Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Går ikke inn for å slanke meg akkurat men prøver å holde en viss oversikt over hva jeg spiser daglig. Til frokost i dag ble det to halvgrove brødskiver(butikkskåret, så de er ganske tynne), begge med leverpostei og agurk. I følge lifesum ble dette bare 165 kalorier? Hadde riktignok ikke smør på og leverposteien er av typen go og mager. Men høres det ikke lite ut? Står også at frokosten ligger 250 kalorier under.. føler mengden og typen mat er helt standard for en frokost jeg. Ble litt overrasket. Anonymkode: 5af7c...806
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Veide du maten? Det høres altfor lite ut. I snitt er det vel mellom 80 og 120 kalorier i en brødskive, og du spiste to. Er jo forskjell på leverpostei og leverpostei, er mye mer kalorier i en dansk type enn en mager type, men man har vel i snitt 30 g pålegg pr skive... Anonymkode: 9c55d...694
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veide du maten? Det høres altfor lite ut. I snitt er det vel mellom 80 og 120 kalorier i en brødskive, og du spiste to. Er jo forskjell på leverpostei og leverpostei, er mye mer kalorier i en dansk type enn en mager type, men man har vel i snitt 30 g pålegg pr skive... Anonymkode: 9c55d...694 Akkurat brødet ser ut til å stemme for den eksakte typen ligger inne på lifesum som butikkskåret brød. Veide ikke leverposteien men det står at en dekt brødskive er 10 gram. Jeg skrev opp 4 brødskiver bare for å heller regne for mye enn for lite og det ble kun 60 kalorier..Hmm. Anonymkode: 5af7c...806
Mamma til 2 søte Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Trodde virkelig du hadde regnet feil her. Men jeg veide ei butikkbrødskive 28 gram (halvgrovt) og det ble 65 kcal. Synes det var rart. Men det ser ut til å stemme altså. Leverpostei en ille jeg kanskje satt til 3 brødskiver istedetfor 2. Skal du være nøyaktig, må du veie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå