Gå til innhold

Hvordan er det på universitetet? Er jeg for dum til å studere? Fortvilet.

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 31.3.2017 den 16.08, Anonym bruker skrev:

Hei! 

Så flott at du har blitt bedre og har fått en struktur på hverdagen samt at du ønsker å studere! :)

Jeg lover deg at "alle" tenker det samme som deg om å studere første gang. Jeg ante virkelig ikke om jeg skulle klare det, men etter mange år i psykiatrien så studerer jeg nå Sykepleie og er for øyeblikket frisk. Iblant så tar jeg meg i å tenke at det er alt for vanskelig og at jeg kommer aldri til å bli ferdig, men jeg prøver å jobbe på tross av den lille stemmen som prøver å vippe meg av pinnen. 

Forskjellen mellom VGS og Universitet/Høyskole er at du må ta mye ansvar selv, det er ingen som passer på at du gjør leksene dine ;) Ellers er det ikke store forskjellene - synes jeg, bare at det er bedre.

Jeg tror at du kan klare hva du vil, så lenge du er motivert..! Vær bare forberedt på at du kommer iblant til å få en liten knekk og du får lyst til å kaste bøkene ut av vinduet, men det er heeeelt normalt - psyk eller frisk :)

Ønsker deg masse lykke til - du kommer ikke til å angre!!

Anonymkode: 15f8b...8d2

Godt å lese at flere har klart det. Og glad for at du holder det gående. Stå på! Og takk for svaret ditt. Det hjelper å lese :)

Anonymkode: 1422b...fda

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Iiiiik skrev:

Du virker så bevisst på dine egne reaksjonsmønstre, og så bevisst på egne utfordringer, at jeg tror du klarer det. Hva er det verste som kan skje? At du ikke klarer det? Da har du i hvert fall prøvd. Det kan hende du trenger et år ekstra eller andre tilpasninger, men mest sannsynlig klarer du dette like bra som dine medstudenter. Jeg heier på deg! 

Det verste som kan skje? Vel. Jeg dør ikke. Jeg kan jo prøve igjen senere som du sier :)

Eller som den lille djevelen på skulderen min sier: Faen. Nå eller aldri. Det er døden å feile. Da går til helvete. ;)

Tusen takk for støttende ord.  Det hjelper å lese alle svarene her inne og få en motvekt til alle de negative tankene mine. Ikke minst er det motiverende. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det verste som kan skje? Vel. Jeg dør ikke. Jeg kan jo prøve igjen senere som du sier :)

Eller som den lille djevelen på skulderen min sier: Faen. Nå eller aldri. Det er døden å feile. Da går til helvete. ;)

Tusen takk for støttende ord.  Det hjelper å lese alle svarene her inne og få en motvekt til alle de negative tankene mine. Ikke minst er det motiverende. 

Det er den lille angstjævelen som sier at det er døden å feile. Du vet at det ikke er sant, gjør du ikke? Drit i ham, du vet at du overlever motbakker og motgang! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...