Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Angrer du? Vi har parkett i stua og kjøkken (åpen løsning). Det må skiftes helt ut nå pga vannskade. Vi har fått oss hund og jeg vil ha laminat pga slitestyrke og pris. Ikke det billigste men fant et kjempefint et som man nesten ikke ser forskjell på. Mannen min vil ha parkett for komfort. Må nevne at vi bor i andre etasje så vi får litt varme fra under etg. Hjelp!! Hva velger vi?? Anonymous poster hash: 9692b...9cf
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Laminatgulv egner seg kun for boder. Kaldt og hardt å gå på. Du kommer til å angre bittert hvis du legger det i brukesrom!! Anonymous poster hash: baaa4...747
Kira Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Vi har laminat i hele huset (minus badet). Men vi har også vannbåren varme i alle gulv, så jeg er usikker på hvordan det er uten varme i gulvene. Parkett er håpløst når man har hund over en viss størrelse. Det blir så fort riper og hakk i parketten. Vi valgte Pergo laminat med 25 års garanti, og foreløpig er det ikke en ripe noe sted til tross for til tider voldsom lek med barn og/eller hund.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 Jeg synes parkett er helt håpløst. Det er kaldt å gå på om man ikke har varme under, set er temmelig dyrt og det tåler ingenting. Jeg er vokst opp med heltregulv. De er like fine etter 40 år. En fest med høye hæler lagte merker en gang, men da var det bare å ha litt vann i merkene, så var det like fint dagen etter. Det er mykt og lunt å gå på også. Samt at det er mye finere enn parkett. Laminat finnes i mange kvaliteter, og er genialt på slitestyrke. Men slik som parkett er det hardt og kjølig. Anonymous poster hash: 3671d...ddb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 Altså, vi har ikke hund, eller noen andre slags dyr, og parketten vår ser ikke ut. Den er 9 år gammel og 2 barn har klart å ødelegge den helt. Vi snakker så små ting som å miste en leke i gulvet, kjøre lekebiler osv. Parkett var mannens fanesak, men det tok ikke lang tid før også gan gav opp å passe på gulvet 🙈 med hund og en mulighet til å skifte gulv ville jeg ikke vært i tvil! Laminat for alle pengene👍 Anonymous poster hash: 955e6...ab7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 Vi har laminat i hele huset, veldig fornøyd. Har ikke varme i gulvet. Har aldri hatt parkett, så har ingenting å sammenligne med. Anonymous poster hash: bcb48...6ef
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Vårt neste gulv, med store unger og hund, blir klikk-vinyl. Mykt og deilig. Anonymous poster hash: c2621...edc
aanonym Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 Vi skiftet fra parkett til laminatgulv (dyrt pegro). Nydelig gulv, angret ikke.
Lovemychild Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Vi gikk fra parkett til laminat og har ikke angret et sekund. Laminat er ikke som før. Det er ikke kaldt og dessiten slipper en hele tiden å være redd for riper osv. Jeg vil aldri ha parkett igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Vi gikk fra parkett til laminat, og angrer ikke en dag på at vi gjorde det Utrolig slitesterk gulv, og jeg syns ikke det er noe kaldt å gå på dem uten varmekabler under. Anonymous poster hash: 4232d...a58
Mostly Harmless Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 Vi har laminat i stua, og er kjempefornøyde. Her går det for seg uten at det synes på gulvet, og vi savner ikke "parkettkomforten". Der vi bodde før, hadde vi parkett. Da hadde vi rolig hund og ikke fullt så rolig barn, og parketten ble fort stygg.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 Ville aldri vært foruten parketten min! Bodde i hus med ny laminat inntil nylig, og følelsen av at det var 'fake' og plastaktig gjorde det bare ekkelt. Ekte tregulv/naturmaterialer erALLTID å foretrekke, og ønsker du å bo i et hus som holder høy kvalitet og smak så velger du i mest mulig grad naturmaterialer. Og hvorfor i all verden er alle så redde for litt striper i gulvet? Et hus er laget for å bo i, ikke som utstillingshus, vel? Vi har riper i parketten, og det vitner om et levd liv i huset. Vil vi ha det perfekt, så sliper vi gulvet. Anonymous poster hash: 48e1a...aaf
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 Vi har laminatgulv nå, hadde parkett før. Har tre små barn og en hund så elsker laminaten. Like fin etter 5 år. Anonymous poster hash: ebc4f...41f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 Skiftet fra parkett til laminat i hele huset for tre år siden, og har ikke angret i et sekund! Anonymous poster hash: f44c4...c61
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 Ville aldri hatt laminatgulv. Vil ikke bo i et hus fullt av plast. Sjelen min får næring av naturmaterialer. Anonymous poster hash: 3258d...496
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 Ja og angerer ikke, trenger aldri å bekymre meg for riper, Norge er et kaldt land og gulvet er uansett kaldt om vinteren, fryser man veldig så har man på sokker eller tøfler. Anonymous poster hash: 3d020...ff4
Fashionista Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 Vi la laminatgulv i stua nå når vi pusset opp. Hadde parkett før. Den så ikke ut!!!! Har to små barn og med all den leken og bruksslitasje som kommer med det på gulvet var vi ikke i tvil et sekund. Vi angrer ikke i det hele tatt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå