Gå til innhold

Hvor lenge skal naboen få lov til å spille musikk på full guffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør ikke og jeg får ikke lov av mannen min til å gå over og si ifra. Litt tvilsomme folk som leier nabohuset. I fjor bodde kompisen der, og jeg ringte politiet flere ganger. De har ikke en vanlig fest. De her har alle vinduene sine oppe, og de spiller HØYT! Virker som de vil vise oss andre i gata hvilken musikk de hører på. De spiller for oss virker det som.Veldig slitsom å høre hvert eneste ord i sangen når man prøver å få sove. Når kl er det greit å ringe politiet? I fjor kom politiet etter 3 min at jeg ringte.Vi bor i nærheten av politihuset, så jeg føler at jeg ikke har så dårlig samvittighet for å ringe

Anonymkode: a331b...bb2

Skrevet
10 minutter siden, oslofrk skrev:

Ring!

Takk 😊 jeg gir det 30 min til . 01.30 høres litt værre ut enn kl 01 hehe. Men det er fryktelig slitsomt, så jeg burde ikke kvie meg. Det bor så mange folk og ikke minst småbarn i hvert eneste hus i denne gata. Sukk. Jeg tåler at folk tar seg en fest, men de her.. jeg blir helt matt

Anonymkode: a331b...bb2

Skrevet

Ring likevel. Ikke gidd å vente.

Anonymkode: 35482...1c9

Skrevet

Oj, du er snillere enn meg, jeg hadde ringt det minuttet klokka bikka elleve om det var et gjentagende problem ;)

Skrevet
3 minutter siden, Ann Christin skrev:

Oj, du er snillere enn meg, jeg hadde ringt det minuttet klokka bikka elleve om det var et gjentagende problem ;)

Det ville jeg også

Skrevet

Har hatt en nabo jeg har slitt mye med. Bos i et stille, barnevennlig område, men naboen var en litt annen kategori enn folk flest. Det var vanlig med høy bass på festen fram til 2 tiden, deretter støy når de dro videre på noe, deretter mye musikk og bass når de hadde nachspiel i 5 tiden. I og med han var arbeidsløs skjedde dette på ukedager like ofte som helger. Det var hyl og skrik, krangling i gatene, oppkast. Dette plaget meg veldig. Det som gjorde det ekstra ille var at det var rus involvert. Kjøp/salg, politirazzia midt på natten, politiet sjekket min altan om han gjemte seg der, ambulanse og tvang pga psykose. Det var et helvete å ha en slik nabo. Normale regler for ro er mellom 23og 6 på hverdager, fredag til lørdag og lørdag til søndag er det 24-07. Gikk det 5 min over siden sendte jeg sms. Ble det ikke bedre innen en halv time ringte jeg politi, siden han var en de kjente godt til, kom de fort. 

Sjekk kl slett for allmenn ro i din kommune. De fleste har 23-06 på hverdager og 24-07 helgedager, og at en og annen fest er ok dersom nabovarsel er gitt. Ring politi!!! Det er bare bra at de får kjennskap til at folk forstyrrer. Ikke vent fra 1 til halv to, det han ingen hensikt, men hvis du sier ifra selv, gi de litt tid på å dempe musikken før du ringer politi. 

Mitt inntrykk: Folk som ikke bryr seg om høy musikk så seint, bryr seg også lite om å dempe musikken. Det må dessverre hardere tiltak til, f eks politi, melde til styret/eier dersom det er brudd på borettslagsregler/utleieregler og dermed mulig å kaste ut. 

Anonymkode: 4c03f...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...