Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Går det an å opprette en felles bankkonto som barnebidraget/annet settes inn på, som da bare skal gå til utgifter som klær, utstyr, bursdagsselskaper, gaver, forsikring og regninger? Altså som begge har kort til, selv om vi ikke bor sammen? Anonymkode: 05e10...f1e
sug lut Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 Det høres fint ut, men det fordrer stor tillit. Om det går rent formelt vet jeg ikke.
Gemini77/ Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Selvfølgelig. Har dere samme bank så legger dere selv inn hvem som disponerer kontoen. Jeg og eksen setter inn 3000 kr hver på en konto som SFO, aktiviteter og utstyr går ifra. Vanlige klær tar vi selv. Fungerer utmerket.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Hadde ikke gått hos oss, for mannen handler mye dyrere enn meg. Jeg hadde irritert meg over at han handlet joggesko til 1500 kr når jeg hadde kjøpt et rimeligere par og også fått litt klær for samme summen Mannen er også dårlige på å planlegge, jeg fordeler utgiftene utover, mens han handler masse i slengen og bruker opp pengene uten tanke for hva vi trenger neste måned Anonymkode: a2f1c...e0a
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 Hvis dere samarbeider fint så bør dette være en super løsning. Jeg tenker det er viktig å spesifisere utgiftene og bli enige om hva som skal trekkes fra kontoen. Anonymkode: b92d0...df0
Mordi Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Jeg tror ikke det går an å ha to kort på en konto. Det prøvde jeg og min ex da vi hadde felles matkonto. Men det gikk visst ikke an i følge banken. Vi kunne begge ha disposisjonsrett, men kun et kort altså. Som andre her sier så krever dette også stor tillit, og dersom noe skulle skje og det blir konflikter så kan det bli problematisk. Jeg ville iallefall aldri hatt det med min barnefar sånn som situasjonen har utviklet seg de siste årene. Hadde ikke stolt et sekund på han.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 Det går an, men spørsmålet er om dere blir enige om hva pengene skal brukes på. Det fordrer at dere er enige om hvilke forsikringer som skal betales fra kontoen, hvor dyr den nye syklene skal være, om barnet skal gi egen gave til farmor osv. Dere må også bli enige om hva som skjer når kontoen er tom og dere mener barnet trenger noe og hva om halvsøster kan arve jakka som ble kjøpt i fjor? En felles konto fordrer at dere samarbeider veldig godt. Anonymkode: 0fb78...ce6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, Mordi skrev: Jeg tror ikke det går an å ha to kort på en konto. Det prøvde jeg og min ex da vi hadde felles matkonto. Men det gikk visst ikke an i følge banken. Vi kunne begge ha disposisjonsrett, men kun et kort altså. Som andre her sier så krever dette også stor tillit, og dersom noe skulle skje og det blir konflikter så kan det bli problematisk. Jeg ville iallefall aldri hatt det med min barnefar sånn som situasjonen har utviklet seg de siste årene. Hadde ikke stolt et sekund på han. Sikkert avhengig av bank. Men, jos DNB så er det ingen problem med to kort til samme konto. Vi har til og med navn og bilde på hvert vårt kort. Anonymkode: 829ed...eb4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, Mordi skrev: Jeg tror ikke det går an å ha to kort på en konto. Det prøvde jeg og min ex da vi hadde felles matkonto. Men det gikk visst ikke an i følge banken. Vi kunne begge ha disposisjonsrett, men kun et kort altså. Som andre her sier så krever dette også stor tillit, og dersom noe skulle skje og det blir konflikter så kan det bli problematisk. Jeg ville iallefall aldri hatt det med min barnefar sånn som situasjonen har utviklet seg de siste årene. Hadde ikke stolt et sekund på han. Vi har vært vårt kort til matkontoen vår, så det høres rart ut! Anonymkode: b52e5...be1
Superdolly Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 2 timer siden, Mordi skrev: Jeg tror ikke det går an å ha to kort på en konto. Det prøvde jeg og min ex da vi hadde felles matkonto. Men det gikk visst ikke an i følge banken. Vi kunne begge ha disposisjonsrett, men kun et kort altså. Som andre her sier så krever dette også stor tillit, og dersom noe skulle skje og det blir konflikter så kan det bli problematisk. Jeg ville iallefall aldri hatt det med min barnefar sånn som situasjonen har utviklet seg de siste årene. Hadde ikke stolt et sekund på han. Min mann og jeg har hvert vårt kort til felleskontoen. Dette er Sparebank1. Det går an, jo. For øvrig er jeg enig med de andre at å ha felles konto med eksen krever stor tillit og høy grad av samarbeid.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 Har dere fordeling 50/50? I såfall så er det jo praktisk om dere har felles konto, men kun om dere bruker penger på ca samme måte. Om en av dere har barnet mer enn den andre, vil jo denne løsningen være litt urimelig, i og med at barnebidraget da skal dekke det den andre forelderen bruker penger på og derfor kun skal kjøpe mat osv når den selv har barnet, ikke klæra Anonymkode: 58703...463
Mandala Skrevet 24. mars 2017 #12 Skrevet 24. mars 2017 Jeg tror det er en god idé, og det er noe som hadde fungert veldig godt her. Men man bør vel ha rimelig god kommunikasjon, noe man i og for seg bør i alle tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #13 Skrevet 24. mars 2017 Takk for alle svar Jeg tror faktisk vi skal klare å samarbeide om akkurat det Han er mer økonomisk av seg enn meg, men jeg sløser ikke med penger heller:) Anonymkode: 05e10...f1e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #14 Skrevet 25. mars 2017 17 timer siden, Mordi skrev: Jeg tror ikke det går an å ha to kort på en konto. Det prøvde jeg og min ex da vi hadde felles matkonto. Men det gikk visst ikke an i følge banken. Vi kunne begge ha disposisjonsrett, men kun et kort altså. Som andre her sier så krever dette også stor tillit, og dersom noe skulle skje og det blir konflikter så kan det bli problematisk. Jeg ville iallefall aldri hatt det med min barnefar sånn som situasjonen har utviklet seg de siste årene. Hadde ikke stolt et sekund på han. Joda, det går fint. Anonymkode: 4213c...4e9
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #15 Skrevet 25. mars 2017 18 timer siden, Mordi skrev: Jeg tror ikke det går an å ha to kort på en konto. Det prøvde jeg og min ex da vi hadde felles matkonto. Men det gikk visst ikke an i følge banken. Vi kunne begge ha disposisjonsrett, men kun et kort altså. Som andre her sier så krever dette også stor tillit, og dersom noe skulle skje og det blir konflikter så kan det bli problematisk. Jeg ville iallefall aldri hatt det med min barnefar sånn som situasjonen har utviklet seg de siste årene. Hadde ikke stolt et sekund på han. Det stemmer ikke. Jeg og mannen har felles konto som vi bruker på mat. To bankkort. Det er DnB Anonymkode: 26c9b...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå