Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Lovlig er det vel, men rimelig ufint. Hvorfor? Det er slik alle butikker og foretak fungerer... Anonymous poster hash: bfcbb...a6e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Lovlig. Og ikke så ufint heller. Å selge på finn er mye pes! Anonymous poster hash: fe567...e2f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Ja, det er lov. Men gjør du et levebrød ut av det må du registrere deg som næringsdrivende, du må følge regler for import og videresalg, følge norsk lov når det kommer til innhold i varene, betale moms og skatt osv. Anonymous poster hash: 15618...861
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Ja, det er lov. Men gjør du et levebrød ut av det må du registrere deg som næringsdrivende, du må følge regler for import og videresalg, følge norsk lov når det kommer til innhold i varene, betale moms og skatt osv. Anonymous poster hash: 15618...861 Vet du hvor mye jeg kan tjene før jeg må betale skatt? Anonymous poster hash: 04534...3af
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 Vet du hvor mye jeg kan tjene før jeg må betale skatt? Anonymous poster hash: 04534...3af Etter 50 000 må du registrere enmannsforetak eller AS. Skatt kommer vel litt ann på øvrig inntekt. Anonymous poster hash: e889a...07f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 Etter 50 000 må du registrere enmannsforetak eller AS. Skatt kommer vel litt ann på øvrig inntekt. Anonymous poster hash: e889a...07f Ok. Har dere noen ideer om hva jeg kan tjene på? Jeg tenker at smykker osv ikke er lett å selge videre. Men heller strikk osv til barn? Anonymous poster hash: 04534...3af
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 Det er jo veldig risikabelt da. Veldig varierende kvalitet på billige ting fra eBay, og om folk kjøper det spørs. Jeg solgte noen gensere med stor fortjeneste i fjor, men hadde budrunde og startet på innkjøpspris og var åpen om hvor de kom fra. Allikevel hevet ene kjøperen på øyenbrynene da hun hørte at hun betalte mye mer enn jeg hadde gjort. Anonymous poster hash: da1ed...54d
Mamma til 2 søte Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 Du kommer til å bli avslørt rimelig kjapt, så det hadde jeg ikke turt.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 Ja, det er lov. Du kan tjene 4000,- (tror jeg) før du må betale skatt. Opptil 50.000,- ksn du føre det på selvangivelsen, over det må du ha eget regnskap. Anonymous poster hash: 593dc...cc1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 Du kommer til å bli avslørt rimelig kjapt, så det hadde jeg ikke turt. Avslørt? So what 😉 det er jo fullt lovlig 😄 Anonymous poster hash: 593dc...cc1
Mamma til 2 søte Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 Avslørt? So what 😉 det er jo fullt lovlig 😄 Anonymous poster hash: 593dc...cc1 Jo, men det er sykt flaut da 😁
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 Jo, men det er sykt flaut da 😁 Flaut å drive butikk? Absolutt alle som driver med salg kjøper fra en grossist til en pris, legger på det de må for å gå i pluss og selger videre for en høyere pris. Hvorfor er det flaut? Ebay fungerer jo som en markedsplass for fabrikker og leverandører f.eks i Kina, så HI finner varer på ebay hun vil selge, tar kontakt med selgeren og ber om en prøvevare. Holder den mål bestiller hun et visst antall for videresalg i Norge. Det er sånn man driver butikk. Hun kan også lage avtaler med leverandører og få bedre pris enn den som ligger på ebay, lage avtaler om reklamasjoner osv Folk i Norge er villig til å betale litt mer for en vare for å slippe den kontakten med en kinesisk leverandør og kan ta alt fra bestilling, reklamasjoner osv med et norsk mellomledd Anonymous poster hash: 15618...861
Mamma til 2 søte Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 Flaut å drive butikk? Absolutt alle som driver med salg kjøper fra en grossist til en pris, legger på det de må for å gå i pluss og selger videre for en høyere pris. Hvorfor er det flaut? Ebay fungerer jo som en markedsplass for fabrikker og leverandører f.eks i Kina, så HI finner varer på ebay hun vil selge, tar kontakt med selgeren og ber om en prøvevare. Holder den mål bestiller hun et visst antall for videresalg i Norge. Det er sånn man driver butikk. Hun kan også lage avtaler med leverandører og få bedre pris enn den som ligger på ebay, lage avtaler om reklamasjoner osv Folk i Norge er villig til å betale litt mer for en vare for å slippe den kontakten med en kinesisk leverandør og kan ta alt fra bestilling, reklamasjoner osv med et norsk mellomledd Anonymous poster hash: 15618...861 Om du har vært medlem av ebay-grupper på fb kommer dette ofte opp som samtaleemne. Så jo, akkurat det er litt flaut, synes JEG 😊 Spesielt når man får utrolig fine kjoler i god kvalitet direkte fra Kina for 200, mens de selges for 500-600 kroner på ei dårlig nettside her. Og leveringstiden er 4 uker. Dette er eksempler jeg har sett selv, ellers har jeg ikke særlig stor peiling altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå