Gå til innhold

Noen her med innvendig elveblest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at jeg har det. Vet om folk som har fått det påvist etter mye om og men... I går ble jeg allergisk (igjen) fordi jeg spiste noe jeg tydeligvis ikke tåler. Begynte å klø, ble svimmel, hovnet litt opp i halsen, begynte å fryse noe ekstremt. Og hovnet opp i armer, hender, lår og knær, føtter, ansikt. Egentlig hele kroppen. Mannen sa jeg så "herja" ut. Pga hevelse ble det et trykk inne i kroppen, det kjente jeg godt, særlig i hodet. Men la jeg meg ned, eller satt, dovnet armer og ben bort. Var på legevakt og fikk medisin (kortison), men de kunne ingenting om emnet merket jeg. Allergi altså. Annet enn at man kan få kortison. Men det er 6 timer siden jeg la meg og er fortsatt hoven. Har tatt 3 allergitabl (fikk lov av lege)  det siste døgnet, men hjelper bare litt. Er firtsatt litt hoven. Og har svettet som en gris i natt merker jeg i håret. 

Tenkte å spørre om jeg kan få utredning på rikshospitalet, der det er eksperter på allergi, men er det vnskelig å få henvisning dit? Noen som har innvendig elveblest?

Har vært hos div. leger tidligere, men aldri spesialister.

Anonymkode: 373e2...e7e

Skrevet

Oi, det der hørtes skummelt ut, men aldri hørt om innvendig elveblest. Men en allergisk reaksjon er tydelig at du har hatt. Var dette nytt for deg,har du allergier fra før av? Hvis dette er noe som skjer ofte så burde du absolutt være utstyrt med adrenalin, altså en epipenn

Anonymkode: 26550...7e8

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, det der hørtes skummelt ut, men aldri hørt om innvendig elveblest. Men en allergisk reaksjon er tydelig at du har hatt. Var dette nytt for deg,har du allergier fra før av? Hvis dette er noe som skjer ofte så burde du absolutt være utstyrt med adrenalin, altså en epipenn

Anonymkode: 26550...7e8

Jeg hadde ikke det heller, til nylig da en i slekta fikk diagnosen. Da begynte jeg å tenkte på det og finne likheter med det jeg opplever selv. Jeg har allergier fra før av, men matvareallergier har for meg stort sett vært litt kløe i halsen og øynene, eventuelt svie i halsen. Ingenting alvorlig. Så dette liker jeg ikke. Har en epipen pga en episode for 1 år siden, så den har jeg liggende til nødsituasjoner. 

Men det er helt forferdelig å gå rundt og få sånne reaksjoner på "hva som helst", i teorien. For jeg spiste noe jeg har tålt hele veien. Men håper jeg kan få en henvisning.

Anonymkode: 373e2...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...