Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Noe kan vel komme fra magen, men lukter at mye av problemet er plakk og bakterier bakerst på tunga og i tannkjøtt mellom tennene. Har fjernet mandlene for flere år siden.. Jeg skrubber og pusser tunga, som alltid har et hvitt belegg. Bruker også tanntråd og skyller ofte. Eneste som hjelper noe er å bruke corsodyl, men det misfarger jo tenner og munn.. Leste om Oil pulling og kjøpte kokosolje, forsøkt to ganger, men det kaster jeg opp av.. 😐 Anonymkode: 02e85...c65
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Gå til tannlege og få en skikkelig rens av tenner og tannkjøtt. De kan f.eks høytrykksspyle tennene og ned langs tannkjøttet med saltvann Er tannkjøttet litt betent lukter det vondt og det må renses opp Anonymkode: 48cc3...365
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: SB12 Anonymkode: 09f77...0ac Nope. Anonymkode: ff42c...411
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Hvor ofte går du til tannlegen? DE kan sånt. Jeg sliter med det samme.. SB12 funker ikke, overhodet. Verken tyggis eller munnskyll. Renser godt, pusser tennene mer enn de fleste. Men jeg fikk resept på nesespray som har hjulpet litt. Og så er det viktig å dra til tannlegen minst 1 gang årlig... Anonymkode: ff42c...411
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nope. Anonymkode: ff42c...411 Nope hva? Anonymkode: 09f77...0ac
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nope hva? Anonymkode: 09f77...0ac Det fungerer ikke. Anonymkode: ff42c...411
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #8 Skrevet 23. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det fungerer ikke. Anonymkode: ff42c...411 Kanskje ikke for deg, men det fungerte på meg Anonymkode: 09f77...0ac
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #9 Skrevet 23. mars 2017 Få orden på magen. Ikke spis mat som gir mye magesyre. Anonymkode: bea3f...0ff
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #10 Skrevet 23. mars 2017 Jeg går til tannlege minst en gang i året og har nettopp vært der fordi jeg trodde jeg hadde tannkjøtt betennelse.. Men nei, alt så visst fint ut. Spiser lite mat som skal gi mye lukt eller ekstra mye magesyre.. Sliter litt med tett nese/bihuler, kanskje dette skaper ekstra med bakterier i munnen? For jeg merker jo at jeg får frem litt illeluktende når jeg bruker tanntråd.. bare at jeg bruker tanntråd såpass ofte at jeg burde blitt kvitt det. Har forsøkt sb12, listerine osv, hjelper kun der og da synes jeg. Hi Anonymkode: 02e85...c65
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #11 Skrevet 23. mars 2017 Jeg har litt samme problemet. Hos meg sitter det langt bak i halsen (tror jeg), hvor jeg har ganske dype og tette groper i mandlene. Det som hjelper (litt) er å gurgle med Vademecum morgen og kveld, og skylle godt gjennom munnen. I fæle perioder har jeg brukt en mellomstor myk sminkekost som jeg har dyppet i vann+Vademecum og gnidd så godt langt bak og inni mandlene (og bak mandlene) som jeg greier uten å spy... Synes det hjelper litt Anonymkode: 1acd1...833
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #12 Skrevet 23. mars 2017 Hvordan merker dere at dere har dårlig ånde? Jeg tror jeg hadde det som barn og ungdom. Fikk to "hint" om det som har brent seg fast. Første gang var i 6. klasse hvor jeg fikk munnspray i gave av venninnene mine. Andre gangen da broren min lissom viftet foran nesa si da jeg var litt for nærme han. Jeg sleit med propper i mandlene. Fra 6. klasse ble jeg skikkelig obs på dette og begynte med tyggis hver eneste dag. Måtte stjele penger hjemme for å få råd til det. Da jeg var 20 fjernet jeg mandlene, og jeg tror (og håper) at problemet forsvant da. Selv om kjærester før dette aldri kommenterte dårlig lukt. Jeg er straks 40, og denne angsten sitter fortsatt i. Må fortsatt tygge tyggis hele tiden. Klarer ikke snakke med folk som står for nærme. Trekker meg alltid unna når jeg skal snakke med noen. Avhengig av SB12 hver dag. Bruker tannpirker hver gang jeg har spist. Jevnlig hos tannlege. Dette hemmer meg fælt i hverdagen. Dette er så tabu for meg, og jeg tør ikke spørre noen heller. Verken mann, barn, tannlege eller venner. Barna har aldri nevnt det heller. Jeg lurer på om det kun er en angst for dårlig ånde jeg har og ikke egentlig er et reelt problem. Hvordan kan jeg egentlig sjekke selv om jeg har det problemet? Anonymkode: 2f46e...16f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #13 Skrevet 23. mars 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan merker dere at dere har dårlig ånde? Jeg tror jeg hadde det som barn og ungdom. Fikk to "hint" om det som har brent seg fast. Første gang var i 6. klasse hvor jeg fikk munnspray i gave av venninnene mine. Andre gangen da broren min lissom viftet foran nesa si da jeg var litt for nærme han. Jeg sleit med propper i mandlene. Fra 6. klasse ble jeg skikkelig obs på dette og begynte med tyggis hver eneste dag. Måtte stjele penger hjemme for å få råd til det. Da jeg var 20 fjernet jeg mandlene, og jeg tror (og håper) at problemet forsvant da. Selv om kjærester før dette aldri kommenterte dårlig lukt. Jeg er straks 40, og denne angsten sitter fortsatt i. Må fortsatt tygge tyggis hele tiden. Klarer ikke snakke med folk som står for nærme. Trekker meg alltid unna når jeg skal snakke med noen. Avhengig av SB12 hver dag. Bruker tannpirker hver gang jeg har spist. Jevnlig hos tannlege. Dette hemmer meg fælt i hverdagen. Dette er så tabu for meg, og jeg tør ikke spørre noen heller. Verken mann, barn, tannlege eller venner. Barna har aldri nevnt det heller. Jeg lurer på om det kun er en angst for dårlig ånde jeg har og ikke egentlig er et reelt problem. Hvordan kan jeg egentlig sjekke selv om jeg har det problemet? Anonymkode: 2f46e...16f Her sier barna klart i fra ihvertfall, så antagelig så har ikke du noe dårlig ånde da 😊. Jeg misliker dårlig ånde hos andre, så syns det er fryktelig kjett å slite med det selv. Er over 40 og singel, og ja.. det hemmer meg mye. Ikke trivelig å forsøke å treffe en ny når jeg har dette problemet. Jeg har veldig dårlig smak i munnen og kjenner det godt på pusten min selv at den stinker.. Jeg har fjernet mandlene, så problemet ligger ikke der heller. Hi Anonymkode: 02e85...c65
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #14 Skrevet 23. mars 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her sier barna klart i fra ihvertfall, så antagelig så har ikke du noe dårlig ånde da 😊. Jeg misliker dårlig ånde hos andre, så syns det er fryktelig kjett å slite med det selv. Er over 40 og singel, og ja.. det hemmer meg mye. Ikke trivelig å forsøke å treffe en ny når jeg har dette problemet. Jeg har veldig dårlig smak i munnen og kjenner det godt på pusten min selv at den stinker.. Jeg har fjernet mandlene, så problemet ligger ikke der heller. Hi Anonymkode: 02e85...c65 Det verste er at ingen noensinne har sagt at jeg har det. Kun disse to "hintene". Men jeg innbiller meg det selv. Får prøve å endre tankemønsteret mitt tror jeg. Takk for svar. Har du sjekket magen? Har hørt at det kan komme derfra også, om det ikke er fra munnen. Anonymkode: 2f46e...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå