GĂ„ til innhold

Livet bedre etter du ble mamma?đŸ‘¶đŸ»đŸ‘¶đŸ»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som mener dere elsker mammalivet, har dere mye barnevakt og barnefri? For det har ikke vi og fÞler det gÄr pÄ hele psyken og forholdet at vi aldri fÄr vÊrt annet enn mamma og pappa

Anonymous poster hash: 9aa36...bf2

Nei, det vil jeg ikke si. Vi har hatt barnevakt ca 2-3 ganger i Äret. Det har som regel vÊrt hvis det har vÊrt to foreldremÞter samtidig eller liknende, men ogsÄ noen ganger hvor vi har vÊrt ute og spist alene og en gang for en helgetur.

NĂ„ var livet mitt veldig godt fĂžr jeg fikk barn, men det er enda bedre etter at jeg fikk dem. Det blir bedre jo eldre de, og vi, blir.

Anonymous poster hash: 40841...b6e

Skrevet

Dere som mener dere elsker mammalivet, har dere mye barnevakt og barnefri? For det har ikke vi og fÞler det gÄr pÄ hele psyken og forholdet at vi aldri fÄr vÊrt annet enn mamma og pappa

Nei, det vil jeg ikke si. Vi har hatt barnevakt ca 2-3 ganger i Äret. Det har som regel vÊrt hvis det har vÊrt to foreldremÞter samtidig eller liknende, men ogsÄ noen ganger hvor vi har vÊrt ute og spist alene og en gang for en helgetur.

NĂ„ var livet mitt veldig godt fĂžr jeg fikk barn, men det er enda bedre etter at jeg fikk dem. Det blir bedre jo eldre de, og vi, blir.

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Nei. Jeg er alene med to barn og jobber en del ettermiddag/kveld/helg. Da har jeg barnevakt fordi det ikke gÄr rundt ellers. Men siden jeg mÄ ha sÄpass mye barnevakt hver uke pga jobb har jeg ikke barnevakt i tillegg for fornÞyelser/avslapping/trening/alenetid. NÄr jeg har fri er jeg med barna mine.

Anonymous poster hash: d19e6...34e

Bortsett fra at lille er i bhg fra 0930-1600 sĂ„ har vi barnepass sporadisk, alt fra 1-4 ganger per mnd, eks bestemoren henter barnet i bhg og leverer henne til oss ca 1830. Noen ganger blir det overnatting og da er vi borte fra barnet ca ett dĂžgn. Til hĂžsten skal vi vĂŠre borte fra barnet i 8 dager nĂ„r vi skal pĂ„ ferie. Hun er da 3 Ă„r og skal vĂŠre hos sine besteforeldre. Kjenner jeg gruer meg til Ă„ vĂŠre sĂ„ lenge borte fra henne samtidig blir det godt Ă„ reise pĂ„ ferie som partnere og ikke som "samarbeidspartnere" som det lett kan bli nĂ„r vi reiser med ett lite barn. 😊

Anonymous poster hash: db750...215

Skrevet

I dag er feil dag Ä spÞrre meg pÄ :P

Jeg er sÄ trÞtt og sliten at jeg fÞler det er ett under at jeg ikke gÄr i bakken.

Har heller aldri barnefri sÄ jeg kan komme meg til hektene igjen.

Akkurat nÄ hadde det vÊrt sÄ deilig Ä hvertfall ha EN dag uten unge sÄ jeg kunne ha sovet skikkelig ut.

Jeg er overhodet ikke en sÄnn mamma jeg Þnsker Ä vÊre,jeg altfor preget av jeg er sÄ sliten og trÞtt.

Noe som fÞrer til at jeg blir lett irritert og er altfor mye i dÄrlig humÞr.

NÄ savner jeg virkelig livet fÞr jeg fikk barn nÄr jeg kunne sove sÄ lenge jeg ville og bare slappe av etter jobb.

Samtidig hadde jeg ikke klart Ă„ leve resten av livet uten sĂžnnen min,han er alt for meg.

Jeg trenger virkelig han i livet mitt for Ă„ ha det bra med meg selv.

Anonymous poster hash: ec9de...1f2
Skrevet

Livet ble sĂ„ mye bedre etter jeg ble mamma. Elsker det livet 😃

Skrevet

Livet som mamma har hvertfall gjort meg til ett bedre menneske.

Jeg er blitt snillere mot andre folk og mindre fordomsfull.

Jeg har ogsÄ endelig funnet motivasjon til Ä gÄ pÄ videregÄende skole Ä fÄ en utdannelse.Tror ikke jeg hadde gÄtt tilbake til skolebenken om det ikke var fordi jeg fikk ett barn som jeg mÄ forsÞrge. 

Skrevet

Ja, jeg fÞler livet er bedre. Men hadde jeg ikke hatt barn hadde det uansett vÊrt ganske bra. Har jobb jeg trives i, en god mann og en unge som er stort sett blid. Ja, det er dÞdsslitsomt nÄr han plutselig ikke vil sove eller blir syk eller trasser skikkelig, men stort sett sÄ har vi det fint. 

Har avlastning sÄnn innimellom nÄr vi Þnsker en date-night. Kanskje 7-9 ganger i Äret. Men det er nÄ. Hvis vi skulle fÄ en til sÄ blir det kanskje mer slitsomt. (og er full av beundring for alene-mammaer og -pappaer som mÄ stÄ i det hele alene!!! Dere er tÞffe!)

Skrevet

Bortsett fra at lille er i bhg fra 0930-1600 sĂ„ har vi barnepass sporadisk, alt fra 1-4 ganger per mnd, eks bestemoren henter barnet i bhg og leverer henne til oss ca 1830. Noen ganger blir det overnatting og da er vi borte fra barnet ca ett dĂžgn. Til hĂžsten skal vi vĂŠre borte fra barnet i 8 dager nĂ„r vi skal pĂ„ ferie. Hun er da 3 Ă„r og skal vĂŠre hos sine besteforeldre. Kjenner jeg gruer meg til Ă„ vĂŠre sĂ„ lenge borte fra henne samtidig blir det godt Ă„ reise pĂ„ ferie som partnere og ikke som "samarbeidspartnere" som det lett kan bli nĂ„r vi reiser med ett lite barn. 😊

1-4 ganger i mÄneden er jo mye!! Og Ä reise fra en pÄ 3 Är i 8 dager er jo helt hÄrreisende!! Du vet at barnepsykologer anbefaler max et dÞgn borte pr Är barnet er?? Et Är max et dÞgn. Tre Är MAX 3 dÞgn!!

Anonymous poster hash: 61af0...3bd

Skrevet

Wow, lurer pÄ hvordan du var fÞr! For du er ikke sÊrlig sympatisk utifra svarene dine som jeg har lestAnonymous poster hash: ded15...efb

Du fremstÄr jo ikke noe bedre du.Hva med Ä fÄ seg et liv og slutte Ä rakke ned pÄ andre?!

Anonymous poster hash: e4508...0fc

Skrevet

Livet ble ikke bedre, og hadde jeg kunne gjort ting igjen sÄ hadde jeg ikke blitt mamma. Men jeg er glad i barnet mitt for det, men har sÄ mange bekymringer. Og at jeg kanskje alltid vil ha et barn, for datteren min har diagnose lettere psykiskutviklingshemning. Hun er 10 Är og har utfordringer med det meste. Mye oppfÞlging og det krever mye. Alenemamma ogsÄ. Jobber fult og det er slitsomt....

Anonymous poster hash: d855c...984

Skrevet

Det slÄr meg at det er de som enten har ett eller to barn, eller de som har stor aldersforskjell som mener at livet ble bedre.

Vi fikk tre tette, og det anbefaler jeg ingen. Livet er ok, vi takler barna vÄre bra. Men jeg hadde ogsÄ et fint liv fÞr jeg fikk barn, sÄ kan ikke pÄstÄ at det har blitt bedre nÄ.

Anonymous poster hash: 343ce...b82

Skrevet

Jeg synes livet mitt er mye bedre nÄ etter jeg fikk sÞnnen min, forhold til fÞr

Skrevet (endret)

Hadde et flott og innholdsrikt liv fÞr jeg fikk barn, men ville aldri valgt Ä fortsette det livet i stedet. NÄ tenker jeg at det er synd pÄ de som av ymse Ärsaker ikke har barn, for det er et mye rikere liv med barn enn uten. Det tar ingenting bort, det har hele veien vÊrt utelukkende en berikelse og en utvidelse, ikke en innsnevring, av livet og hverdagen.

Har aldri hatt mye barnevakt, et par ganger i Äret max.

Endret av sug lut
Skrevet

1-4 ganger i mÄneden er jo mye!! Og Ä reise fra en pÄ 3 Är i 8 dager er jo helt hÄrreisende!! Du vet at barnepsykologer anbefaler max et dÞgn borte pr Är barnet er?? Et Är max et dÞgn. Tre Är MAX 3 dÞgn!!

Det regelen er noe av det mest latterlige jeg har hĂžrt!

Barnet har ikke vondt av Ă„ vĂŠre hos trygge omsorgspersoner som besteforeldre eller nĂŠre venner som barnet kjenner godt.

Anonymous poster hash: ec9de...1f2

Skrevet

Ja, tenk noe sÄ hÄrreisende. Du er sikkert perfekt i alt du foretar deg ifht barna. At du dÞmmer meg sÄ hardt fordi at jeg velger annerledes sier mest om deg. Folk fÄr mene hva de vil, vi gjÞr det som er rett for oss. Det finnes ikke et fasitsvar pÄ dette, ingen er like og det stÄr ikke "skrevet i stein" at mer enn 3 dager er skadelig for en 3-Äring. Mange er borte fra babyer pÄ 3 mnd i flere dager og selv om jeg tenker mitt om det sÄ dÞmmer jeg ikke, tenker at de sikkert har en god grunn

Skrevet

Å vĂŠre mamma er et liv fullt av bekymringer, irritasjonsmomenter, alt for lite sĂžvn og alt for lite tid- og av og til kan jeg fantasere om Ă„ legge ungene ut gratis pĂ„ Finn eller ta den ene og denge den andre med-, men herregud, sĂ„ fantastisk det er! Jeg ville ikke byttet det mot noe annet i verden, og selv om livet mitt var bra fĂžr barn ogsĂ„, vil jeg aldri tilbake dit.

Jeg mÄ innrÞmme jeg blir litt lei meg av Ä lese om sÄ mange som hater livet sitt med barn- barna mÄ da vel merke dette?

Jeg tenker at dere kanskje burde fÄ hjelp slik at ting ikke fÞles sÄ tungt?

Skrevet

đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±

Anonymous poster hash: e27ae...45c

Skrevet

Det slÄr meg at det er de som enten har ett eller to barn, eller de som har stor aldersforskjell som mener at livet ble bedre.

Vi fikk tre tette, og det anbefaler jeg ingen. Livet er ok, vi takler barna vÄre bra. Men jeg hadde ogsÄ et fint liv fÞr jeg fikk barn, sÄ kan ikke pÄstÄ at det har blitt bedre nÄ.

Anonymous poster hash: 343ce...b82

Ja har tenkt pÄ det selv. NervÞs for Ä sette i gang med nr to!

Anonymous poster hash: 3bd4d...1a0

Skrevet

Livet er bedre nÄ. FÞr jeg fikk barn kunne jeg kjenne pÄ at jeg kjedet meg og var ensom. Det kjenner jeg nesten aldri pÄ lengre. Ja, jeg kan vÊre sliten, men livet er bedre nÄ enn fÞr. Jeg fÞler jeg oppdager verden pÄ nytt og fÄr gjenoppleve alt det morsomme jeg selv gjorde som barn. Det er veldig gÞy. Men spedbarnsfasen, den kunne jeg vÊrt foruten. Den likte jeg ikke i det hele tatt.

Hvor gammelt er barnet ditt Hi?

Anonymous poster hash: a76bc...b5e

Skrevet

Fikk 4 barn pÄ i lÞpet av 7 Är og alle er planlagte. Det har gjort livet mitt helt fantastisk og hektisk! Men herremin sÄ mye glede og kjÊrlighet det gir! Livet mitt startet den dagen jeg ble mamma til nr. 1. Da fÞlte jeg meg lykkelig for fÞrste gang i mitt liv!

Anonymous poster hash: 2648b...c10

Skrevet

Livet mitt ble bedre etter at jeg ble mamma. Men ikke med det samme. De fÞrste Ärene var tÞffe, og jeg var mye sliten og lei. NÄ som yngste er 4 gÄr alt pÄ skinner. NÞkkelen var Ä gÄ ned i stilling og Ä bruke helgene godt og helst utendÞrs. Vi er heldige og har hytte vi kan disponere og reiser mye dit. Det gir energi Ä komme pÄ fjellet, og der har vi ikke TV etc, sÄ det blir masse kvalitetstid. Ellers disponerer jeg dagene slik at jeg jobber noen lengre og noen kortere dager, og velger da Ä nyte de korte sammen med ungene, og ikke ha dÄrlig samvittighet de lange. Vi er ogsÄ flinke til Ä gi hverandre fri, om det bare er noen timer eller en hel helg. Det er godt.

Anonymous poster hash: 72324...dc2

Skrevet

NeI, mitt liv har blitt mye "verre" etter vi fikk barn. Syntes ikke livet var sÄ mye Ä rope hurra for fÞr heller, men nÄ er dagene fylt av mas, stress, dÄrlig samvittighet etc, og det tapper all energi og livsglede ut av meg.

Hadde jeg visst at jeg kom til Ä vÊre en sÄ dÄrlig mor hadde jeg aldri satt barn til verden!

Anonymous poster hash: c0681...ba3

Skrevet

Nei, livet ble ikke bedre av Ä fÄ barn. Jeg (vi) hadde et godt liv fÞr vi fikk barn, og vi ville ha hatt et godt liv om vi ikke hadde fÄtt barn. Livet har heller ikke blitt verre etter vi fikk barn, selv om jeg mÄ innrÞmme at spebarnsperioden ikke nÞdvendigvis er den delen av livet jeg liker best. Jeg har et godt liv nÄ ogsÄ, noe har blitt bedre, andre ting savner jeg fra tiden fÞr vi fikk barn.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...