Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #1 Del Skrevet 2. april 2017 Og som har vært med på drøftelsesmøte ang oppsigelse, enten som arbeidsgiver eller som ansatt? Det skal nedbemmännes på min arbeidsplass, og jeg regner med at jeg blir innkalt til drøftelsesmøte. Hva skjer på et sånt møte? Noen som kan fortelle meg litt om hvordan nedbemanningsprosessen foregår? Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #2 Del Skrevet 2. april 2017 jeg er tillitsvalgt i en nedbemanningsbedrift, så har deltatt på en del drøftingsmøter. (aml 15-1) i dørftingsmøtene er tillitsvalgt med, lederen din og gjerne noe fra hr eller leders leder. i mitt firma er det oftest områder som har mistet oppgaver det nedbemannes i. altså ikke ostehøvel, der alle ledere må peke ut en eller flere - men hele eller deler av seksjoner. så mange i samme båten :-/ på drøftingsmøtet skal du få vite hvorfor akkurat du bli nedbemannet. arbeidsgiver skal redegjøre for utvalgskrets. (utvalgskrets = hvilke områder har de sett på når de sammenliker akkurat deg med andre. ofte er det ikke hele firmaet - men utvalgte områder) det skal hensyntaes ansenitet, kompetanse og sosiale forhold. har du fek en sykdom, er aleneforsørger, etc - skal det hensyntaes du argumenterer kanskje hvorfor det er urimelig at akkurat du blir nedbemannet. kanskje vet du om noen som har lik kompetanse men kortere ansenitet. da kan du kreve deg sammenliknet med vedkommende. I mitt firma blir folk på drøftingsmøtet tilbudt en sluttpakke, da har de 1 uke å tenke over saken. Om de ikke vil godta en sluttavtale - er neste møte et forhandlingsmøte (aml 17-3). da stiller gjerne fagforeningen med advokat om de mener du har en god grunn til å ta saken til forhandling. godtar folk tilbudet om sluttpakke, får de i mitt firma gå på dagen uten å måtte jobbe oppsigelsestid. de blir også tilbudt karriærerådgivning hos et firma som driver med denslags. du må bare ha is i magen her. ikke ta det personlig selv om det er omtrent umulig å ikke gjøre det. masse lykke til! Anonymkode: 1383d...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #3 Del Skrevet 2. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg er tillitsvalgt i en nedbemanningsbedrift, så har deltatt på en del drøftingsmøter. (aml 15-1) i dørftingsmøtene er tillitsvalgt med, lederen din og gjerne noe fra hr eller leders leder. i mitt firma er det oftest områder som har mistet oppgaver det nedbemannes i. altså ikke ostehøvel, der alle ledere må peke ut en eller flere - men hele eller deler av seksjoner. så mange i samme båten :-/ på drøftingsmøtet skal du få vite hvorfor akkurat du bli nedbemannet. arbeidsgiver skal redegjøre for utvalgskrets. (utvalgskrets = hvilke områder har de sett på når de sammenliker akkurat deg med andre. ofte er det ikke hele firmaet - men utvalgte områder) det skal hensyntaes ansenitet, kompetanse og sosiale forhold. har du fek en sykdom, er aleneforsørger, etc - skal det hensyntaes du argumenterer kanskje hvorfor det er urimelig at akkurat du blir nedbemannet. kanskje vet du om noen som har lik kompetanse men kortere ansenitet. da kan du kreve deg sammenliknet med vedkommende. I mitt firma blir folk på drøftingsmøtet tilbudt en sluttpakke, da har de 1 uke å tenke over saken. Om de ikke vil godta en sluttavtale - er neste møte et forhandlingsmøte (aml 17-3). da stiller gjerne fagforeningen med advokat om de mener du har en god grunn til å ta saken til forhandling. godtar folk tilbudet om sluttpakke, får de i mitt firma gå på dagen uten å måtte jobbe oppsigelsestid. de blir også tilbudt karriærerådgivning hos et firma som driver med denslags. du må bare ha is i magen her. ikke ta det personlig selv om det er omtrent umulig å ikke gjøre det. masse lykke til! Anonymkode: 1383d...de4 Tusen tusen takk for informativt svar Jeg ser du skriver at det skal tas hensyn til sykdom, hvordan da, kan de ikke kvitte seg med en person pga sykdom? Jeg går på aap, og regner derfor med at jeg står fremst i køen ved nedbemanning pga det. Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #4 Del Skrevet 2. april 2017 Var med på stor-nedbemanning i min forrige jobb. 6 mnd etter de startet nedbemanning var jeg på drøftelsesmøte og signerte for oppsigelse. Ble flyttet til en annen avdeling, men sluttet der etter 12 måneder Anonymkode: 443a0...f74 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #5 Del Skrevet 2. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen tusen takk for informativt svar Jeg ser du skriver at det skal tas hensyn til sykdom, hvordan da, kan de ikke kvitte seg med en person pga sykdom? Jeg går på aap, og regner derfor med at jeg står fremst i køen ved nedbemanning pga det. Anonymkode: 083b7...53f sykdom kommer inn under sosiale forhold og her ligger jo du godt an på aap. hensynet går på ulempe. er det større ulempe for deg i din situasjon å miste jobben enn for arbeidsgiver å beholde deg, er det du må tenke over. om du er på aap, så betaler kanskje nav 'lønn' for deg? i så fall er ikke du en 'utgift' som sådan og bør være den de beholder i arbeidstokken. du kan også argumentere med at for deg er det ekstra vanskelig å finne ny jobb, gitt din sykdom (om du føler det er et naturlig argument. sykdom er jo ikke nødvendigvis sykdom, når arbeidsgiver ser på saken) om alle blir nedbemannet, har du egentlig ingen argumenter. om noen skal beholdes, så kjemper du for degselv. ikke tenk på andre. tenk på deg! Anonymkode: 1383d...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #6 Del Skrevet 2. april 2017 før drøftingsmøtet er det lurt om du og tillitsvalgt setter av et par timer og går gjennom din sak og hva du kan forvente av møtet. under møtet kan du når som helst ta en pause og diskutere privat med din tillitsvalgte. enten dere går ut av rommet eller jeg bruker be arbeidsgiver gå og så sender jeg en sms når vi er klare til å ta opp tråden igjen. noen ganger kan det være lurt at tillitsvalgt og hr tar en stund sammen, særlig dersom man vil vektlegge sosiale forhold eller det har dukket opp muligheter for omplassering til en ny stilling i samme by. Anonymkode: 1383d...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #7 Del Skrevet 2. april 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: sykdom kommer inn under sosiale forhold og her ligger jo du godt an på aap. hensynet går på ulempe. er det større ulempe for deg i din situasjon å miste jobben enn for arbeidsgiver å beholde deg, er det du må tenke over. om du er på aap, så betaler kanskje nav 'lønn' for deg? i så fall er ikke du en 'utgift' som sådan og bør være den de beholder i arbeidstokken. du kan også argumentere med at for deg er det ekstra vanskelig å finne ny jobb, gitt din sykdom (om du føler det er et naturlig argument. sykdom er jo ikke nødvendigvis sykdom, når arbeidsgiver ser på saken) om alle blir nedbemannet, har du egentlig ingen argumenter. om noen skal beholdes, så kjemper du for degselv. ikke tenk på andre. tenk på deg! Anonymkode: 1383d...de4 Ja, nav betaler, så arbeidsgiver har ingen utgifter på meg direkte, men de har hatt inne vikar for meg som koster. Jeg vet ikke hvor mange som må gå, men tror det er under tredjeparten av arbeidstakerene. Men jeg vet ikke hvilken type stillinger som må gå enda, eller i hvor stor grad min type stilling blir berørt. For meg personlig så føles det måtte gå som en katastrofe, i forhold til det å få seg en ny jobb. Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt vanskelig å kjempe for meg selv, når de har så mange bedre arbeidstakere enn meg. Folk som ikke er syke, men går på jobb hver dag. I motsetning til meg som har vært borte lenge Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #8 Del Skrevet 2. april 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: før drøftingsmøtet er det lurt om du og tillitsvalgt setter av et par timer og går gjennom din sak og hva du kan forvente av møtet. under møtet kan du når som helst ta en pause og diskutere privat med din tillitsvalgte. enten dere går ut av rommet eller jeg bruker be arbeidsgiver gå og så sender jeg en sms når vi er klare til å ta opp tråden igjen. noen ganger kan det være lurt at tillitsvalgt og hr tar en stund sammen, særlig dersom man vil vektlegge sosiale forhold eller det har dukket opp muligheter for omplassering til en ny stilling i samme by. Anonymkode: 1383d...de4 Uff, synes det er så vanskelig å be tillitsvalgt om hjelp, når jeg vet at jeg ikke står spesielt høyt i kurs pga sykdom og mye fravær. Jeg er veldig privat av meg, så det å blottlegge sosiale forhold på et møte, gir meg vondt i magen Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #9 Del Skrevet 2. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, nav betaler, så arbeidsgiver har ingen utgifter på meg direkte, men de har hatt inne vikar for meg som koster. Jeg vet ikke hvor mange som må gå, men tror det er under tredjeparten av arbeidstakerene. Men jeg vet ikke hvilken type stillinger som må gå enda, eller i hvor stor grad min type stilling blir berørt. For meg personlig så føles det måtte gå som en katastrofe, i forhold til det å få seg en ny jobb. Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt vanskelig å kjempe for meg selv, når de har så mange bedre arbeidstakere enn meg. Folk som ikke er syke, men går på jobb hver dag. I motsetning til meg som har vært borte lenge Anonymkode: 083b7...53f i ditt tilfelle ville jeg foreslått at de slutter med vikaren, men beholder deg. i fall stillingen din blir berørt. du har neppe selv valgt å være syk, det er ikke ditt ansvar eller noe du skal skamme deg for. arbeidstakere som blir syke er noe arbeidsgiver må forholde seg til, de som ikke er syke har også enklere for å finne ny jobb. hensikten din er jo å tilbakeføres til arbeidslivet og det må du fokusere på at du får til. så får andre tenke på seg. bruk de tillitsvalgte for alt de er verd oppi dette! Anonymkode: 1383d...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #10 Del Skrevet 2. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: i ditt tilfelle ville jeg foreslått at de slutter med vikaren, men beholder deg. i fall stillingen din blir berørt. du har neppe selv valgt å være syk, det er ikke ditt ansvar eller noe du skal skamme deg for. arbeidstakere som blir syke er noe arbeidsgiver må forholde seg til, de som ikke er syke har også enklere for å finne ny jobb. hensikten din er jo å tilbakeføres til arbeidslivet og det må du fokusere på at du får til. så får andre tenke på seg. bruk de tillitsvalgte for alt de er verd oppi dette! Anonymkode: 1383d...de4 Tusen takk for at du tar deg tid til å svare Alle vikarer har allerede fått beskjed om at det ikke er mer jobb. Har de lov til å bruke sykdom som grunn til at jeg må gå? Hvordan beregnes ansennitet når det gjelder nedbemanning? Er det ansennitet i akkurat denne jobben, eller i yrket generelt som teller? Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #11 Del Skrevet 2. april 2017 For å bære helt ærlig; ja, du står bakerst eller i hvertfall langt bak i køen. Det med sosiale forhold tillegges liten vekt og det er ikke noe problem å kvitte seg med de som er langtidssyke. Jobber du kommunalt eller statlig kan det være andre ordninger, men er du i det private er det mye tøffere. Jeg har selv nedbemannet en del og det er den sterkeste rett. Man må bare argumentere og dokumentere korrekt, og dette har jeg alltid gjort i samarbeid med juridisk hjelp slik at alt foregår etter boka. En privat bedrift skal tjene penger, ikke drive sosialomsorg. Hardt men sant. Anonymkode: 940f1...5bc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #12 Del Skrevet 2. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: For å bære helt ærlig; ja, du står bakerst eller i hvertfall langt bak i køen. Det med sosiale forhold tillegges liten vekt og det er ikke noe problem å kvitte seg med de som er langtidssyke. Jobber du kommunalt eller statlig kan det være andre ordninger, men er du i det private er det mye tøffere. Jeg har selv nedbemannet en del og det er den sterkeste rett. Man må bare argumentere og dokumentere korrekt, og dette har jeg alltid gjort i samarbeid med juridisk hjelp slik at alt foregår etter boka. En privat bedrift skal tjene penger, ikke drive sosialomsorg. Hardt men sant. Anonymkode: 940f1...5bc Ja, det er det jeg tenker jeg og, og det er derfor jeg regner med at jeg står øverst på lista over de som må gå. Det er en privat bedrift, noe som ikke gjør det enklere for meg. Hva bør jeg tenke på i forkant av drøftingsmøte? Hva er lurt å legge vekt på? Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #13 Del Skrevet 2. april 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for at du tar deg tid til å svare Alle vikarer har allerede fått beskjed om at det ikke er mer jobb. Har de lov til å bruke sykdom som grunn til at jeg må gå? Hvordan beregnes ansennitet når det gjelder nedbemanning? Er det ansennitet i akkurat denne jobben, eller i yrket generelt som teller? Anonymkode: 083b7...53f sykdom kan brukes, dessverre. men det bør ikke være det eneste argumentet fra arbeidsgiver og heller ikke det første. ansenitet er i forhold til den arbeidsplassen du er på nå. eventuelt det du har fått med deg da du ble ansatt (fra oppkjøpt fima eller fusjon eller noe) at det default er nådeløst i det private, slik hun over skriver, er jeg ikke nødvendigvis enig i. men hårdere på mindre arbeidsplasser enn på større (som liker seg lite med dårlig pr i avisene). men ta til deg poenget med 'sterkestes rett' og kjemp der du kan. Anonymkode: 1383d...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #14 Del Skrevet 2. april 2017 I lovverket står det ingenting om at hverken sosiale forhold eller ansiennitet skal vektlegges ved nedbemanning. Kravet er at oppsigelsen skal være saklig. F.eks kan de ikke kvitte seg med deg fordi du er syk dersom du er innenfor verneperioden. Siden du går på AAP er du utenfor verneperioden på ett år. Dersom arbeidsgiver har gjort tilstrekkelig ift til å følge deg opp, kan de kvitte seg med deg. Det er videre ikke saklig å beholde en alenemor dersom en singel person har bedre kvalifikasjoner, det er heller ikke saklig å kun beholde arbeidstakere utfra ansiennitet dersom de ikke innehar rett kvalifikasjoner til å fortsette i jobben (f.eks at deres oppgaver blir borte). Veldig ofte har fagforeningene vært inne i bildet og drøftet de generelle nedbemanningskriteriene med arbeidsgiver FØR man går til drøftingsmøte med den enkelte ansatt. Anonymkode: 4f561...32d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #15 Del Skrevet 2. april 2017 Siden du går på aap har du vel vært sykemeldt i over et år? Da kan arbeidsgiver si deg opp "med loven i hånd" bare fordi du har vært syk så lenge, og trenger ingen annen grunn enn det. Det vanlige er å få permisjon fra jobben sin når man går på aap, men i en bedrift som driver nedbemanning kan man ikke regne med det. Syke mennesker, som trenger tilrettelegging i veien tilbake i jobb osv er dyrt for en bedrift. Det er utgifter en stor arbeidsgiver må regne med, men i en prosessen din arbeidsplass er i nå må du nok regne med å bli sagt opp. Anonymkode: c9746...86e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148382537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #16 Del Skrevet 5. april 2017 Da er jeg innkalt til drøftingsmøte og lurer litt på om jeg skal ha med meg tilllitsvalgt eller ei. Bør jeg ha han med? Hva konkret kan tillitsvalgt hjelpe meg med, er det noen som vet det? Hi Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148385672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #17 Del Skrevet 5. april 2017 jeg synes det er lurt å ha med tillitsvalgt. da slipper du sitte alene og du har noen å diskutere din situasjon med. tillitsvalgt har gjerne efraring fra slike prosesser,et hvordan arbeidsgiver går frem, og hva man kan forvente å kunne forhandle med eller ikke. Anonymkode: 1383d...