Lagerbob Skrevet 12. mars 2021 #26 Del Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 24.3.2017 den 19.44): Har du ikke til salt til grøten altså? Anonymkode: b516a...e98 Jeg har en enkel lagerjobb og har 549 000 i året. Havnet på 610 000 i år med overtid. Så så utrolige er ikke disse lønningene. Kun jobbet der i to år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #27 Del Skrevet 13. mars 2021 Null utdannelse. 20 års erfaring. 620’ i privat sektor pluss et firmagode som utgjør 90’ i året. Anonymkode: 20db8...90e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #28 Del Skrevet 13. mars 2021 Jeg ligger rundt 600 000 før overtid, men er autorisert. Medarbeidere, avhengig av erfaring, ligger rundt 450-520 000. Har du mange år i bransjen, kan du nå opp mot 600 000. Et lite stykke utenfor Oslo, vi er nok rundt 50-100 under Oslo. Jobber i byrå. Anonymkode: 146e6...33e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #29 Del Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg ligger rundt 600 000 før overtid, men er autorisert. Medarbeidere, avhengig av erfaring, ligger rundt 450-520 000. Har du mange år i bransjen, kan du nå opp mot 600 000. Et lite stykke utenfor Oslo, vi er nok rundt 50-100 under Oslo. Jobber i byrå. Anonymkode: 146e6...33e I tillegg dekkes kurs, lisens Finanstilsynet og regnskap Norge. Det koster rundt 15 000 i året. Anonymkode: 146e6...33e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #30 Del Skrevet 13. mars 2021 exlybris skrev (På 2.2.2019 den 20.50): Hva er muligheten for å få en praksis i en regnskapskontor, når man har studier i regnskap fra utlandet ? både på videregående skole, og økonomi på høyskole. Er selv på en regnskapsmedarbeiderkurs i en fagskole her i Norge, og er ikke sikkert om jeg kan få en praksis eller jobb, særlig fordi min Norskspråk er ikke perfekt, og man må snakker mye med kunder? snakker 3 språken til, men er det noen fordeler med det i regnskap? Arrr livet er så vanskelig :)) Det kan være en fordel hvis du jobber mot f eks byggebransjen med utenlandske ansatte hvis du snakker språket deres. Utover det er det dessverre mindre og mindre muligheter for medarbeidere. Autorisasjon, eller mulighet for det, vil nok på et tidspunkt være eneste vei inn. Ser noen nevner utdøende rase som snart bli elektronisk. Endringen vi går gjennom nå vil i største grad påvirke medarbeiderne. Det er de klassiske punchejobbene som forsvinner nå. De som i dag har lang erfaring vil nok klare seg, men for nye vil utdanning være billetten inn. Det er ny lov på trappene hvor forslaget er master + 2 år praksis eller bachelor + 3 år praksis og tittel endres fra autorisert til statsautorisert. Fremover vil det være helt nødvendig med en viss kunnskap om IT. Det merkes allerede, jeg har autorisasjon og har bare siste året blitt kontaktet av to firmaer og mottatt jobbtilbud. Kollegaen min er ikke autorisert, hun har søkt på mange stillinger uten hell. Språk kan være utfordrende, det er mye særnorske regler innen skatt og avgift. Anonymkode: 146e6...33e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #31 Del Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det kan være en fordel hvis du jobber mot f eks byggebransjen med utenlandske ansatte hvis du snakker språket deres. Utover det er det dessverre mindre og mindre muligheter for medarbeidere. Autorisasjon, eller mulighet for det, vil nok på et tidspunkt være eneste vei inn. Ser noen nevner utdøende rase som snart bli elektronisk. Endringen vi går gjennom nå vil i største grad påvirke medarbeiderne. Det er de klassiske punchejobbene som forsvinner nå. De som i dag har lang erfaring vil nok klare seg, men for nye vil utdanning være billetten inn. Det er ny lov på trappene hvor forslaget er master + 2 år praksis eller bachelor + 3 år praksis og tittel endres fra autorisert til statsautorisert. Fremover vil det være helt nødvendig med en viss kunnskap om IT. Det merkes allerede, jeg har autorisasjon og har bare siste året blitt kontaktet av to firmaer og mottatt jobbtilbud. Kollegaen min er ikke autorisert, hun har søkt på mange stillinger uten hell. Språk kan være utfordrende, det er mye særnorske regler innen skatt og avgift. Anonymkode: 146e6...33e Jeg derimot har nå valgt å gå videre innen IT. Jeg tror det er lurt å jobbe på den siden med system. Regnskap blir mer og mer robotisert og digitalisert. Jeg sitter nå og styrer grunndata i systemene. IT bransjen har et skrikende behov for mennesker med økonomibakgrunn og god kunnskap om systemer. Grip sjansen til å bli superbruker i systemer er min oppfordring. Delta i alt som har med digitalisering å gjøre. På den måten er du fortsatt en ressurs. De kollegaene mine som kjempet mot det nye skiftet fordi de fryktet å bli overflødig er de som ryker først ved nedbemanning. Er du ikke på ballen nå med å delta, søke kunnskap og lære seg nye ferdigheter så ryker du ut. Anonymkode: 20db8...90e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #32 Del Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg derimot har nå valgt å gå videre innen IT. Jeg tror det er lurt å jobbe på den siden med system. Regnskap blir mer og mer robotisert og digitalisert. Jeg sitter nå og styrer grunndata i systemene. IT bransjen har et skrikende behov for mennesker med økonomibakgrunn og god kunnskap om systemer. Grip sjansen til å bli superbruker i systemer er min oppfordring. Delta i alt som har med digitalisering å gjøre. På den måten er du fortsatt en ressurs. De kollegaene mine som kjempet mot det nye skiftet fordi de fryktet å bli overflødig er de som ryker først ved nedbemanning. Er du ikke på ballen nå med å delta, søke kunnskap og lære seg nye ferdigheter så ryker du ut. Anonymkode: 20db8...90e Det tror jeg du har gjort lurt i. En ting er å kunne IT, men hvis du er i denne bransjen og har noe grunnleggende regnskapsforståelse, da blir du uvurdelig 👌🏻Enorm kvalitetsforskjell på support, snakker av erfaring. Anonymkode: 146e6...33e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #33 Del Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg derimot har nå valgt å gå videre innen IT. Jeg tror det er lurt å jobbe på den siden med system. Regnskap blir mer og mer robotisert og digitalisert. Jeg sitter nå og styrer grunndata i systemene. IT bransjen har et skrikende behov for mennesker med økonomibakgrunn og god kunnskap om systemer. Grip sjansen til å bli superbruker i systemer er min oppfordring. Delta i alt som har med digitalisering å gjøre. På den måten er du fortsatt en ressurs. De kollegaene mine som kjempet mot det nye skiftet fordi de fryktet å bli overflødig er de som ryker først ved nedbemanning. Er du ikke på ballen nå med å delta, søke kunnskap og lære seg nye ferdigheter så ryker du ut. Anonymkode: 20db8...90e Samme som jeg har gjort bare en annen bransje. Har 975 000 i et IT selskap, ingen utdannelse. Anonymkode: 22263...b40 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #34 Del Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Samme som jeg har gjort bare en annen bransje. Har 975 000 i et IT selskap, ingen utdannelse. Anonymkode: 22263...b40 Jeg gikk også opp mye. Hadde 600’ som økonomikonsulent. Så når SAF-T kom var jeg den eneste som meldte meg til å gjøre mapping av kontoer og mva koder. Jobbet noen måneder på IT med det og ble så tilbudt fast jobb som ERP konsulent. Gikk opp 120’. Kommer til å bli regulert etter ett år fast. Anonymkode: 20db8...90e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315465-l%C3%B8nn-regnskapsmedarbeider/page/2/#findComment-149506562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå