Gå til innhold

Uvell og rar i kroppen etter matinntak-gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er gravid i uke 13. På mandag fikk jeg påvist litt høyere blodtrykk enn normalt, og hvilepulsen er på ca 100.. 

nå i dag spiste jeg frokost kl 10ish. Litt etter mat Føler jeg meg skikkelig uvell og føler at pulsen øken, blir svimmel, nummen og rar i kroppen. Det er så ubehagelig og ekkelt.

hvorfor skjer dette? Kan det være relatert til noe diabetes greier? 

Skrevet

Hvor lenge varte dette da? Ville absolutt tatt dette opp med legen 

Skrevet

Vet ikke helt hvor lenge det varte sånn intenst. Kanskje 1 time. Føler meg fortsatt uggen og pulsen er høy.. men hvilepulsen har vært på 100 siden mandag.. 

Skrevet

Det høres veldig ut som allergi. Mange blir allergiske i svangerskapet, DESSVERRE :( Er du ikke forsiktig kan du få anafylaktisk sjokk, og en epipen (adrenalinsprøyte) er ikke særlig gunstig for fosteret. Hva spiste du? 

Du MÅ finne ut hva du ikke tåler. Selv om det er vanskelig.

Anonymkode: 02d6e...7c9

Skrevet

Dette skjedde med meg også gjennom hele svangerskapet.
Jeg hadde veldig lavt blodtrykk da, og fikk påvist jernmangel etterhvert. Så det var nok blodsukkeret som steg rett til værs hos meg hver gang jeg spiste og som gjorde meg svimmel, kvalm, uvel og føltes ut som hjertet raste avgårde. Holdt på å besvime et par ganger.. Endte med at jeg brukte en times tid på et måltid og måtte hvile en time etterpå. Spilte ingen rolle om det var kake eller grønnsaker, ble like uvel uansett. Hjalp litt når de oppdaget lavt jern og fikk jerntabletter. 

Anonymkode: 067e5...042

Skrevet

Jeg hadde det akkurat sånn fra uke 20 til 28 da det ble oppdaget svangerskapsdiabetes. Orket til slutt ikke å spise for jeg bare uvell av det. Trøtt og sliten,uggen i kroppen,uro osv. Går på insulin nå og er litt bedre,men går mye opp og ned i formen. Gått ned nesten 17 kg fra starten til nå i uke 33.

Anonymkode: e0542...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...