Gå til innhold

York i England

Anbefalte innlegg

Noen som har vært her med barn? Jeg skal reise på helgetur med min 8 år gamle sønn. Tenkte å besøke York dungeon, sjokoladefabrikken, York maze og cliffords tower. Var der når jeg var yngre, koselig by. Disney butikk har de også såvidt jeg husker. Hva blir evt nærmeste flyplassen?

Eller finnes det andre forslag? Tenkte på Edinburgh, men det går ikke lengre direktefly fra Bergen.

Anonymous poster hash: c062a...ef5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144314587-york-i-england/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker York og har vært der seks ganger!

Jeg drar som regel via Manchester, men det er også mulig å fly til London og ta direktetog derfra (vanlig rutetog tar en time lenger). Det medfører dog litt mer knot i og med at man må innom sentrum og til King's cross, mens man i Manchester kan gå rett fra flyplass til togstasjonen.

York dungeon er kanskje litt skummelt for en åtteåring? Og er ikke York maze et stykke unna? Sjokoladefabrikken er kjempegøy, med mange smaksprøver.

Jorvik er et must, synes jeg. Og ghost hunt (den fra Shambles er min favoritt). Ved siden av Clifford's tower er York castle museum, som rommer veldig mye interessant. Disney-butikken er flott!

Kos dere!

Annonse

Jeg har som regel forsøkt å bo innenfor bymuren, ved Minster eller rett utenfor Bootham bar. Det er ca rusleavstand fra togstasjonen. Dumt å ødelegge opplevelsen for barnet med at man må traske i evigheter hver dag for å se severdighetene.. Sist bodde jeg på Dean court hotel (eneste minus var at det ljomet i kirkeklokkene kl. 8 om morgenen, men det må man jo regne med i sentrum).

Takk for tips

Anonymous poster hash: c062a...ef5

Ikke glem å dra innom Croyden, like utenfor London. Vakkert sted, fantastisk kultur. Hils gjerne på folk i adidas-treningsdrakt ("hi bruv!"). Beste butikken å dra innom, nest etter "the pound shop", er Asda.

Anonymous poster hash: 8e9f4...ddc

Ikke glem å dra innom Croyden, like utenfor London. Vakkert sted, fantastisk kultur. Hils gjerne på folk i adidas-treningsdrakt ("hi bruv!"). Beste butikken å dra innom, nest etter "the pound shop", er Asda.

Anonymous poster hash: 8e9f4...ddc

Er du ironisk nå? Hvis ikke: kan du fortelle meg hva du finner sjarmerende med Croydon?

Anonymous poster hash: cbc73...03d

Annonse

Støtter Railway museum, fascinerende med de royale vognene for eksempel. Jeg bodde også på Monkbar hotel, rett utenfor byporten. Anbefaler :)

Ellers er vel en spasertur på muren en ting som bør gjøres. Jeg deltok på søndagsmesse i katedralen, det var virkelig en opplevelse. Men kanskje mest for spesielt interesserte. 

Jeg reiste til York via Leeds, tror Manchester er nærmere og kanskje mer tilgjengelig. 

Anonymous poster hash: 571f3...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...