Gå til innhold

Når man er sykmeldt 1 fast dag i uka..

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 24.3.2017 den 18.50, Anonym bruker skrev:

Nå kaster jeg sikkert bensin på bålet, men jeg skjønner ikke hensikten med å være sykmeldt 20 % hvis det kun gjøres ved å ha fri en hel dag. Hvis man er frisk nok til å gå 4 fulle dager skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kan gå 5?

Hadde skjønt det hvis man gikk 20% redusert for å få 5 kortere dager, eller for at man skulle til behandling en dag i uken. 

Noen som kan forklare meg dette? 

Anonymkode: 173f6...27a

Kan hende det er den beste løsningen for alle parter, mht til møter, arbeidsrutiner, mulighet for vikar, reisevei til jobb og tusen andre mulige årsaker.

Anonymkode: 0a81d...52f

Skrevet
På 24. mars 2017 den 19.02, Anonym bruker skrev:

Så klart skjønner jeg at det gjør godt å ha en dag fri. Men, jeg trodde ikke at man var sykmeldt fordi det gjorde godt. For det hadde gjort godt for meg også å ha en dag fri i uken. Jeg får ikke sykmelding for det...

Sikkert fordi du ikke er syk, da. Prøv dét, så blir du nok klokere.

Anonymkode: ba947...76f

Skrevet
På Friday, March 24, 2017 den 19.02, Anonym bruker skrev:

Så klart skjønner jeg at det gjør godt å ha en dag fri. Men, jeg trodde ikke at man var sykmeldt fordi det gjorde godt. For det hadde gjort godt for meg også å ha en dag fri i uken. Jeg får ikke sykmelding for det...

Det gjør godt å ha en dag fri når man sliter med kronisk migrene.  Da får man hentet seg inn igjen. Slutt å kverulere

Skrevet
På 24. mars 2017 den 19.02, Anonym bruker skrev:

Har du generelt vansker med å skjønne at forskjellige folk har forskjellige behov? 

Jeg sliter pga jeg mistet barnet mitt og da trenger jeg en dag midt i uken for å samle krefter til å klare jobb de andre dagene. Å ha en dag jeg ikke trenger å gå ut døren, forholde meg til andre og som jeg kan bruke til å gråte og rase om jeg har behov for det gjør at jeg kan være i jobb selv om livet mitt er i ruiner. 

Men det er klart, siden du ikke har det slik er det nok ingen andre som trenger det heller. 

Anonymkode: b25eb...db0

Skrevet

Til deg som ikke skjønner hvordan én dag i uka kan utgjøre en forskjell: Jeg har kroniske smerter og sliter derfor med overskudd og søvn. Jeg er ikke sykmeldt nå lenger, men har vært sykmeldt 20% og jobber fremdeles bare fire dager i uka. Da klarer jeg å stå i jobben min. Fem dager i uka går ikke, da blir jeg syk i lengre perioder. Den ene dagen er gull verdt for å hente seg inn.

Anonymkode: 664ec...029

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...