GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min jentekjÊreste planlegger og bli gravid forhÄpentligvis i Är. Jeg vil gÄ gravid, det vil ikke hun. Vi vil derfor at det fÞrste barnet skal vÊre hennes egg som blir satt inn i meg. Jeg lurer derfor pÄ om noen har erfaring med dette, og om noen har lyst til Ä fortelle om sine erfaringer. 

Vi tenger og gjÞre alt av det med hormoner osv her i Norge, og sÄ dra til Alicante (?) for selve uttaket og innsettingen. Men dette er forelÞpig bare en tanke, fordi vi vet sÄ og si ingenting..

Jeg setter stooor pris pÄ hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316530-hennes-egg-i-meg/
Del pÄ andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Her mÄ dere finne ut alt fÞr dere setter i gang. Det hÞres ut som en veldig flott mÄte Ä lÞse dette pÄ, men tror ikke det er like hÞy suksessrate og derfor vil jeg anta de fleste velger, og blir anbefalt, Ä bruke eget egg, og heller bruke samme donor i neste runde, slik at partner da kan bruke eget egg. 

Å sette inn et befruktet egg som ikke er eget regnes som eggdonasjon, det er ikke lov alle steder. I tillegg mĂ„ dere finne ut om det er lov med relasjon, noen tilltater bare anonym eggdonasjon. Hvert land har ulike regler. Tror Spania har regler pĂ„ anonym eggdonasjon.

Det hÞres ut som en flott mÄte Ä gjÞre et pÄ, men tror det i praksis er ganske tungvint. BÄde Ä samkjÞre sykluser, krever mye medisiner, Ä sette inn et donoregg (poenget med Ä bruke eggdonasjon er jo kvaliteten pÄ eggene, her vet dere ikke like mye om det, og dermed kan det blir en lengre prosess som krever flere runder enn ved vanlig eggdonasjon). 

Jeg har vennepar som har valgt Ă„ fĂžde hver sitt barn, de har brukt samme donor, men med egne egg. Det er gjennomfĂžrbarn i Norge.

Her har dere mye dere mÄ finne ut av. Finn klinikker i de ulike landene, spÞr om tips og rÄd derfra, i tillegg finn ut av lovverket. Selv ville jeg undersÞkt Danmark, Spania og Latvia, de jobber alle med mye eggdonasjon. I tillegg ville jeg funnet ut hvordan prosessen fungerer i Norge. Selv om dere har mye penger, vil dette kunne bli veldig dyrt. Det nÄ ogsÄ regnes med i prosessen. 

Lege fra utlandet kan skrive ut resept, sÄ lenge medisinen er lov Ä bruke i Norge. Dere kan ta medisinene, men mÄ fÞlges opp fra gynekolog her i Norge. Det mÄ dere finne fÞr oppstart, det er ikke alle gyno som er villig til Ä hjelpe. Husk ogsÄ at ofte fÄr en ikke dekket av det offentlige, dermed blir det private priser, (gjerne ca 1000kr) for hver scan. I mine forsÞk med inseminering og ivf har jeg hatt 3-8 scan, alt ettersom hvor fort eggene vokser. Dere mÄ scannes begge to, ene for Ä sjekke eggenes vekst, andre for Ä sjekke at livmor er klar til  Ä ta i mot. 

Dere mÄ ha all informasjon og bestemt dere fÞr dere sette i gang noe, dette er krevende prosesser, og viktig at det ikke skjer feil pga manglende info. Dere mÄ ha alle medisiner fÞr dere starter opp. Dere vil nok bli satt pÄ lang protokoll, den er mest krevende Ä gÄ pÄ og ogsÄ dyr pga mye medisiner i lang tid. 

Dette er fullt mulig Ä fÄ til vil jeg tro, men uvanlig Ä gjÞre. Finn ut alt fÞr dere sette i gang. HÄper dere finner en god lÞsning pÄ utfordringene :)

Anonymkode: 88419...b9a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316530-hennes-egg-i-meg/#findComment-148402837
Del pÄ andre sider

• 3 mĂ„neder senere...

Takk for tips og info!

Vi er i gang med ROPA metoden nÄ, og alt ser veldig bra ut. Partneren min sine egg skal tas ut pÄ mandag, og fryses ned. SÄ krysser vi alt vi har for at injeksjonen inn i meg i september gÄr bra. 

Dette er vĂ„rt fĂžrste forsĂžk, sĂ„ skal ikke forvente noe, men det ser veldig lovende utâ˜ș

Dette skjer forresten i Spania, IVF klinikken i Alicante. Utrolig profesjonelt sted hvor vi blir veldig godt ivaretatt

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316530-hennes-egg-i-meg/#findComment-148504043
Del pÄ andre sider

• 2 mĂ„neder senere...
  • 3 Ă„r senere...

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...