Gå til innhold

Veldig lav score på IQ-test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt en IQ test, som heter WAIS-III. Fikk så lav score at jeg nærmest er like dum som de med lett psykisk utviklinghemming. Jeg er mildt sagt sjokkert! Jeg har tidligere tatt IQ tester på nettet, men disse er jo ikke like sikre eller troverdige som en test tatt hos psykolog.

Allikevel scorer jeg 30-40 poeng høyere på testene på nettet, over gjennomsnittet. Synes dette er ganske rart. Jeg har alltid vært faglig sterk. Skjønner ikke at det går an. Jeg gjorde det veldig dårlig på oppmerksomhet, hukommelse og har dårlig forståelse av språk, hva som blir sagt og hva ordene betyr osv. Ble ikke stilt diagnose. Foreløpig iallfall.

Måtte bare få det ut.. Noen andre som har blitt testet med WAIS og fått dårlig resultat?

Anonymkode: 1c684...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre i hvilken sammenheng du tok resten?

Anonymkode: 8be7f...a48

Skrevet

Alle er ulike. Er ikke noe rart med det. Ofte har man kanskje ikke den beste selvinnsikten når det kommer til egen intelligens eller funksjonsnivå. Jeg arbeider med mennesker med ulik grad av utviklingshemning, og mange av de med lettere pu tror faktisk at de fungerer på likt nivå med mennesker med iq på 100 (+- innenfor normalen) og mange tenker også at de er ganske smarte. 

Du er sikkert et flott menneske selv om IQ ikke var den høyeste :) Det er ikke så viktig :) 

Anonymkode: ef965...a0a

Skrevet

Testen ble utført pga mistanke om aspergers.

Skrevet

var det noen som gikk gjennom testen med deg, eller fikk du bare resultatet?

var du stresset da du tok den, eller følte du deg rolig med god tid til å lese gjennom det du skulle svare på?

kanskje du på forhånd skulle lese litt om testen, forberede deg mentalt, og ta den en gang til?

Skrevet

Har ikke gått grundig gjennom den med noen nei. Fikk resultatet

Ja, var stresset. Blir alltid nervøs når noen sitter over meg og ser på meg

Kan ikke bare ta den en gang til, det tror jeg ikke går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...