Gå til innhold

Er det slik at noe i kristendommen er imot det å bli kremert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å kremeres. Får heilt noya av å skulle begraves. Vet jeg er død og alt det altså... men jeg slapper mer av av tanken på at kroppen bare forsvinner helt og ikke må igjennom den prosessen. Høres jeg helt gal ut? Så begynner jeg å tenke om det er imot den kristne tro å kremeres?! Huff vonde tanker i kveld 😣

Anonymous poster hash: ae4a0...b5e

Skrevet

Neida. Brenning var ganske vanlig i "gamle dager" 

Jeg får også noia av å tenke på kroppen etter døden, jeg har klaustrofobi - så tanken på å stenges inne i en kiste gjør meg uvel.

Anonymous poster hash: d835b...176
Skrevet

Jo, i noen kristne tradisjoner skal man ikke kremeres, man skal nemlig gjenoppstå på den ytterste dag i sitt eget kjøtt og blod. Det kan man visst ikke hvis man er kremert...

Selv har jeg bedt arvingene om å se til at jeg blir kremert.

Anonymous poster hash: 8f81e...df4

Skrevet

Jeg vil begraves. Bare tanken på å bli levendes brent skremmer vettet av meg. Nei, da foretrekker jeg heller levendes begravd for å sovne rolig inn av oksygenmangel.

Anonymous poster hash: 799b4...b72

Skrevet

Mamma har alltid sagt at vi ikke skal kremeres (kristne), men om det står noe sted i bibelen vet jeg ikke. Uansett, sjelen din (du) har jo gått ut av den døde kroppen, så det er sjelen/ånden du bør tenke på, ikke kroppen ☺️

Anonymous poster hash: 7cdea...0bc

Skrevet

Av jord er du kommet, til jord skal du bli og av jord skal du atter oppstå.

Som hun over her sier...

Vil selv kremeres...

Skrevet

Det er iallefall ikke lov i jødedommen, så mulig det er noe i gamle testamentet.

Anonymous poster hash: eae18...1f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...