hans barn er på tur slik at hans barn ikke får to turer mens mine barn bare får en. hi Anonymkode: 20df9...24c
Nyttårs barn Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det som er problemet er at jeg har råd til ferien, men ikke min samboer. Han fikk en stor baksmell på skatten i år også, men i år gidder jeg ikke hjelpe han med den siden jeg maste på han etter baksmellen i fjor at han måtte få fikset på skatten. Jeg har sagt til han at jeg kan spandere en tur på han, men da blir ferien når hans barn er på tur slik at hans barn ikke får to turer mens mine barn bare får en. hi Anonymkode: 20df9...24c Dere har større problemer enn denne ferien HI. Foreslår at du tar med ungene dine alene på ferie, mens hans barn er sammen med sin mor, da er problemet løst.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det som er problemet er at jeg har råd til ferien, men ikke min samboer. Han fikk en stor baksmell på skatten i år også, men i år gidder jeg ikke hjelpe han med den siden jeg maste på han etter baksmellen i fjor at han måtte få fikset på skatten. Jeg har sagt til han at jeg kan spandere en tur på han, men da blir ferien når hans barn er på tur slik at hans barn ikke får to turer mens mine barn bare får en. hi Anonymkode: 20df9...24c Og da blir jo saken plutselig en helt annen. Har han ikke råd til ferie,og dere har delt økonomi, så må han selvsagt ha ferie med barna sine hjemme. Vi reiser med alle sammen. Eller jeg tar noen turer til hytta etc med mine barn mens samboer jobber og hans barn er hos moren sin. Om vi ikke skulle feriert sammen,så hadde vi hatt hver vår ferie med barna,til ca likt budsjett. Anonymkode: 7a7a3...aaa
Kathrine. Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det som er problemet er at jeg har råd til ferien, men ikke min samboer. Han fikk en stor baksmell på skatten i år også, men i år gidder jeg ikke hjelpe han med den siden jeg maste på han etter baksmellen i fjor at han måtte få fikset på skatten. Jeg har sagt til han at jeg kan spandere en tur på han, men da blir ferien når hans barn er på tur slik at hans barn ikke får to turer mens mine barn bare får en. hi Anonymkode: 20df9...24c Smålig. 😶
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 Jeg synes i utgangspunktet at man skal prøve å få dratt på ferie sammen, det er jo noe med å tilbringe tid, fri og kose seg og skape minner sammen. Men kan skjønne behovet for turer separat noen ganger f.eks når det er et sett med tenåringer og et sett med småbarn pga da blir det forskjellige behov, døgnrytme etc, men likevel er det fullt mulig å planlegge og tilpasse seg så det kan bli litt som passet for alle da også.
Kathrine. Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 Men sløser mannen din mye med egne penger, eller har heile familien nytt godt av at han har hatt ekstra penger gjennom 2016? Om dokke har veldig splitta økonomi hadde eg nok bedt han komme opp med penger til ferie sjølv. Gi beskjed om at skal han ta med barna på ferie må han sjølvsagt skaffe penger til ferie. Men skjønner ikkje helt korfor du vil spandere ferie på han og Ikkje barna hans. Er vel ikkje dei som evt. har sløst rundt med dei ekstra pengene han brukte opp på tull istedenfor skatt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 Du gjør da som du vil med ferie og dine barn?! En sammensatt familie med mine/dine kan aldri bli det samme som kjernefamilien som det så fint heter. Her har vi mine/dine og felles. I år drar vi alle på felles ferie i juni og august, så blir det 2 uker ferietur med bare mine og fellesbarn i juli når hans barn er hos mor. Skulle vi hele tiden tatt hensyn til hva barn får hos den andre forelderen,likeså gaver/penger osv ville det blitt uhorvelig slitsomt. Her inne mener noen at stemor må kjøpe bunad til stedatter når hennes egen datter får, det er så latterlig som det kan få blitt. Anonymkode: a5367...329
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #12 Skrevet 5. april 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjør dere det med ferie? Vi har nå en diskusjon om ferien, for siden mine barn ikke har samvær med far vil jeg reise på tur når mine stebarn reiser med sin mor. Dette er noe min samboer ikke er enig i, for han mener at hans barn også bør få være med på denne turen. Anonymkode: 20df9...24c Hadde ikke ønsket å ha med stebarn. God tur til dere. Anonymkode: 174c0...089
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #13 Skrevet 5. april 2017 Altså, er man en familie så er man en familie. Hvem som betaler turen har vel ikke noe å si? Har jeg lite penger, betaler samboer, er det motsatt betaler jeg. Teller ikke på kronene, det går opp i opp til slutt. Vel, det er kanskje feil. Jeg tjener vesentlig dårligere enn mannen min noe som gjør at han betaler mer, men til gjengjeld gjør jeg mer ulønnet arbeid enn han. Man må gi og ta i en familie. Det er klart at dere bør dra på en tur sammen hele familien. Om du har råd til en tur til får du ta den alene med barna når de andre er hos mpr, men mener også at mannen bør få være med på denne dersom han ønsker det. Anonymkode: df722...ddc
Evablaum Skrevet 5. april 2017 #14 Skrevet 5. april 2017 En ferie kun med dine barn. Her hadde jeg ikke tatt med mannen Har dere råd, en ferie med begge voksne og alle barna. Har han ikke råd, så har jo alle barna fått en ferietur hver. Alle bør være fornøyde. Ønsker han at du skal betale for alle??