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148385685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #18 Del Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: jeg synes det er lurt å ha med tillitsvalgt. da slipper du sitte alene og du har noen å diskutere din situasjon med. tillitsvalgt har gjerne efraring fra slike prosesser,et hvordan arbeidsgiver går frem, og hva man kan forvente å kunne forhandle med eller ikke. Anonymkode: 1383d...de4 Min tillitsvalgt har ingen erfaring med dette i det hele tatt, har aldri vært med på det før. Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148385689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #19 Del Skrevet 5. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min tillitsvalgt har ingen erfaring med dette i det hele tatt, har aldri vært med på det før. Anonymkode: 083b7...53f kunne ikke fått inn en hovedtillitsvalgt, da? fra forbundskontoret om dere ikke har en slik en i bedriften. sånn i sakens anledning. folk må jo bli tatt vare på og bli forberedt til møtet. det er i alle fall tungt å sitte på et slikt møte uten å ha noen på din side - så en eller annen tar du med deg. en kollega som er klok, sindig og erfaren? Anonymkode: 1383d...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148385697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #20 Del Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: kunne ikke fått inn en hovedtillitsvalgt, da? fra forbundskontoret om dere ikke har en slik en i bedriften. sånn i sakens anledning. folk må jo bli tatt vare på og bli forberedt til møtet. det er i alle fall tungt å sitte på et slikt møte uten å ha noen på din side - så en eller annen tar du med deg. en kollega som er klok, sindig og erfaren? Anonymkode: 1383d...de4 Jeg synes det er så vanskelig når jeg vet at alle de andre og må kjempe for jobbene sine, og jeg vet jo at pga min situasjon så står jeg ikke så høyt i kurs, heller ikke hos kollegaene mine og tillitsvalgt. Men kanskje en hovedstillitsvalgt ja, har ikke en sånn i bedriften som jeg vet om nei. Uff, dette her er helt forferdelig. Er innkalt til møte allerede på mandag, så har ikke så god tid heller Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148385707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #21 Del Skrevet 5. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er så vanskelig når jeg vet at alle de andre og må kjempe for jobbene sine, og jeg vet jo at pga min situasjon så står jeg ikke så høyt i kurs, heller ikke hos kollegaene mine og tillitsvalgt. Men kanskje en hovedstillitsvalgt ja, har ikke en sånn i bedriften som jeg vet om nei. Uff, dette her er helt forferdelig. Er innkalt til møte allerede på mandag, så har ikke så god tid heller Anonymkode: 083b7...53f da ringer du forbunnskontoret i morgen den dag og får snakket med noen der. om dere er flere i samme fagforening og ikke minst situasjon - så må de finne et menneske som kan samle dere på fredag og snakke om hva et drøftingsmøte er, hva dere kan forvente, eventuelt be om osv. Anonymkode: 1383d...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148385716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #22 Del Skrevet 5. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: da ringer du forbunnskontoret i morgen den dag og får snakket med noen der. om dere er flere i samme fagforening og ikke minst situasjon - så må de finne et menneske som kan samle dere på fredag og snakke om hva et drøftingsmøte er, hva dere kan forvente, eventuelt be om osv. Anonymkode: 1383d...de4 Tusen takk for hjelpen Hi Anonymkode: 083b7...53f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144316286-er-det-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-med-p%C3%A5-nedbemanning-p%C3%A5-arbeidsplassen/#findComment-148385728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå