VictoriaS Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Kjære mødre der ute: Hvor lenge tror dere det er best med litt høyere sko med god støtte for små barn? Gutten min er to år nå, og lurer på om jeg kan kjøpe lave vårsko, eller om dette ikke er så lurt? Har noen av dere fått anbefalinger fra ansatte i skobutikker dere vil dele?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Aldri. Barn trenger ikke støtte rundt ankelen. Foten og ankelen skal få utvikle seg og bevege seg naturlig for at det skal bli sunne sterke bein og føtter. Sko er ikke " naturlig". Kjøp lave sko med god passform. Det går nok helt fint:) Anonymkode: 88684...0e9
VictoriaS Skrevet 23. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Aldri. Barn trenger ikke støtte rundt ankelen. Foten og ankelen skal få utvikle seg og bevege seg naturlig for at det skal bli sunne sterke bein og føtter. Sko er ikke " naturlig". Kjøp lave sko med god passform. Det går nok helt fint:) Anonymkode: 88684...0e9 Er dette jeg har tenkt innerst inni meg, er jo bare logisk at ankler blir sterkere av å ikke støttes opp av en høy sko. Men har fått i råd tidligere (av venninner) at skoen bør ha høyt skaft! Det viktigste er vel bare at skoen sitter godt på, eller hva? HI
Pobie Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 Enig med over, ankelen trenger ikke støtte. Sko er unaturlig, og føttene og musklene i og rundt foten utvikler seg best hvis de får bevege seg så fritt som mulig.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Barn med normale føtter trenger ikke høy ankelstøtte. Er jo tross alt anbefalt å la barn gå så mye som mulig uten sko.... Anonymkode: b3c2a...d34
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Aldri. Barn trenger ikke støtte rundt ankelen. Foten og ankelen skal få utvikle seg og bevege seg naturlig for at det skal bli sunne sterke bein og føtter. Sko er ikke " naturlig". Kjøp lave sko med god passform. Det går nok helt fint:) Anonymkode: 88684...0e9 Enig! Dette har jeg lest en del om. At sko skal støtte, bygge opp etc er bare tull på grunn av da tvinges foten å være på en bestemt måte. Det beste er som som er mest mulig flat og fleksibel Anonymkode: 633d7...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå