Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #1 Skrevet 20. mars 2017 Hei, Vi flyttet til Rotnes i Nittedal like etter jul, fra Oppsal i Oslo. Vi har en datter på snart ett år. På Oppsal var vi "omringet" av lekeplasser, åpen barnehage, babysang og alle mulige aktiviteter for barn, vi hadde liksom alltid noe å gjøre. Dessuten var jeg med i en barselgruppe der. På Rotnes sliter vi litt ned å finne på noe. Dette er på ingen måte ment som kritikk av Rotnes, jeg skjønner at man ikke kan ha like gode tibud overalt. Problemet er nok heller at vi ikke er så godt kjent, og det er til tider problematisk (slitsomt, rettere sagt, pga alle de bakkene og den helsikka snøen som aldri forsvinner) å gå rundt med vogna for å finne ut hvor ting er. Men altså: Er det noen som vet om det finnes det lekeplasser på Rotnes? Som ikke er tilknyttet en barnehage? Jeg bor forresten ikke på Kruttverket. Ser de har planlagt en lekeplass på plantegningene, men det er litt langt å gå. Jeg finner heller ikke noen passende akebakke, ironisk nok, med tanke på alle bakkene. lol. Er det noen som vet om noen andre sysler man kan drive på med som passer for en 1-åring? Jeg har sett at det er babysang-tilbud, men dette pågår alltid under sovinga hennes. Typisk! Hadde vært innmari artig å møte på noen andre barn på hennes alder. Og for ordens skyld, vi venter på barnehageplass. Og det er pappa som er hjemme med henne. Anonymkode: 7978c...673
Miljøterrorpeuten Skrevet 20. mars 2017 #2 Skrevet 20. mars 2017 Har bodd der før Er jo bare 2 stopp videre med toget da, så er dere på varingskollen. Der er det jo supert å ake og stå ski. Ellers er det nok litt mer å gjøre på våren og sommeren om du ikke liker å trille når det er litt snø.... med skogsturer, bading osv. Ellers er det jo ikke kjempemye å gjøre akkurat der da (utenom å gå i skogen osv), er jo ikke verdens største sted. Men tar jo ikke lange tiden med toget inn til Oslo.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 Skogen er jo en lekeplass, grunnen til at man bygger lekeplasser er at man ikke har naturlig skog og mark og stein og klatreskrenter. Anonymkode: 15fc9...4ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå