Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Min tidligere samboer og jeg gikk fra hverandre i 2016. Jeg flyttet ut til en leid bolig og meldte flytting. Vi solgte huset nå i 2017 men eide det sammen i hele 2016. Fordi jeg har annen folkeregistrert adresse ved årsslutt står det som sekundærbolig på meg. Blir det rett eller kan jeg endre til primær? Boligen har jo ikke vært leid ut, min tidligere samboer har bodd der. Anonymkode: 0c5c4...adc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Om du eier to boliger blir den du ikke bor i sekundærbolig, men om jeg forstår deg rett leier du der du bor og eier bare en bolig? Da ville jeg ringt og hørt hvordan det løses. Sekundærbolig gir jo en mye større verdi enn en primærbolig, du straffes på en måte for å eie to boliger. Men om du eier bare en blir vel det feil? Anonymkode: 4734c...e30
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Eier bare en bolig ja. Flyttet til en bolig jeg leier. Hi Anonymkode: 0c5c4...adc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eier bare en bolig ja. Flyttet til en bolig jeg leier. Hi Anonymkode: 0c5c4...adc Jeg aner virkelig ikke hvordan reglene er, men det høres jo ut som dette blir feil. Ligningsverdien på boligen er jo en viss prosent av salgsverdien, og ligningsverdien på sekundærbolig er en mye høyere prosent enn på primærbolig. Da høres det helt feil ut at den eneste boligen du eier skal lignes som sekundærbolig. Men ring og hør med dem du. Anonymkode: 4734c...e30
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 Ja, skal ringe men tenker det er mye pågang i dag Hi Anonymkode: 0c5c4...adc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 Jeg eier en bolig og har flyttet til en leid bolig. Jeg blir da lignet med sekundær bolig. Det gjør kun utslag om du må betale formueskatt Anonymkode: 1f7be...0ae
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #7 Skrevet 4. april 2017 Så lenge du ikke bor i boligen høres det riktig ut for meg. Anonymkode: 3ee31...7fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå