Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #1 Del Skrevet 20. mars 2017 Helt hans valg, og han er den eneste i klassen. Har overhørt og diskutert ned flere, som mener at gutter bør ha kort hår som ser nyklippet ut. Når jeg da sier at jentene i huset har stått fritt til å ha den lengden de vil. Den ene har bob rett under øra og den andre midjelsngt hår, så må jo gan ha samme valget. Da overrasker det meg at mange sier at det ikke er et valg 10-åringen kan ta selv. Er det folk her inne som virkelig bestemmer at jenta må ga langt og gutten kort hår? Her er vi så gale at ungene også har fått bestemme bekledning helt selv i alle år, bare det står til vær (og ikke anledning sånn som 17. mai)... Anonymkode: bd05c...03c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #2 Del Skrevet 20. mars 2017 Åh herregud! Det er selvfølgelig helt Ok om gutten vil ha langt hår. Min 8-åring har hår til skulderbladene. Alle sier bare at han er så kul med det håret. Det er virkelig han. La nå barna bestemme dette selv. 🙄🙄 Anonymkode: 5eaec...c69 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #3 Del Skrevet 20. mars 2017 Sønnen min begynte å spare i 3.klasse, i 5.klasse hadde han hår til midt mellom skulderbladene og det er krøllete. Han fikk vannvittig mye oppmerksomhet på det håret, positivt og skryt, tykt og krøllete lyst hår som alle bare måtte bort å kjenne litt på. Mange jenter som var misunnelig på den manken hans altså I 6.klasse valgte han selv å klippe seg, da var han lei av all jobbet det fører med seg. Det må vaskes, og siden det var så tykt og krøllete måtte han bruke balsam, det måtte kures jevnlig og ikke minst måtte det gres ut. Det ble en eneste vase på trampolina osv så han ble lei rett og slett. Da han klipte det fikk han så mange kommentarer på det, hvorfor gjorde du det, å, du som hadde så fint hår osv. Har virkelig aldri hørt et negativt ord om at han valgte å ha langt hår en stund jeg, og jeg mener som deg at barna helt fint han velge dette selv. Håret og klesstilen er jo en del av identiteten vår, selvfølgelig må barna få lov å prøve seg frem litt, finne sitt uttrykk og sin stil, samtidig som vi selvfølgelig veileder de i skikk og bruk da (hawaii-shorts i bryllup er ikke greit uansett hva slags stil du har ;)) Anonymkode: da452...1ca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #4 Del Skrevet 20. mars 2017 Her hadde gutten hår ned til skuldrene fram til for en måneds tid siden, da ønsket han kortere hår men sa samtidig at han skulle spare til langt hår igjen med én gang. Han er 9 og får bestemme dette helt selv. Anonymkode: 39e7a...f35 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #5 Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg fikk jeg ikke lov å klippe meg som barn. Jeg hatet det lange håret alle andre skrøt sån av. Nå har jeg kort hanekam å elsker det! Får mye kommentarer både positive og negative nesten hver dag. Min søn er veldig liten enda så han har ikke noe meninger om hår. Men om han vil ha hår til ned på rompa eller ikke etter at han blir gammel nokk til å fortelle selv hvordan han vil ha det skal ha få lov til det. Fram til da bestemmer jeg. Anonymkode: 39410...420 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #6 Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg personlig liker ikke langt hår på gutter:) synes de set mye mer velstelte ut med kort hår. Men la gutten din få ha det håret han vil uansett tøft med barn som tør å gå litt motstrøms😊 Anonymkode: 2fda6...ae8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #7 Del Skrevet 20. mars 2017 En 10-åring kan velge hva han vil, så lenge han ser STELT ut. Fett, halvlangt hår er ikke ok. Da skal det være nyvasket. Orker han å stelle håret på en skikkelig måte så får han velge selv Jeg synes ikke det er fint, i det hele tatt, med lengde på håret til gutter. MEN jeg synes det er enda mindre fint, eller stygt, at man skal overkjøre en som ønsker seg langt hår. Så her gjør du rett, hi. Bare sørg for at han vasker håret med sjampo og balsam minst hver 3. dag. Anonymkode: 212d4...0ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #8 Del Skrevet 20. mars 2017 Er en gutt på her på skolen som har veldig feminint fjes og langt hår til ned på ryggen. Han blir konstant tatt for å være jente. Jeg og trodde han var ei jente helt til datteren min sa at han var gutt og at hun og hadde tatt feil og blitt veldig flau over det. Personlig synes jeg ikke langt hår på gutter eller menn er fint. Men det får jo være opp til hver enkelt. Heldigvis har jeg bare jenter, så slipper å ta den diskusjonen med barnet mitt Anonymkode: 1e4dd...e75 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #9 Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg syns alle skal få velge hvordan håret deres skal se ut som. Eneste er at de må stelle det, uavhengi om de er gutt, jent, kort hår eller langt hår. Ikke så vanskelig å se om håret har blitt rufsete etter lek eller om de aldri ordner det. I helga klippet og farget jeg håret til 12åringen. Hun vil ha kort hår, men er veldig usikker på om hun egentlig vil det så det blir kortere og kortere. Har vel siden januar klippet vekk 3cm og enda har hun langt hår. Nå har det blå tupper, fargen satt ikke veldig i håret hennes, men det er noe blått der. For meg er hår hår, det kan klippes bort og det vokser ut igjen. Hun farget håret sort da hun var fem år. Gikk fra blond til sort. (Hun spurte om å farge håret, jeg sa hun fikk spørre faren for jeg var sikker på han sa nei. Han sa ja, så da mått vi farge da. Hun kledde det utrolig bra og jeg fikk overraskende kun positive tilbakemeldinger på dette. Regnet med at jeg nestn fikk BV på nakken, for folk har så mange meninger om mye) Andre jenta hadde kort hår i mang år, hun stortrivdes med kort hår men ble lei at at mange spurt om hun var gutt sp hun lot det gro. Nå er hun 14år og savner det korte håret. Hun er ekstremt sjenerrt, så slike spm er hun ikke klar for igjen. Hun er ikke klar for spm om hun har klipt seg engang. Men hun er tøffere enn toget på noen ting, så jeg vet at om hun vil og er klar for det så kan hun plutselig klippe håret, lage hanekam og farge det uten at noen får trampe på hennes valg. Hun må bare være der, det er hun ikke nå. Mitt tantebarn har langt hår, mine unger syns det er så gøy når han er på besøk for da kan de flette håret til en gutt. Han føler seg naken med kort hår. Det må ikke være veldig lang, men det skal gå over øra og helst skal han kunne dekke ansiktet med det. Har to andre barn i hus også, de har en mor som mener jenter skal ha langt hår. Der ble det skikkelig skjærings når begge ungene ville klippe seg og farge håret. Der var det kun frisyrer som mor ville ha. Hun eldste klippet av seg håret med saks når hun var 16år, det så helt jævlig ut for hun bare klippet for å få det vekk og håpet moren sendte henne til frisøren for å få det rettet opp. Min mann sendte henne bilde og skrev at han syns hun ble tøff. Det tok ikke mange minuttene før hun sto på døren og dro henne med til frisøren. Etter dette har hun aldri hatt lengde på håret og aldri hatt sin egen hårfarge. Nesten hver uke er det ny farge på det. Hun tok også tatovering og piercing når hun ble 18år. Mamma hadde forbudt henne å gjøre dette, så da skulle hun gjøre det når hun ble myndig. Så jeg tenker at det er litt lurt å la unge få lov til å prøve seg frem, eksprimentere litt med håret sitt. For hår er bare hår, det kan klippes av og det vokse ut igjen. Om det er helt krise så kan vi gå med caps. Jeg ser jo hva det kan føre til når vi voksne skal bestemme hvordan ungene skal se ut. Anonymkode: 29774...c1d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #10 Del Skrevet 20. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg personlig liker ikke langt hår på gutter:) synes de set mye mer velstelte ut med kort hår. Men la gutten din få ha det håret han vil uansett tøft med barn som tør å gå litt motstrøms😊 Anonymkode: 2fda6...ae8 Ingen fare! Han får lov til å ha det håret han vil. Synes bare det er synd for de som ikke får lov... Anonymkode: bd05c...03c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miljøterrorpeuten Skrevet 20. mars 2017 #11 Del Skrevet 20. mars 2017 Selvsagt kan han velge selv lengde på håret, det er da ikke noe problem. Kan ikke helt tro på at det er så mange foreldre som visker og tisker om dette heller jeg da.... høres litt rart ut, da bor dere på et merkelig sted. Synes det er helt greit at barn er med å velge klær selv også, men med måte... Her i huset kjøper jeg klær som 9 åringen liker og synes er kule/fine, men han får veiledning på hva han tar på hver dag... jeg kan fint be han om å skifte om han kommer ned med klær som ikke passer sammen, eller joggebukser på skoledager. Forklarer han hva som er passende og hvordan man kan sette sammen ok antrekk. Jeg gjør ikke det fordi det er såååå viktig for meg, men fordi han begynner å bli en stor gutt og han skjønner ikke helt alltid selv hva som ser rart ut for andre. Andre barn og voksne kan fort legge merke til slikt på en negativ måte. Han vil jo gjerne se kul ut, så jeg hadde vært slem om jeg ikke sa noe og lot han gå ut kledd som en klovn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #12 Del Skrevet 20. mars 2017 Selvfølgelig skal han velge selv. Anonymkode: 029d1...ee0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MTF Skrevet 20. mars 2017 #13 Del Skrevet 20. mars 2017 Her har i grunn hårlengde aldri vært en tema. Har en gutt på 12 og en jente på snart 10 år. Jenta har langt hår og gutten kort (3mm barbert på sidene og langt oppå) De bestemmer 100% selv. Om gutten ville hatt langt og jenta kort, hadde de selvsagt fått lov til det. Hår vokser jo ut igjen etter klipp, så å prøve seg frem med, og bestemme frisyre selv syns jeg er en selvfølge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #14 Del Skrevet 20. mars 2017 Min gutt vil også gjerne ha langt hår. Jeg har sagt at han skal få velge det selv når han vasker og ordner det selv uten problemer. Foreløpig er det jeg som vasker og tørker håret på en meget utålmodig og til tider hylende gutt (han er 4), så da bestemmer jeg at det skal være kort. Hadde sikkert gjort det samme om han var jente, for jeg er ikke så tålmodig selv heller. Men når de er så store at de ordner seg selv ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få bestemme lengden selv. Anonymkode: 3ed18...c09 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pobie Skrevet 20. mars 2017 #15 Del Skrevet 20. mars 2017 Da jeg var barn bestemte foreldrene mine hvor langt hår jeg og søsknene mine skulle ha. Nå som vi er voksne har de selvfølgelig ikke noe de skulle ha sagt, men moren vår kommenterer fremdeles av og til om hva hun mener om lengdene vi har valgt (siden hun ville valgt annerledes). Skjer nok ikke så ofte, og spesielt ikke nå til dags, men det finnes helt sikkert foreldre som bestemmer hårlengde. Jeg synes lengde burde være et personlig valg for barn, helt fra de er gamle nok til å ha en mening om det. Forutsetter selvsagt at de tillater stell, eller steller det selv hvis det skal være langt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #16 Del Skrevet 20. mars 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt hans valg, og han er den eneste i klassen. Har overhørt og diskutert ned flere, som mener at gutter bør ha kort hår som ser nyklippet ut. Når jeg da sier at jentene i huset har stått fritt til å ha den lengden de vil. Den ene har bob rett under øra og den andre midjelsngt hår, så må jo gan ha samme valget. Da overrasker det meg at mange sier at det ikke er et valg 10-åringen kan ta selv. Er det folk her inne som virkelig bestemmer at jenta må ga langt og gutten kort hår? Her er vi så gale at ungene også har fått bestemme bekledning helt selv i alle år, bare det står til vær (og ikke anledning sånn som 17. mai)... Anonymkode: bd05c...03c Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Jeg har også en gutt i 5. klasse som ikke har lyst til å klippe seg, men han liker heller ikke å gre seg, så da blir det klipping allikevel. Har har nesten krusa hår og når han ikke grer seg, må jeg bruke 20 min på å få gredd opp alle tovene igjen mens han blir sint pga at det lugger. Men hadde han gredd det selv hadde han fått lov å ha lengre hår. Anonymkode: 65c88...272 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #17 Del Skrevet 20. mars 2017 26 minutter siden, Miljøterrorpeuten skrev: Selvsagt kan han velge selv lengde på håret, det er da ikke noe problem. Kan ikke helt tro på at det er så mange foreldre som visker og tisker om dette heller jeg da.... høres litt rart ut, da bor dere på et merkelig sted. Synes det er helt greit at barn er med å velge klær selv også, men med måte... Her i huset kjøper jeg klær som 9 åringen liker og synes er kule/fine, men han får veiledning på hva han tar på hver dag... jeg kan fint be han om å skifte om han kommer ned med klær som ikke passer sammen, eller joggebukser på skoledager. Forklarer han hva som er passende og hvordan man kan sette sammen ok antrekk. Jeg gjør ikke det fordi det er såååå viktig for meg, men fordi han begynner å bli en stor gutt og han skjønner ikke helt alltid selv hva som ser rart ut for andre. Andre barn og voksne kan fort legge merke til slikt på en negativ måte. Han vil jo gjerne se kul ut, så jeg hadde vært slem om jeg ikke sa noe og lot han gå ut kledd som en klovn. Hva skjer hvis han går i joggebukse på skoledager? Min bruker bare joggebukse. Vil ikke bruke jeans, chinos osv. Vi har snakket om at klærne ikke alltid matcher, og at andre kan synes det er rart, men han er ikke redd for reaksjon, og da lærer han at det går greit å ha sin egen stil. Han må selvsagt kle seg penere der det er forventet, men skolegården er ikke en av de stedene. Vi bor på et polert sted, hvor vi er litt mindre polerte. Vi er ressurssterke, men ikke så opptatt av hva som er rett interiør, kleskode, sveis og sminke her i området. Barna gikk i barnehage i en annen bydel, så dette merket jeg i grunn først da de ble skolebarn. Samtaler kan ha begynt med "nå vil min sønn ha langt hår fordi din har det, men jeg har nekta og sagt det må være kort". Eller at jeg har nevn at min må begynne å bruke hårbånd på fotballen, og mor har svart at langt hår er helt uaktuelt. Hi Anonymkode: bd05c...03c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miljøterrorpeuten Skrevet 20. mars 2017 #18 Del Skrevet 20. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva skjer hvis han går i joggebukse på skoledager? Min bruker bare joggebukse. Vil ikke bruke jeans, chinos osv. Vi har snakket om at klærne ikke alltid matcher, og at andre kan synes det er rart, men han er ikke redd for reaksjon, og da lærer han at det går greit å ha sin egen stil. Han må selvsagt kle seg penere der det er forventet, men skolegården er ikke en av de stedene. Vi bor på et polert sted, hvor vi er litt mindre polerte. Vi er ressurssterke, men ikke så opptatt av hva som er rett interiør, kleskode, sveis og sminke her i området. Barna gikk i barnehage i en annen bydel, så dette merket jeg i grunn først da de ble skolebarn. Samtaler kan ha begynt med "nå vil min sønn ha langt hår fordi din har det, men jeg har nekta og sagt det må være kort". Eller at jeg har nevn at min må begynne å bruke hårbånd på fotballen, og mor har svart at langt hår er helt uaktuelt. Hi Anonymkode: bd05c...03c Nei, altså, det SKJER selvsagt ingenting. Men det er ingen andre som går i joggebukse på skolen bortsett fra de minste. Så det vil jo bli lagt merke til og er ikke ansett for å være særlig kult. Han vil jo gjerne være kul og passe inn, så da er det helt naturlig for meg å hjelpe han ved å fortelle at det ikke er vanlig på hans skole å bruke det. Jeg synes ikke det er et problem å ha barn som gjerne vil følge strømmen. Han velger jo selv i bunn og grunn, men jeg veileder han og hjelper han. Barn er jo ikke født med stil og vet ikke hva som passer og ikke, så dette mener jeg er noe vi som foreldre bør lære de på lik linje med gode matvaner og bordskikk. Mulig voksne synes det er søtt når barna tar på klær som overhodet ikke passer sammen, men jeg tror ikke barna selv synes det er så gøy alltid når de en dag skjønner hvor rare de har fått lov å se ut hele tiden... Om han hadde hatt et kjempeønske om å gå i joggebukse så ok, men om han tar det har det vært fordi han ikke har sett hva han har tatt. Jeg personlig synes også at joggebukse/kosebukse er noe man har på trening eller sofaen hjemme. På skolen, jobb osv har man på ordentlig bukse. Er det aktivitetsdag på skolen er joggebukse selvsagt best. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #19 Del Skrevet 20. mars 2017 Barna får selv bestemme lengde på håret sitt, men jeg har noen premisser som må oppfylles. Håret skal vaskes, være gredd og se godt stelt ut. Så lenge dette oppfylles kan de ha håret sitt som de vil for meg. Anonymkode: a5048...18c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #20 Del Skrevet 20. mars 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: En 10-åring kan velge hva han vil, så lenge han ser STELT ut. Fett, halvlangt hår er ikke ok. Da skal det være nyvasket. Orker han å stelle håret på en skikkelig måte så får han velge selv Anonymkode: 212d4...0ab Samme krav stilte jeg. Gre seg hver dag før han gikk på skolen, og bruke gelé el lign for å holde det unna øynene. Min tiåring orket ikke mer enn tre måneder, og da han begynte å slurve måtte han finne seg i å bli klippet. Anonymkode: d6b4a...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #21 Del Skrevet 20. mars 2017 1 time siden, Miljøterrorpeuten skrev: Nei, altså, det SKJER selvsagt ingenting. Men det er ingen andre som går i joggebukse på skolen bortsett fra de minste. Så det vil jo bli lagt merke til og er ikke ansett for å være særlig kult. Han vil jo gjerne være kul og passe inn, så da er det helt naturlig for meg å hjelpe han ved å fortelle at det ikke er vanlig på hans skole å bruke det. Jeg synes ikke det er et problem å ha barn som gjerne vil følge strømmen. Han velger jo selv i bunn og grunn, men jeg veileder han og hjelper han. Barn er jo ikke født med stil og vet ikke hva som passer og ikke, så dette mener jeg er noe vi som foreldre bør lære de på lik linje med gode matvaner og bordskikk. Mulig voksne synes det er søtt når barna tar på klær som overhodet ikke passer sammen, men jeg tror ikke barna selv synes det er så gøy alltid når de en dag skjønner hvor rare de har fått lov å se ut hele tiden... Om han hadde hatt et kjempeønske om å gå i joggebukse så ok, men om han tar det har det vært fordi han ikke har sett hva han har tatt. Jeg personlig synes også at joggebukse/kosebukse er noe man har på trening eller sofaen hjemme. På skolen, jobb osv har man på ordentlig bukse. Er det aktivitetsdag på skolen er joggebukse selvsagt best. Oj. Ikke nok med at man risikerer å falle utenfor mht bekledning - man har i tillegg en mor som syns det er rett og riktig at noen faller utenfor. Og hun hjelper mobberne å mobbe, ved å forsterke deres utsagn hjemme (via sine holdninger.) Du har ikke "barn som gjerne vil følge med strømmen", du vil selv følge med strømmen, og så plager det deg å se at ungene ikke helt sømløst glir inn det samme. Og så mener du du bør "veilede"? Ingen har ertet barnet for joggebuksene, men nettopp derfor skal mamma komme inn og ordne opp, liksom? Og fortelle ungen hvor slaskete det er? Skaff deg litt integritet og lær barnet ditt at man bør være seg selv, da får man det aller best! Anonymkode: d6b4a...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miljøterrorpeuten Skrevet 20. mars 2017 #22 Del Skrevet 20. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oj. Ikke nok med at man risikerer å falle utenfor mht bekledning - man har i tillegg en mor som syns det er rett og riktig at noen faller utenfor. Og hun hjelper mobberne å mobbe, ved å forsterke deres utsagn hjemme (via sine holdninger.) Du har ikke "barn som gjerne vil følge med strømmen", du vil selv følge med strømmen, og så plager det deg å se at ungene ikke helt sømløst glir inn det samme. Og så mener du du bør "veilede"? Ingen har ertet barnet for joggebuksene, men nettopp derfor skal mamma komme inn og ordne opp, liksom? Og fortelle ungen hvor slaskete det er? Skaff deg litt integritet og lær barnet ditt at man bør være seg selv, da får man det aller best! Anonymkode: d6b4a...e07 