Miljøterrorpeuten Skrevet 20. mars 2017 #26 Del Skrevet 20. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og selv om han har blitt mobbet så SER ikke du at det er de andres feil. Du finner i stedet forbedringspotensial hos barnet, som under kyndig veiledning skal hjelpes til å passe inn blant de andre. Hva gjør det med et barn at mamma "lærer" dem å bli slik andre vil? I alle fall hjelper det ikke mot dårlige holdninger. Og ja, det er en drita dårlig holdning å påstå at det ikke "passer seg med joggebukser " i 5.klasse! DU lærer opp unger til å mislike andres klesvalg hvis du sier noe sånt høyt til ditt barn. Og det har du ingen rett til, for de andre barna som velger sånne bukser, skal ikke i neste tur få høre at det er feil, ikke av deg og ikke av sønnen din. Anonymkode: d6b4a...e07 Herregud, ta deg en kopp kaffe og gjør noe annet enn å belære verden om hvordan ting skal gjøres da... du gidder jo ikke å høre engang. Jeg kritiserer ikke deg for å drite i å lære dine dine barn disse tingene. Jeg er absolutt helt sikker på at jeg ikke gjør noe galt i dette, og jeg er også veldig sikker på at ikke absolutt alle de andre barna som også alltid går i jeans og genser alltid velger dette helt selv uten noen form for veiledning. Så da er vi i såfall i overkant av 300 mødre her da, som har ræv holdninger og som ødelegger barna våre og hele deres identitet ved å fortelle at orange joggebukse ikke er så pent til rød og brun genser. Ferdig diskutert. Finn noen andre å kritisere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/page/2/#findComment-148370715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #27 Del Skrevet 20. mars 2017 Jøss, de er da sine egne mennsker, og du hisser deg opp over joggebukse? Det er da i tillegg virkelig innafor både på ungdomsskolen og på vgs, ser jeg på mine, så at det er et problem i femte... sitter godt inne i ditt eget hode. Ellers: hår og klær kan man gjøre hva man vil med så lenge det ikke skader helsa eller gjør at du sender signaler du er for ung til å håndtere følgene av. Anonymkode: c0f27...207 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/page/2/#findComment-148370719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #28 Del Skrevet 20. mars 2017 8.klassingen min har også langt hår, gutt selvsagt. Han har et søtt ansikt og blir veldig ofte tatt for å være jente. Men det bryr han seg ikke noe om, og da er det jo greit. Anonymkode: 67337...0df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/page/2/#findComment-148370722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #29 Del Skrevet 20. mars 2017 15 minutter siden, Miljøterrorpeuten skrev: Herregud, ta deg en kopp kaffe og gjør noe annet enn å belære verden om hvordan ting skal gjøres da... du gidder jo ikke å høre engang. Jeg kritiserer ikke deg for å drite i å lære dine dine barn disse tingene. Jeg er absolutt helt sikker på at jeg ikke gjør noe galt i dette, og jeg er også veldig sikker på at ikke absolutt alle de andre barna som også alltid går i jeans og genser alltid velger dette helt selv uten noen form for veiledning. Så da er vi i såfall i overkant av 300 mødre her da, som har ræv holdninger og som ødelegger barna våre og hele deres identitet ved å fortelle at orange joggebukse ikke er så pent til rød og brun genser. Ferdig diskutert. Finn noen andre å kritisere. Ja, det er nok MYYYYE mer enn 300 mødre og fedre med ræva holdninger i Norge. Det vet jeg med sikkerhet, for det er mye mer enn 300 unger som mobber andre unger. Og ett eller annet sted lærer de det. De lærer at man skal mene noe om andres tøy, for eksempel, og at det finnes rette og gale antrekk på skolen. Ta en lang god kikk i ditt mentale speil og finn ut om du hjelper til eller ødelegger, i stedet for å bli sur på meg. Det hjelper ikke å skyte budbringeren. Anonymkode: d6b4a...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/page/2/#findComment-148370738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #30 Del Skrevet 20. mars 2017 3 timer siden, Miljøterrorpeuten skrev: Nei, altså, det SKJER selvsagt ingenting. Men det er ingen andre som går i joggebukse på skolen bortsett fra de minste. Så det vil jo bli lagt merke til og er ikke ansett for å være særlig kult. Han vil jo gjerne være kul og passe inn, så da er det helt naturlig for meg å hjelpe han ved å fortelle at det ikke er vanlig på hans skole å bruke det. Jeg synes ikke det er et problem å ha barn som gjerne vil følge strømmen. Han velger jo selv i bunn og grunn, men jeg veileder han og hjelper han. Barn er jo ikke født med stil og vet ikke hva som passer og ikke, så dette mener jeg er noe vi som foreldre bør lære de på lik linje med gode matvaner og bordskikk. Mulig voksne synes det er søtt når barna tar på klær som overhodet ikke passer sammen, men jeg tror ikke barna selv synes det er så gøy alltid når de en dag skjønner hvor rare de har fått lov å se ut hele tiden... Om han hadde hatt et kjempeønske om å gå i joggebukse så ok, men om han tar det har det vært fordi han ikke har sett hva han har tatt. Jeg personlig synes også at joggebukse/kosebukse er noe man har på trening eller sofaen hjemme. På skolen, jobb osv har man på ordentlig bukse. Er det aktivitetsdag på skolen er joggebukse selvsagt best. Noen er rett og slett bare helt uinteressert i klær og mote. Sksl mye til før jeg synes at noe ikke passer sammen. Jeg ser det ikke en gang. Være seg sveis, interiør eller klær. Anonymkode: bd05c...03c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/page/2/#findComment-148370744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #31 Del Skrevet 20. mars 2017 49 minutter siden, Miljøterrorpeuten skrev: Dummeste svaret. Og bare ekstremt teit å dra det til at jeg er med på å mobbe og gir barnet dårlige holdninger til andre. Tror faktisk ikke jeg gidder å svare noe mer på dette, rett og slett fordi du er usakelig og interessert i å "ha rett" eller provosere. Jeg er Hi, og har virkelig ikke svart ufint. Jeg bare ser ikke det andre ser, eller bryr meg om det andre bryr seg om. Sikkert derfor sønnen min velger det han gjør også. Jeg har uansett ikke dratt mobbing inn i diskusjonen... Anonymkode: bd05c...03c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/page/2/#findComment-148370757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå