Gå til innhold

Erting av barn med briller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min bruker briller, og hun skjeler uten briller. Da jeg liten ble barn med briller mobbet noe fryktelig. Datteten min begynner på skolen til høsten, og jeg kjenner jeg gruer meg. Jeg er så redd for at hun skal ertes og mobbes pga brillene. Og når hun må ta de av i gym og basseng på skolen, og da skjeler. Huff og sukk.

Anonymkode: eb0d9...357

Fortsetter under...

Skrevet

Mi har hatt briller siden hun var tre, og gikk i mange år også med lapp første halvdel av barnehagedagen. Aldri opplevd et vondt ord - hun er stolt av brillene og viser dem gjerne frem (særlig når hun har fått nye). Går i 3 kl nå.

Det med mobbing for briller tror jeg er noe som var mye vanligere da vi var små - nå er briller hos barn såpass utbredt at alle klasser har flere brillebrukere (klassen til mi har minst fem-seks, men jeg tror det er flere. De er 25).

Slapp av, ikke overfor dine negative følelser for brillene til henne. Finn noen skikkelig fine, og la henne være stolt av dem. Det går kkempefint 😊

Skrevet

Det er slett ikke uvanlig med briller, min erfaring er at barn ikke ser noe rart ved det i det hele tatt. I klassen til datteren min er det ihvertfall 4 stykker som bruker briller og ingen av dem blir mobbet.

Anonymkode: 7de3b...3c7

Skrevet

Jeg har to gutter med briller og de har aldri blitt mobbet for brillene. 

Og eneste gangen de tar av seg beillene er ved svømming og når de sover. 

Hvorfor skal hun ta av seg brillene i gymmen?

Skrevet
4 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Jeg har to gutter med briller og de har aldri blitt mobbet for brillene. 

Og eneste gangen de tar av seg beillene er ved svømming og når de sover. 

Hvorfor skal hun ta av seg brillene i gymmen?

Tenker kanskje hvis de skal turne i gymmen, at brillene må av. Og ved dusjing.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er slett ikke uvanlig med briller, min erfaring er at barn ikke ser noe rart ved det i det hele tatt. I klassen til datteren min er det ihvertfall 4 stykker som bruker briller og ingen av dem blir mobbet.

Anonymkode: 7de3b...3c7

Datteren min har hatt briller i 1.5 år. Hun har fått et par kommentarer i barnehagen, som at ansiktet ser rart ut med briller på.

Annonse

Skrevet
19 minutter siden, Roheryn skrev:

Mi har hatt briller siden hun var tre, og gikk i mange år også med lapp første halvdel av barnehagedagen. Aldri opplevd et vondt ord - hun er stolt av brillene og viser dem gjerne frem (særlig når hun har fått nye). Går i 3 kl nå.

Det med mobbing for briller tror jeg er noe som var mye vanligere da vi var små - nå er briller hos barn såpass utbredt at alle klasser har flere brillebrukere (klassen til mi har minst fem-seks, men jeg tror det er flere. De er 25).

Slapp av, ikke overfor dine negative følelser for brillene til henne. Finn noen skikkelig fine, og la henne være stolt av dem. Det går kkempefint 😊

Hun har brukt briller i snart 1.5 år. Hun har to par, et par progressive og et par vanlige. Begge er rosa. Hun syns de er fine, og synes brilleboksene er fine også. Hun er eneste i barnehagen (80 barn) med briller. Hun har fått et par ufine kommentarer om brillene, heldigvis har de voksne slått hardt ned på det. Uten briller skjeler hun. Er redd for erting for det og, når hun må ta brillene av i gym og basseng.

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min bruker briller, og hun skjeler uten briller. Da jeg liten ble barn med briller mobbet noe fryktelig. Datteten min begynner på skolen til høsten, og jeg kjenner jeg gruer meg. Jeg er så redd for at hun skal ertes og mobbes pga brillene. Og når hun må ta de av i gym og basseng på skolen, og da skjeler. Huff og sukk.

Snakker om hvordan det er på skolen her nå. Her er det mange barn med briller, ingen blir ertet. Min sønn er en populærvitenskapelig, med briller;)

Anonymkode: 2a34e...92b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Snakker om hvordan det er på skolen her nå. Her er det mange barn med briller, ingen blir ertet. Min sønn er en populærvitenskapelig, med briller;)

Takk for det, autokorrektur. Han er en populær gutt skumme det stå😂

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min ene har gått med briller siden han var 3 og har aldri hørt noe om de brillene. Han er 11 nå. Hun blir ikke det eneste barnet med briller på skolen.

Ikke projiser din egen barndom over på henne! 

Anonymkode: e4637...231

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du skal engste deg. Antar det er flere i barnehagen som skal på samme skole/klasse også og de er jo vant til å se ham med briller. Min sønn begynte med briller da han var tre, pga skjeling og at han er overlangsynt. I Bhg var han eneste med briller men ble flere i løpet av første. Han har så vidt jeg vet aldri tatt av seg brillene i gymmen, men det har han fått styre ganske mye selv. Han tar av seg brillene når han bader og opp til og med småtrinnet tok han de av seg på trampolina. 

Men som de andre sier,du trenger ikke bekymre deg - er veldig vanlig med briller på barn spesielt i forhold til når jeg var liten.

Anonymkode: aebb5...498

Skrevet

Sønnen vår fikk briller når han var 4 år , og han bruker de fast nå ( virkelig klart å lure oss før med synet sitt ) tar de på om morran og av om kvelden. Ingen har noen gang ertet han for brillene , noen har villet prøve de og det har vært det . en av de mest populære gutta på trinnet sitt ( 4 trinn ). Spiller fotball fast med de også , og har hendt de mistet også på banen . Og da tar han de bare på igjen . I gymmen hadde han lagt de fra seg en gang ved turn , og fant de ikke etterpå . Vært helt fra seg . Viste seg at en av de andre guttene hadde funnet de på gulvet og kjent de igjen , og levert de til læreren fordi de ikke ville de skulle bli ødelagt . 

Anonymkode: 97bfe...aec

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sønnen vår fikk briller når han var 4 år , og han bruker de fast nå ( virkelig klart å lure oss før med synet sitt ) tar de på om morran og av om kvelden. Ingen har noen gang ertet han for brillene , noen har villet prøve de og det har vært det . en av de mest populære gutta på trinnet sitt ( 4 trinn ). Spiller fotball fast med de også , og har hendt de mistet også på banen . Og da tar han de bare på igjen . I gymmen hadde han lagt de fra seg en gang ved turn , og fant de ikke etterpå . Vært helt fra seg . Viste seg at en av de andre guttene hadde funnet de på gulvet og kjent de igjen , og levert de til læreren fordi de ikke ville de skulle bli ødelagt . 

... han er en av de mest populære guttene på trinnet .. 

Annonse

Skrevet

Har ett barn med briller, hun var selv veldig redd for å bli mobbet men hun har aldri fått noe negativt. Kun fått positive tilbakemld på at hun kler de. 

Kan ikke si jeg har hørt det har vært noe problem på skolen heller. Minsta. Så irritert på at hun ikke trenger briller, for briller er vistnok kult. Hun har stjålet storesøster sitt ene par innimellom. Godt storesøster bare har briller for å hvile øyne igrunn, minimalt med styrke men migrenen trenger det lille for å ikke blomstre opp så mye. 

Anonymkode: fd668...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...