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #15 Skrevet 5. april 2017 Er så uenig! Det er klart man betaler for hverandre! Er man ikke sammen?! Hvem pokker bryr seg om man betaler for stebarn, felles eller egne barn-man er en familie! Anonymkode: df722...ddc
Kathrine. Skrevet 5. april 2017 #16 Skrevet 5. april 2017 Kjenner eg blir litt skuffa over kjæresten din om han velger å bli med deg og dine barn på ferie. Leike lykkelig familie og vite at hans egne barn ikkje var ønska til å bli med. Må da kjenne den bitre smaken i munnen av det. Hadde eg ALDRI funnet meg i.
Evablaum Skrevet 5. april 2017 #17 Skrevet 5. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er så uenig! Det er klart man betaler for hverandre! Er man ikke sammen?! Hvem pokker bryr seg om man betaler for stebarn, felles eller egne barn-man er en familie! Anonymkode: df722...ddc Klart jeg ikke ville betalt for andre sine barn. Og selvfølgelig ville jeg ønsket å reise alene med mine barn på tur, og slippe stebarn!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #18 Skrevet 5. april 2017 Min eksmann reiser alltid på ferie med sine barn han har fått med sin nye samboer, og de tar aldri med hans datter fordi det da selvsagt koster mer, dette er svært sårt for min datter fordi hun føler seg totalt utenfor. Jeg prøver å alltid få til en ferie med henne, men det har ikke vært lett pga økonomi. Nå har jeg også ny samboer, og vi reiser aldri uten henne! Så vi har aldri vært noen plass på kjærestetur, men ingen av oss har samvittighet til å dra uten henne, hvordan hadde ikke hun følt seg da? Anonymkode: 472e0...76b
Eliseflisa Skrevet 5. april 2017 #19 Skrevet 5. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjør dere det med ferie? Vi har nå en diskusjon om ferien, for siden mine barn ikke har samvær med far vil jeg reise på tur når mine stebarn reiser med sin mor. Dette er noe min samboer ikke er enig i, for han mener at hans barn også bør få være med på denne turen. Anonymkode: 20df9...24c Du kan ikke gjøre den blemma å lage konflikt og diskusjon ang dette. Da kommer forholdet deres til å ryke. Hvorfor skal han ha interesse av en aleneferie med DINE barn? Selvfølgelig vil han ha med sine. Det gjør veldig vondt for han det du nå driver med. Han er ikke glad i dine, slik som han er i sine barn. Selv om dere hadde felles barn, ville han måtte få velge om han vil ha med sine. Jeg lover deg, forholdet kommer til å ryke hvis du drar videre på denne. Han elsker barna sine høyere enn både deg og dine barn, og de vil inni han komme først. Du taper altså, selv om du vinner kampen. Jeg har vært der du er, og jeg skjøv min kjæreste vekk fra meg..
