Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Vi har fått tilbud om å låne en leilighet der nede og være der et par uker. Men vi vil også sove et par netter i frankrike på veien til og en annen plass på vei hjem, for å dele opp turen litt. Galskap? Anonymous poster hash: 77335...423
Vaffelstrikk Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Ja, det er alt for langt. Særlig for han på 3.. Finnes knapt noe mindre spennende enn å kjøre milevis på motorveiene i Tyskland og Frankrike. Hvis dere skal kjøre småveier kommer dere aldri fram.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Vi har kjørt fra Vestlandet til Spania flere ganger. Det har gått helt fint. Du kjenner jo dine barn best, og har vel en viss peiling på om de har tålmodighet nok til det? Anonymous poster hash: d91f5...3b1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Vi har kjørt fra Vestlandet til Spania flere ganger. Det har gått helt fint. Du kjenner jo dine barn best, og har vel en viss peiling på om de har tålmodighet nok til det? Anonymous poster hash: d91f5...3b1 Vi har for øvrig reist med barn fra 1 år. Anonymous poster hash: d91f5...3b1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Vi har kjørt fra Vestlandet til Spania flere ganger. Det har gått helt fint. Du kjenner jo dine barn best, og har vel en viss peiling på om de har tålmodighet nok til det? Anonymous poster hash: d91f5...3b1 Vi er hvert år på bilferie i danmark og det blir ganske mye kjøring der hver dag, og det har alltid gått greit. Nå er det en goood del lenger til spania enn danmark, men når vi har kommet fram så er vi jo på den ene plassen hele ferien med unntak av noe småturer. I danmark blir det mye kjøring hele ferien egentlig Anonymous poster hash: 77335...423
prekæs Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Nord Spania og Syd Spania utgjør en dag i kjøring. Minst. Kjører du hele veien, fra ca Oslo, må du ha overnatting i Danmark/Nordtyskland, Nordfrankrike og sydfrankrike. Er det nord i Spania, tror jeg det holder med 3 overnattinger, er det syd, må du ha en til. Du kjører uansett mye hver dag. Det kan gå bra med tre barn så langt, men ville ærlig talt vurdert fly, siden mange overnattinger, drivstoff og bompenger/ferje vil bli temmelig kostbart sett i sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 Vi har fått tilbud om å låne en leilighet der nede og være der et par uker. Men vi vil også sove et par netter i frankrike på veien til og en annen plass på vei hjem, for å dele opp turen litt. Galskap? Anonymous poster hash: 77335...423 Nei, kjør på. Vi har kjørt 3 siste somrene til Kroatia med to barn, 5 og 7 år. Minste var 2 første gangen. Kjørte Tyskland på natta, da sov ungene likavel, så da kom vi langt uten at det ble kjedelig for de. Vi kjører bobil, så kan ikke kjøre like fort som vanlig personbiler. Anonymous poster hash: c0e9e...265
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 Vi kjørte til Spania mange ganger da jeg var barn. Vi var tre barn fra 2-8 år, og det gikk kjempefint. Til sommeren kjører vi selv, med tre barn på 2, 3 og 6 år. Det tror jeg kommer til å gå helt fint. Vi planlegger Kiel-ferga fra Oslo, videre til sør-Tyskland/ nord-Frankrike på dag to, og en overnatting i sør-Frankrike til dag tre. Mange pauser, DVD-spiller og lydbøker, er et must. Og en god dose tålmodighet. :,D Anonymous poster hash: c6998...a95
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 Vi kjørte i sommer fra sogn og Fjordane til sydfrankrike med to barn på 4 og 1.5. Gikk strålende. Virkelig strålende. Nå er jo sørspania et stykke lenger, så trengs mer overnatting, men vi var kun 1 time unna nordspania. Vi tok ferja til københavn, sov ombord, startet fra københavn om morgenen og kjørte med i ett strekk mens ungene sov seg gjennom den påfølgende natta. Anonymous poster hash: 46448...572
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 Hadde vært mitt verste mareritt som barn Anonymous poster hash: 9c555...52c
Tyra79 Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 Det gjorde vi da jeg var barn. Vi har gjort det flere ganger med våre tre barn. De siste årene har vi hatt DVD-spiller i bilen. Da har ungene sett på serier gjennom "halve Europa." Dere kjenner deres egne unger best. Dersom de liker å kjøre bil, og vet hva som venter dem når de kommer frem, hadde jeg ikke vært i tvil!!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 Gud for et mareritt. Hadde aldri orka Anonymous poster hash: 0517e...941
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 Ikke galskap. Vi kjører til Wales. Det går helt fint. Danmark er grei skuring. Tyskland er en eneste stor kø. Vi kjører tidlig morgen, og om kvelden. Har turist pauser i rushet. Slik at reisa er del av ferien. Det finnes mange parker og badeland, tivoli etc mange steder. Anonymous poster hash: cb8fd...2a9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 Ta fly Anonymous poster hash: 1b244...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 Gjort lignende flere ganger både som barn selv og som mamma. Masse fine minner og har blitt vår hoved-ferieform. Men beregn 3 dager hver vei. Anonymous poster hash: 53676...132
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 Ungene gjorde det i sommer og skal aldri gjøre det igjen. De overnattet tre eller fire ganger på vei opp og ned, så det var ikke bare kjøring. Farmor og farfar kjørte ikke bare hovedveien for de ville ikke kjøre igjennom hovedstdene, sp det tok nok muligens litt elngr tid enn det kunne ha gjort. Kjørt den ene siden ned og andre siden av europa hjem igjen. Jeg trodde ungene syns det var helt greit å kjøre bil så langt, men det gjorde de ikke. Det kan ha vært farmor og farfar som gjorde at bilturen ikke ble ett godt minne også, de er rimelig ulike men utifra at de har vært mye på ferie med de før så hadde jeg trua på at de fikk en fin tur. De koste seg i spania i noen uker, men bilturen tok knekken på de. Anonymous poster hash: 8ba1d...2c6
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 Vi var nesten bare på bilferie da vi var små. Helt fra vi var babyer, tre stk og tett i alder. Alltid gått helt fint. Kjørt innenlands fra sør til nord og utenlands. Det handler mest om planlegging og hva man er vant med. Bilferie var helt topp i våre øyne, og det var det vi visste om. Det var også lenge før dvd-spiller og nettbrett kom. Sang, pratet, lekte billeker, fikk løpe litt rundt på diverse rasteplasser, noen ganger besøke attraksjoner på veien osv. Aldri noe problem. Anonymous poster hash: 5ffbf...6b6
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 I mine øyne hadde det vært galskap. Men mine unger krangler i bilen bare vi skal på butikken... Føler reisinga hadde vært bortkasta ferie, bedre å bare ta fly og så nyte ferien. Anonymous poster hash: b3bf4...a35
Mamma-til-3-jenter Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 Hvis ungene dine er glade i å kjøre bil, så går det sikkert helt fint. God tur!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå