Gå til innhold

Noen her som bruker prednisolon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kanskje begynne med prednisolon og har noen spørsmål: Hvilken dosering bruker du og har du fått noen bivirkninger? Hvilke isåfall? Hvilken sykdom har du og hva slags effekt opplever du at prednisolon har på sykdommen?

Håper på svar! :-)

Anonymkode: ca1b6...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg brukte det i forbindelse med betent skulder. Kan det stemme? 

Bare en uke, en om dagen. Ble veldig trøtt !! 

Anonymkode: 1d629...9ab

Skrevet

Fikk opp til 120 mg mot hissig regnbuehinnebetennelse. Ble hyper, urolig, hallusinerte, og spiste som en gal.

Anonymkode: 99ff3...73a

Skrevet

Jeg tok 150 mg mener jeg å huske. Mot betennelse. Ble ekstremt kvalm, fikk blodtrykksfall, ble oppblåst og ekstremt sliten/trøtt. 

Anonymkode: 1702f...f47

Skrevet

Gikk på det 1 uke. 1 pille daglig, 20 mg. Etter hvert 10 mg.

Svettet som en gris, kaldsvettet om natten, ble hyperaktiv og kjempesulten

Virket greit mot indre hevelser

Anonymkode: 9f909...22d

Skrevet

Bruker 1-4 tabletter de værste dagene med allergi i tillegg til annen allergimedisin.

Bruker de også som 6 ukers kur når min uc blusser opp. Da begynner jeg med 6 tabletter første uken og trapper ned med en og en tablett.

Og har brukt de for senebetennelse i startfasen mens jeg har begynnt med trykkbølgebehandling.

Hva skal du bruke de for?

Anonymkode: 73328...8df

Skrevet

Jeg bruker det på dager jeg er svært plaget med pollen allergi. Da tar jeg 5 mg. 

Har ikke brukt det som kur eller gått på det over tid, så har ingen erfaring med bivirkninger som kan oppstå. 

Anonymkode: 666db...95e

Skrevet

Tok en kur over ca 10 dager. Tror jeg startet på 60 mg i 3 dager så gradvis nedtrapping. Fikk det på en antatt diagnose. Hjalp ikke såklart, men ingen bivirkninger👍

Anonymkode: b41bf...d99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...