Eliseflisa Skrevet 5. april 2017 #20 Skrevet 5. april 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du gjør da som du vil med ferie og dine barn?! En sammensatt familie med mine/dine kan aldri bli det samme som kjernefamilien som det så fint heter. Her har vi mine/dine og felles. I år drar vi alle på felles ferie i juni og august, så blir det 2 uker ferietur med bare mine og fellesbarn i juli når hans barn er hos mor. Skulle vi hele tiden tatt hensyn til hva barn får hos den andre forelderen,likeså gaver/penger osv ville det blitt uhorvelig slitsomt. Her inne mener noen at stemor må kjøpe bunad til stedatter når hennes egen datter får, det er så latterlig som det kan få blitt. Anonymkode: a5367...329 Spørsmålet er: Ja da hadde vel du reist med fellesbarn og HANS barn også??? Mens dine var hos sin far.. Det tipper jeg aldri hadde skjedd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #21 Skrevet 5. april 2017 22 minutter siden, Kathrine. skrev: Kjenner eg blir litt skuffa over kjæresten din om han velger å bli med deg og dine barn på ferie. Leike lykkelig familie og vite at hans egne barn ikkje var ønska til å bli med. Må da kjenne den bitre smaken i munnen av det. Hadde eg ALDRI funnet meg i. Jeg er delt. Og det er kanskje mest fordi jeg vet at det neste år blir en reise der samboeren gjerne må få være med, men barna hans får ikke bli med. Det er dog en større familietur, og stebarna mine møter sjeldent min familie. Jeg skjønner bismaken om samboeren faktisk blir med på ferie, men samtidig er det jo kjedelig for han å sitte alene i huset hvis dette blir en uke da barna er hos moren sin. Men det får rett og slett bli hans valg. Jeg tror jeg kunne vært med han og hans barn, samt hans nærmeste familie på tur uten mine barn, om det var motsatt. Barna mine hadde jo ikke sittet alene hjemme og hatt det stusselig, de hadde jo vært med pappaen sin. Utenom slike spesielle reiser, drar vi sammen. Men det er ikke bare bare. Det er hundre ganger enklere og mer idyllisk å reise med bare mine egne barn. Anonymkode: 7a7a3...aaa
Kathrine. Skrevet 5. april 2017 #22 Skrevet 5. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min eksmann reiser alltid på ferie med sine barn han har fått med sin nye samboer, og de tar aldri med hans datter fordi det da selvsagt koster mer, dette er svært sårt for min datter fordi hun føler seg totalt utenfor. Jeg prøver å alltid få til en ferie med henne, men det har ikke vært lett pga økonomi. Nå har jeg også ny samboer, og vi reiser aldri uten henne! Så vi har aldri vært noen plass på kjærestetur, men ingen av oss har samvittighet til å dra uten henne, hvordan hadde ikke hun følt seg da? Anonymkode: 472e0...76b Pill råttent gjort. Derfor eg håper HI sin kjæreste har baller nok til å seie nei til å bli med på den ferien når hans barn utelates. Mangler folk totalt empati?
Kathrine. Skrevet 5. april 2017 #23 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er delt. Og det er kanskje mest fordi jeg vet at det neste år blir en reise der samboeren gjerne må få være med, men barna hans får ikke bli med. Det er dog en større familietur, og stebarna mine møter sjeldent min familie. Jeg skjønner bismaken om samboeren faktisk blir med på ferie, men samtidig er det jo kjedelig for han å sitte alene i huset hvis dette blir en uke da barna er hos moren sin. Men det får rett og slett bli hans valg. Jeg tror jeg kunne vært med han og hans barn, samt hans nærmeste familie på tur uten mine barn, om det var motsatt. Barna mine hadde jo ikke sittet alene hjemme og hatt det stusselig, de hadde jo vært med pappaen sin. Utenom slike spesielle reiser, drar vi sammen. Men det er ikke bare bare. Det er hundre ganger enklere og mer idyllisk å reise med bare mine egne barn. Anonymkode: 7a7a3...aaa Synes ikkje det dokke gjør her kan sammenlignes så sant dere like gjerne reiser mens hans barn er hos dere. Meiner ikkje at stebarn ALLTID må være med. Men at dei alltid inkluderes der det er naturlig. Ting dere gjør sammen med din storfamilien mens hans barn uansett er hos mor si kjem Ikkje innunder det, synes eg.
Eliseflisa Skrevet 5. april 2017 #24 Skrevet 5. april 2017 13 minutter siden, Evablaum skrev: Klart jeg ikke ville betalt for andre sine barn. Og selvfølgelig ville jeg ønsket å reise alene med mine barn på tur, og slippe stebarn! Og det ønsker garantert din mann også. Han later som han er glad i dine barn, men elsker sine egne, mer enn han elsker deg også. Dette er realiteten. Vi som roter til livene for våre barn ( inkl meg selv) vi må gjøre det beste. Vi kan ikke tenke på økonomi eller hva som er det beste for oss selv. Her hos oss er det utelukket å ikke ta med alle på ferie. Her drar alle eller ingen, og det spiller ingen rolle hva de får fra sin mor/far på andre siden. Og selvfølgelig betaler vi om hverandre. Vi er jo familie
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #25 Skrevet 5. april 2017 Synes du er grei som vil betale for han jeg da. Siden han ikke har giddet å spart eller sørget for å betale nok skatt så må han jo ta konsekvensene av det, barna får jo uansett en tur med mor og hvorfor skal de ha 2 turer når far har dårlig råd? Ta med typen og dine barn på en tur også kan du jo heller foreslå en telt-tur eller noe når hans barn kommer, hvor dere reiser alle sammen. Anonymkode: 20792...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå