Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #1 Skrevet 26. mars 2017 Jeg har to kroniske sykdommer og får biologiske medisiner for disse. Er inne på sykehuset hver 8.uke for intravenøs behandling. Jeg jobber fult og sliter med utmattelse og smerter. Tar nå 100 ug nobligan og 1 g Paracet hver kveld for å greie å slappe av og sove greit uten for mye smerter. Prater aldri om sykdommen i hverdagen, verken med mann, foreldre eller venner. Dytter det vekk fra meg og fungerer helt OK. Uansett, siste behandling så tok de de vanlige blodprøvene og testene før de setter igang behandlingen. Normalt ligger blodtrykket på 100/70 og puls på 56-58. Denne ganger var blodtrykk på 100/60 og puls 44. Ble testet flere ganger og både før og etter innsett av venflon. Ingen endring. Måtte inn til EKG før behandling og deretter lege. Fikk fortalt at pulsen var uregelmessig men at EKG virket normal selv om den var helt på grensen til AV blokk. Pratet om hverdagen og smertene. Behandlingen hjelper ikke så godt på den kroniske sykdommen som gir smerter men fungerer greit på den som gir mageproblemer. Og utmattelsen er veldig ødeleggende. Han spurte om jeg var trist i hverdagen og jeg svarte nei til dette men tårene kom umiddelbart og de flommet. Han spurte hvorfor jeg da begynte å gråte men jeg mener jeg kun er trist når jeg er på sykehuset og forbanner alt jeg må igjennom. Men det kan være at jeg er veldig flink til å dytte det vekk i hverdagen. Han godkjente videre behandling og at jeg skulle få tettere kontroller av de. Men jeg lurer veldig på hvorfor jeg plutselig hadde så lav puls og i tillegg uregelmessig. Ikke noe å bry seg med i hverdagen? Jeg er bare så lei av denne helsa og merker jeg får tårer i øyene bare av å skrive her. Anonymkode: 7b9e6...5fd
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #2 Skrevet 26. mars 2017 Ingen som kan noe om dette eller har koen egne erfaringer? Anonymkode: 7b9e6...5fd
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #3 Skrevet 26. mars 2017 Jeg syns ikke noe av det var alarmerende. Det er jo ett helt vanlig blodtrykk. Jeg har hvilepuls på ca 39-40 og blodtrykk på 90/45. Anonymkode: 7fa7f...648
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #4 Skrevet 26. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns ikke noe av det var alarmerende. Det er jo ett helt vanlig blodtrykk. Jeg har hvilepuls på ca 39-40 og blodtrykk på 90/45. Anonymkode: 7fa7f...648 Neida; isolert sett er det vel ikke alarmerende. Da hadde jeg vel ikke fått behandling og sendt hjem. Blodtrykket mitt er normalt lavt så det er helt greit. Er mer forandringen fra normalen. Aldri hatt så lav puls og alt dette blir gjort hver 8.uke. Så ligget stabilt i de 1,5 årene jeg har gått på denne behandlingen. Men pulsen var uregelmessig i tillegg til markant lavere enn normalen. Og selv om du har veldig lav puls så er det jo ikke normalt med mindre man er topptrent . Og det er jeg absolutt ikke. For meg er det det helhetlige bildet. Jeg er kronisk syk med både bechterew og crohns, er utmattet hele tiden og sliter med smerter og konstant verking. Så unormal hjerterytme og veldig lav puls er i tillegg og noe som har endret seg de siste ukene. Men jeg regner med at totalt utslitthet gir høy puls og ikke lav? Anonymkode: 7b9e6...5fd
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2017 #5 Skrevet 26. mars 2017 Men ettersom de valgte å ikke behandle det, så er det nok en normal variasjon. Anonymkode: 7fa7f...648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå