Gå til innhold

Lammelgardiner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så nå at det var tilbud på lamell gardiner ut uken. Vi har to store vi duer hvorav mannen min vill ha en som er dekt til da den ser ut mot gaten. Den andre ønsker vi solskjerming for når det trengs. Så er lammelgardiner ett herk? Er de fullstendig ut og latterlig ? Eller er de fine og Freshe? 

Eventuelt hva kan man ha i stedet? 

Hilsen interiør analfabet?

Anonymkode: a1cab...37f

Fortsetter under...

Skrevet

Personlig ville jeg ikke hatt lamellgardiner.Jeg får følelsen av å være på et offentlig kontor og føler at det er veldig upersonlig.Synes ikke det er fint heller.Vet ikke om det er " ut" eller ikke,men kjenner svært få som har det.Hvilke alternativer som finnes kommer vel an på vinduets form og størrelse.

Skrevet
15 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Personlig ville jeg ikke hatt lamellgardiner.Jeg får følelsen av å være på et offentlig kontor og føler at det er veldig upersonlig.Synes ikke det er fint heller.Vet ikke om det er " ut" eller ikke,men kjenner svært få som har det.Hvilke alternativer som finnes kommer vel an på vinduets form og størrelse.

Ja det var det jeg var redd for. Er ett stort vindu ca 160 lang og vanlig firkantet på en måte. Aner virkelig ikke hva jeg kan ha der de gamle stygge persiennene må bare bort. 

Skrevet

Vi har lameller i samme type strl vindu - dobbel skyvedør. Vi har ikke gardiner i huset og har lameller der for solskjerming. I resten av vinduene har vi plissegardiner som ikke bygger så mye når de er dratt opp. Jeg er opptatt av mest mulig lys inn i huset og kunne aldri hatt andre typer gardiner/solskjerming. 

Du får jo veldig mange freshe farger og forskjellige lameller. 

Skrevet
1 time siden, fikas skrev:

Vi har lameller i samme type strl vindu - dobbel skyvedør. Vi har ikke gardiner i huset og har lameller der for solskjerming. I resten av vinduene har vi plissegardiner som ikke bygger så mye når de er dratt opp. Jeg er opptatt av mest mulig lys inn i huset og kunne aldri hatt andre typer gardiner/solskjerming. 

Du får jo veldig mange freshe farger og forskjellige lameller. 

OK så du er fornøyd? Ja ja tar meg en tur for å se på de i hvert fall. Problemet her er at de skjeldent er dratt fra da mannen synes det er ubehagelig og da sperrer de vi har nå helt for lys og det orker jeg ikke en sommer til.

Skrevet

Kanskje dere kan bruke folie i alle fall på deler av vinduet? Kan gjøres på mange forskjellige måter. Vi har mye innsyn på kjøkkenet, så har folie på deler av vinduet slik at vi ikke skal ha folk kikkende inn når vi sitter ved kjøkkenbordet. Og det samme i stua. Slipper inn lys, men sørger for at det ikke blir innsyn.

Anonymkode: f7af9...ca7

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje dere kan bruke folie i alle fall på deler av vinduet? Kan gjøres på mange forskjellige måter. Vi har mye innsyn på kjøkkenet, så har folie på deler av vinduet slik at vi ikke skal ha folk kikkende inn når vi sitter ved kjøkkenbordet. Og det samme i stua. Slipper inn lys, men sørger for at det ikke blir innsyn.

Anonymkode: f7af9...ca7

Er litt redd for at jeg da på en måte aldri har muligheten til å åpne det opp. Da folien alltid er der. Med en form for gardin kan man trekke fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...