Gå til innhold

Bygge tilbygg. Hvor starter jeg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jeg starte hele prosessen med å ta kontakt med byggefirma altså? Må ikke ha papirer i orden først? Trenger hjelp til alt føler jeg. Det skorter både på byggekunnskaper og interesse av å sette seg inn i sånne lover og regler....

Anonymkode: fdefa...d7c

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal bygge ut et rom på huset. Snakk om noen få kvadratmeter. Hvor starter jeg prosessen? Helt grønn på sånt. Vi skal ikke gjøre det selv...

Vi har akkurat vært igjennom noen steg for å bygge tilbygg. Vi har kommet så langt at vi skal søke om byggetillatelse. Vi startet med arkitekt for å få tegnet sånn vi vil ha (man  MÅ ikke ha arkitekt) så kontaktet vi takstmann for å få forhåndstakst, det ville de ha i banken for at vi skulle få byggelån. Så la vi ut på anbud og fikk tilbakemelding fra flere byggefirma med pristilbud på jobb og materiale, så var det bare å velge den beste 😊 neste steg er å søke, men alt det papirtullet ordner byggefirmaet 😉

Anonymkode: 077f2...37a

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg starte hele prosessen med å ta kontakt med byggefirma altså? Må ikke ha papirer i orden først? Trenger hjelp til alt føler jeg. Det skorter både på byggekunnskaper og interesse av å sette seg inn i sånne lover og regler....

Nei, du må ha en tegning før du kan søke, og byggefirma/arkitekten som tegner kan søke for deg. 

Anonymkode: f80a7...e28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...