Dummeste svaret. Og bare ekstremt teit å dra det til at jeg er med på å mobbe og gir barnet dårlige holdninger til andre. Tror faktisk ikke jeg gidder å svare noe mer på dette, rett og slett fordi du er usakelig og interessert i å "ha rett" eller provosere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #23 Del Skrevet 20. mars 2017 2 minutter siden, Miljøterrorpeuten skrev: Dummeste svaret. Og bare ekstremt teit å dra det til at jeg er med på å mobbe og gir barnet dårlige holdninger til andre. Tror faktisk ikke jeg gidder å svare noe mer på dette, rett og slett fordi du er usakelig og interessert i å "ha rett" eller provosere. Jeg er ikke usaklig, jeg tar tak i ditt ønske om å lære barnet å "passe inn" i noe som hun/han selv ikke har følt seg utestengt fra. Mitt spørsmål er: hvordan lærer du barnet å være seg selv? Men det vil du ikke besvare, du vil bare kall meg dum, teit og provoserende. Ja, sannheten sårer! Og sannheten er at du tilrettelegger for alle landets mobbere ved å lære barnet ditt at konformitet er et krav man må bøye seg for. Anonymkode: d6b4a...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miljøterrorpeuten Skrevet 20. mars 2017 #24 Del Skrevet 20. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke usaklig, jeg tar tak i ditt ønske om å lære barnet å "passe inn" i noe som hun/han selv ikke har følt seg utestengt fra. Mitt spørsmål er: hvordan lærer du barnet å være seg selv? Men det vil du ikke besvare, du vil bare kall meg dum, teit og provoserende. Ja, sannheten sårer! Og sannheten er at du tilrettelegger for alle landets mobbere ved å lære barnet ditt at konformitet er et krav man må bøye seg for. Anonymkode: d6b4a...e07 Hva vet du om det..? Min sønn har blitt så mye mobbet og utestengt at han har byttet klasse. Det å være seg selv handler vel for pokker ikke om at man som barn bør få ta på seg absolutt hva som helst uten å ha noen tanke bak! Når han velger klær tar han det øverste, IKKE utfra hva han synes er finest eller faktisk ønsker å ha på den dagen. Det er helt lov og helt normalt å lære barn litt om hvordan man kan/bør kle seg. At du klarer å gjøre det til noe galt og latterlig er bare helt utrolig! Han får selvsagt ha hvilken stil han selv vil (og det har han også - egen stil), men jeg veileder ift farger og hva som passer bra sammen. Utrolig at du virkelig kan mene at det er forferdelig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #25 Del Skrevet 20. mars 2017 1 minutt siden, Miljøterrorpeuten skrev: Hva vet du om det..? Min sønn har blitt så mye mobbet og utestengt at han har byttet klasse. Det å være seg selv handler vel for pokker ikke om at man som barn bør få ta på seg absolutt hva som helst uten å ha noen tanke bak! Når han velger klær tar han det øverste, IKKE utfra hva han synes er finest eller faktisk ønsker å ha på den dagen. Det er helt lov og helt normalt å lære barn litt om hvordan man kan/bør kle seg. At du klarer å gjøre det til noe galt og latterlig er bare helt utrolig! Han får selvsagt ha hvilken stil han selv vil (og det har han også - egen stil), men jeg veileder ift farger og hva som passer bra sammen. Utrolig at du virkelig kan mene at det er forferdelig! Og selv om han har blitt mobbet så SER ikke du at det er de andres feil. Du finner i stedet forbedringspotensial hos barnet, som under kyndig veiledning skal hjelpes til å passe inn blant de andre. Hva gjør det med et barn at mamma "lærer" dem å bli slik andre vil? I alle fall hjelper det ikke mot dårlige holdninger. Og ja, det er en drita dårlig holdning å påstå at det ikke "passer seg med joggebukser " i 5.klasse! DU lærer opp unger til å mislike andres klesvalg hvis du sier noe sånt høyt til ditt barn. Og det har du ingen rett til, for de andre barna som velger sånne bukser, skal ikke i neste tur få høre at det er feil, ikke av deg og ikke av sønnen din. Anonymkode: d6b4a...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144315143-s%C3%B8nnen-min-i-5-klasse-har-h%C3%A5r-nedenfor-skuldrene/#findComment-148370706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå