Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Bilstol kan vi bruke da?? Åhh... Jeg som hadde kjøpt en ny bilstol uten å tenke på det. 😣😣 Hjelp 😘 Anonymkode: 3aabf...671
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 Det finnes mange! Vi var svært fornøyd med maxi cosi med easy fix base. Den kan brukes både med og uten isofix. Anonymkode: d12df...b81
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Besafe izi go Anonymkode: b53ce...0d6 Er du sikker? Kan man feste basen med sikkerhetsbelte? Anonymkode: 3aabf...671
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #7 Skrevet 1. april 2017 Er ikke så veldig dyrt å legge inn isofixfester i bilen. Vi gjorde det før førstemann kom. Husker ikke pris, men var ikke til å dævve av. Følte at det var sikrere for barnet, men var sikkert litt overbeskyttende. Anonymkode: 7d124...332
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #8 Skrevet 1. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke så veldig dyrt å legge inn isofixfester i bilen. Vi gjorde det før førstemann kom. Husker ikke pris, men var ikke til å dævve av. Følte at det var sikrere for barnet, men var sikkert litt overbeskyttende. Anonymkode: 7d124...332 Takk for svar ja det skal jeg skjekke opp på mandag håper det ikke er så dyrt å at det lar seg gjøre i våres Ford mondeo Anonymkode: 3aabf...671
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #9 Skrevet 1. april 2017 Man kan vel aldri bli overbeskyttende nok når det kommer til å sikre barna i bil. Jeg ville absolutt undersøkt dette med å montere isofix. Mye mer stabilt enn kun å bruke bilbeltet. Anonymkode: 5a1c7...c3c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #10 Skrevet 2. april 2017 Hvilken bil har du? Er du sikker dere ikke har sånne? De er ulike fra bil til bil, jeg fikk beskjed om at vi ikke hadde, så viste det seg at vi hadde allikevel. Anonymkode: 878cb...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #11 Skrevet 2. april 2017 Google Ford Mondeo Isofix og der er mye info, samt video om å finne. Anonymkode: 878cb...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #12 Skrevet 2. april 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du sikker? Kan man feste basen med sikkerhetsbelte? Anonymkode: 3aabf...671 Kan feste stolen med belte ja Anonymkode: b53ce...0d6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #13 Skrevet 2. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken bil har du? Er du sikker dere ikke har sånne? De er ulike fra bil til bil, jeg fikk beskjed om at vi ikke hadde, så viste det seg at vi hadde allikevel. Anonymkode: 878cb...fe6 Her sa selger at der var isofix med et var det IKKE Anonymkode: b53ce...0d6
Mamma_til_2 Skrevet 2. april 2017 #14 Skrevet 2. april 2017 Det finnes mange baser/ stoler du festet med bilens setebeltet, og gjør du det rett så er det like sikkert som isofix, greia med isofix er bare at det skal være enklere og få basen festet rett, men det er ikke noe problem og velge en uten som festes med belte, basen står jo i bilen uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #15 Skrevet 2. april 2017 24 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Det finnes mange baser/ stoler du festet med bilens setebeltet, og gjør du det rett så er det like sikkert som isofix, greia med isofix er bare at det skal være enklere og få basen festet rett, men det er ikke noe problem og velge en uten som festes med belte, basen står jo i bilen uansett. Jepp. Og seter uten isofix varer lenger. Anonymkode: b53ce...0d6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #16 Skrevet 2. april 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke så veldig dyrt å legge inn isofixfester i bilen. Vi gjorde det før førstemann kom. Husker ikke pris, men var ikke til å dævve av. Følte at det var sikrere for barnet, men var sikkert litt overbeskyttende. Anonymkode: 7d124...332 http://www.tv2.no/a/3547713/ ikke godkjent ifølge artikkelen. Anonymkode: 3a082...b1c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #17 Skrevet 2. april 2017 Ville heller byttet bil. Nyere biler har installert isofix. Nyere biler er tryggere. Anonymkode: 366d5...e71
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #18 Skrevet 2. april 2017 Isofix er svært praktisk om du tar setet mye ut av bilen. Spesielt det setet du har etter babystolen er det stor forskjell på monteringen ved isofix eller ikke. Men sikkerhetsmessig har det ingen betydning. Absolutt ingen. Du må lære deg å installere stolen. Men det er ikke noe hokus pokus etter du har gjort det et par ganger. Og babystolbaser er svært lette å montere uten isofix også. Anonymkode: d12df...b81
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #19 Skrevet 2. april 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville heller byttet bil. Nyere biler har installert isofix. Nyere biler er tryggere. Anonymkode: 366d5...e71 Nei. Biler etter 2006 er tryggere. Etter det er det ikke nevneverdig hvor mye tryggere biler er. Isofix er aldeles ikke tryggere enn å feste med seler, det er en grunn til at isofix ikke tar mer enn 18 kilo også! Anonymkode: b53ce...0d6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #20 Skrevet 2. april 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Isofix er svært praktisk om du tar setet mye ut av bilen. Spesielt det setet du har etter babystolen er det stor forskjell på monteringen ved isofix eller ikke. Men sikkerhetsmessig har det ingen betydning. Absolutt ingen. Du må lære deg å installere stolen. Men det er ikke noe hokus pokus etter du har gjort det et par ganger. Og babystolbaser er svært lette å montere uten isofix også. Anonymkode: d12df...b81 Ja, veldig enkelt Det er gjort på 1-2-3. Anonymkode: b53ce...0d6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #21 Skrevet 2. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Biler etter 2006 er tryggere. Etter det er det ikke nevneverdig hvor mye tryggere biler er. Isofix er aldeles ikke tryggere enn å feste med seler, det er en grunn til at isofix ikke tar mer enn 18 kilo også! Anonymkode: b53ce...0d6 Jeg skriver IKKE at isofix er tryggere, men at nye biler er tryggere. Isofix er standard i alle biler etter 2007. Jeg ville heller valgt å ha en bil som ikke er over 10 år gammel enn å etterinstallere isofix. Og ikke på grunn av isofixen i seg selv, men på grunn av bilen. Anonymkode: 366d5...e71
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #22 Skrevet 2. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg skriver IKKE at isofix er tryggere, men at nye biler er tryggere. Isofix er standard i alle biler etter 2007. Jeg ville heller valgt å ha en bil som ikke er over 10 år gammel enn å etterinstallere isofix. Og ikke på grunn av isofixen i seg selv, men på grunn av bilen. Anonymkode: 366d5...e71 Det er feil. Biler etter 2006 er tryggere, som jeg skrev. Du skrev at det var positivt at nyere biler har isofix, noe det ikke er. Det har ingenting å si, og er urelevant. Hadde jeg hatt bil ed isofix hadde jeg fortsatt festet med seler. Jeg har besafe izi plus, som kan brukes til 25 kg. Det er et kjempegodt sete. Kunne ikke hatt det om vi "måtte ha isofix" Anonymkode: b53ce...0d6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #23 Skrevet 2. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er feil. Biler etter 2006 er tryggere, som jeg skrev. Du skrev at det var positivt at nyere biler har isofix, noe det ikke er. Det har ingenting å si, og er urelevant. Hadde jeg hatt bil ed isofix hadde jeg fortsatt festet med seler. Jeg har besafe izi plus, som kan brukes til 25 kg. Det er et kjempegodt sete. Kunne ikke hatt det om vi "måtte ha isofix" Anonymkode: b53ce...0d6 Hvor står det at jeg skriver at det er positivt? "Nyere biler har installert isofix. Nyere biler er tryggere" Altså , med teskje: Siden HI har bil uten isofix, er denne sannsynligvis en eldre modell. Fordi nyere biler har installert isofix. Og JA nyere biler er tryggere enn eldre biler. Anonymkode: 366d5...e71
Mamma_til_2 Skrevet 2. april 2017 #24 Skrevet 2. april 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor står det at jeg skriver at det er positivt? "Nyere biler har installert isofix. Nyere biler er tryggere" Altså , med teskje: Siden HI har bil uten isofix, er denne sannsynligvis en eldre modell. Fordi nyere biler har installert isofix. Og JA nyere biler er tryggere enn eldre biler. Anonymkode: 366d5...e71 Ja nyere biler er tryggere men det er kanskje billigere for HI og bytte sete enn bil?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #25 Skrevet 2. april 2017 Vi hadde besafe izi go til begge våre, fester den i belte og med støtte fra forseteryggen på den siden stolen står. Ingen base, veldig fornøyd! Anonymkode: 9f5af...fe5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå