Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Hei Sliter veldig mye med oppgave 4. Jobber i flere timer med den men kommer ingen vei, og har spurt om hjelp men ingen har tid Kan noen hjelpe meg her og vise utregning ? Vil ikke stryke etter så mye arbeid :/ Takk på forkant <3 Anonymkode: d490c...f53
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Kan du derivere? Jeg regner egentlig med at du kan det siden det er en av de tidligere oppgavene. Hvis du deriverer kostnadsfunksjonen finner du uttrykket for grensekostnaden. Anonymkode: 15b4b...5e7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 Takk Jeg prøvde men følte alt ble bare feil Vet du hvordan det skal gjøres ? Så kan det vær jeg lærer noe av deg Har en time igjen til innlevering :/ jobbet i flere dager med denne Anonymkode: d490c...f53
lavendelblomst Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 2•-0.4x+180 er den deriverte, hvis jeg ikke tar helt feil. Kjøp en formelbok, den er gull å ha.
Sara Olsen Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 Er på c nå C d e og f igjen Tror du du kan hjelpe? Har 30 minutter igjen på meg :/ skal kjøpe boka ja
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 Ser jo ut som at du har flere oppgaver i settet, så du stryker vel ikke av å ikke få til en oppgave? (Det du spør om - at noen skal vise deg løsningen inkludert utregning - er egentlig juks). Nå er det jo for sent med hjelp, men her er en god forklaringhttp://ndla.no/nb/node/118239?fag=98366 Det kan løses enten ved derivering (og hele oppgave 1 er jo derivering, så den legger grunnlaget for de videre oppgavene), eller ved å lage en funksjon på en kalkulator. Jeg hatet å derivere og var ikke flink i det, så jeg lærte meg å løse slike oppgaver grafisk. La de inn på kalkulatoren og beregnet det der. Prøv google med forskjellige kilder, eventuelt lån en annen lærebok, så får du flere fremstillinger. Anonymkode: 4e102...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå