Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Vurderer å melde ene barnet mitt inn der, men vil gjerne høre erfaringer da jeg har forstått at det er veldig forskjell fra skole til skole. Barnet mitt går forresten nå i 2. klasse, så det blir aktuelt fra tidligst 3. klasse. Anonymous poster hash: 35043...10b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Jeg gikk på Steinerskolen i Bærum på ungdomsskolen og videregående (gikk på b.skole i stavanger) og har mye godt å si. Jeg hadde veldig engasjerte og godt utdannede lærere stortsett hele veien, men hadde også dem som "ingen" ville ansette. Det begynner jo å bli noen år siden (4-5 år) jeg gikk der, så vet ikke hvilket utvalg av lærere dem har nå. Det ville jeg fått sjekket ut. Jeg vil anbefale deg å lese deg godt opp på opplegget, slik at du vet hva dere går til- og hvilke utfordringer dere kan støte på. Jeg hadde litt startproblemer da jeg startet på høyere utdanning, da jeg plutselig fikk kastet over meg enorme mengder pensum og korte innleveringsfrister. Det var også et mareritt å skulle gå opp til eksamen å få karakter på arbeidet jeg gjorde. Jeg er usikker på om jeg vil sende barnet vårt på steinerskole, da det har ett helt annet opplegg. Jeg er nok mer for å sende henne på den internasjonale skolen, da jeg tror det er ett bedre opplegg. Jeg er nok den folk har sett på som litt sær, om det har med skolen å gjøre eller min personlighet er ikke godt å si. Jeg har hvertfall lært enormt mye om andre etter jeg begynte med vanlig skoleopplegg. Jeg vil nok si jeg er en smule mer kreativ og god til å formulere meg, men som så mange andre er ikke matte og norsk mine sterkeste sidet. Anonymous poster hash: 8273c...7f1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Jeg gikk sammen med noen derfra da jeg gikk på videregående. De var litt spesielle og veldig dårlige i matte og naturfag. Anonymous poster hash: 3b4ec...d2f
Blondzilla Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 Aldri Steiner!! Det er ikke pedagogikk, det er en religion. Jeg har selv gått på Steiner og vil absolutt ikke anbefale det.
Brukeranonym Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 (endret) Lagde meg bruker bare for å skrive dette: Ikke finn på å putte ungen din inn i steinerskolen. Jeg gikk der selv fra barnehagen og frem til 7. klasse (først da jeg fikk lov til å slutte). Er fortsatt sur på foreldrene mine den dag i dag for at jeg måtte gå der. Dette var vel fra 1998 til 2007. Til tross for at jeg hatet å gå der, er jeg veldig glad for at jeg startet der fra barnehagen av, ettersom at barn som begynte i løpet av barneskoleårene sjeldent ble inkludert, og ofte ble mobbet. Dette er nok fordi det er få elever der og et lite, dårlig miljø. Men nok om det. Steinerskolen tvinger elevene sine til å lære tysk, religion, sang, tegning med fettstifter, spille på sure fioliner og sprukne blokkfløyter. Du får ikke spikke med noe annet enn smørkniv, og lærere konfiskerer alt av elektronikk i skolegården. Dette beholder de så lenge de selv måtte ønske. Skolegangen er på grensen til et steinaldersamfunn der lærerne er hippier som går rundt i hjemmesydde kjortler. Ikke kan de kontrollere seg når elevene ikke tilfredsstiller humøret deres, så de nøler ikke med å skrike deg huden full og kaste deg ut av klasserommet. Ikke kan de matte, og å bruke tid på et fag som er dans rundt i ring med ballettsko og store kjoler til pianomusikk, er noe som praktiseres daglig. Dette var ikke skolegang, men simpelthen et utfoldingskurs for lettere retarderte barn. Jeg tror det var få som trivdes med undervisningen der, men vi som barn visste jo ikke bedre. Jeg likte det ikke da, og jeg liker det enda mindre nå. -At vi ble påtvunget kristendom til det tøt ut av ørene fra vi var 7 år gamle er direkte kvalmt. Ukesvis brukte vi også på å lage åker i en bakhage for skolens ledelse. Litt snodig spør du meg, da man i 5,6 og 7 klasse helst skal lære historie, matte og engelsk fremfor jordbruk. Heldigvis kom jeg meg ut derfra og fikk startet i offentlig skole. Tro meg, det er vanskelig å henge så langt bak i spesielt matte. Ikke lærte jeg å tegne spesielt bra heller, for utstyret vi fikk bruke der førte kun til griseri på papiret i de hjemmesydde silkebøkene. Overrasket er jeg den dag i dag over at dette konseptet får lov til å eksistere fortsatt. -M Endret 2. februar 2018 av Brukeranonym
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 Lillesøsteren min ble plassert der midt i barneskolen. Hun sluttet etter to år. Klarte ikke å passe inn, ble fryst ut og mobbet. Var helt knekt og bare gråt tilslutt. Men foreldrene mine er blandt "fiffen" i Bærum, og da gikk det prestisje i å være litt "anderledes" i en periode (med da feks steinerskole). Heldigvis tok de til vettet før ungen var helt ødelagt. Anonymkode: decdb...36e
Brukeranonym Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lillesøsteren min ble plassert der midt i barneskolen. Hun sluttet etter to år. Klarte ikke å passe inn, ble fryst ut og mobbet. Var helt knekt og bare gråt tilslutt. Men foreldrene mine er blandt "fiffen" i Bærum, og da gikk det prestisje i å være litt "anderledes" i en periode (med da feks steinerskole). Heldigvis tok de til vettet før ungen var helt ødelagt. Anonymkode: decdb...36e Snakk om bjørnetjeneste
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #8 Skrevet 2. februar 2018 47 minutter siden, Brukeranonym skrev: Lagde meg bruker bare for å skrive dette: Ikke finn på å putte ungen din inn i steinerskolen. Jeg gikk der selv fra barnehagen og frem til 7. klasse (først da jeg fikk lov til å slutte). Er fortsatt sur på foreldrene mine den dag i dag for at jeg måtte gå der. Dette var vel fra 1998 til 2007. Til tross for at jeg hatet å gå der, er jeg veldig glad for at jeg startet der fra barnehagen av, ettersom at barn som begynte i løpet av barneskoleårene sjeldent ble inkludert, og ofte ble mobbet. Dette er nok fordi det er få elever der og et lite, dårlig miljø. Men nok om det. Steinerskolen tvinger elevene sine til å lære tysk, religion, sang, tegning med fettstifter, spille på sure fioliner og sprukne blokkfløyter. Du får ikke spikke med noe annet enn smørkniv, og lærere konfiskerer alt av elektronikk i skolegården. Dette beholder de så lenge de selv måtte ønske. Skolegangen er på grensen til et steinaldersamfunn der lærerne er hippier som går rundt i hjemmesydde kjortler. Ikke kan de kontrollere seg når elevene ikke tilfredsstiller humøret deres, så de nøler ikke med å skrike deg huden full og kaste deg ut av klasserommet. Ikke kan de matte, og å bruke tid på et fag som er dans rundt i ring med ballettsko og store kjoler til pianomusikk, er noe som praktiseres daglig. Dette var ikke skolegang, men simpelthen et utfoldingskurs for lettere retarderte barn. Jeg tror det var få som trivdes med undervisningen der, men vi som barn visste jo ikke bedre. Jeg likte det ikke da, og jeg liker det enda mindre nå. -At vi ble påtvunget kristendom til det tøt ut av ørene fra vi var 7 år gamle er direkte kvalmt. Ukesvis brukte vi også på å lage åker i en bakhage for skolens ledelse. Litt snodig spør du meg, da man i 5,6 og 7 klasse helst skal lære historie, matte og engelsk fremfor jordbruk. Heldigvis kom jeg meg ut derfra og fikk startet i offentlig skole. Tro meg, det er vanskelig å henge så langt bak i spesielt matte. Ikke lærte jeg å tegne spesielt bra heller, for utstyret vi fikk bruke der førte kun til griseri på papiret i de hjemmesydde silkebøkene. Overrasket er jeg den dag i dag over at dette konseptet får lov til å eksistere fortsatt. -M Tror ikke dette er helt representativt for alle som har gått i Steinerskolen. Du høres veldig negativ ut. Anonymkode: 3b5f5...53e
Brukeranonym Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke dette er helt representativt for alle som har gått i Steinerskolen. Du høres veldig negativ ut. Anonymkode: 3b5f5...53e Det er i hvert fall representativt for medelevene jeg fortsatt har kontakten med den dag i dag.
Brukeranonym Skrevet 2. februar 2018 #10 Skrevet 2. februar 2018 (endret) Jeg tror dog en utdannelse innenfor steinerskolen er perfekt for å bli fattig kunstner, eurytmi-instruktør, heks på fulltid eller simpelthen bare steinerlærer. Fellesnevneren for "pedagogene" der, er at de har gått der selv. Endret 2. februar 2018 av Brukeranonym
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 Hehe du tror ikke det er forskjell fra skole til skole . Og at du overdriver? Lærerne går i hjemmelagde kjortler? Tar teknologi og beholder så lenge de vil? Blir tvunget til å lære tysk? Fiolin og blokkfløyte? Hehe vel jeg har unger på en steinerskole og de har blokkfløyte ett år og fiolin ett annet, ang tvunget til tysk, det er vel like mye tvang på offentlig på engelsk, gym og matte? Tvang på blokkfløyte ( hadde det på barneskole) og gitar ( på ung.skole) og jeg har gått på offentlig og måtte dette. Ang teknologi? Det er vel rett og slett regler på alle skoler ang dette og hvis ikke så burde det være det. Du svartmaler det utifra din egen erfaring ( som høres overdrevet og feil ut) veldig fornøyd med skolen ungene mine går på. Betaler flere tusen hver mnd for den så ville selvfølgelig ikke gjort det om jeg ikke følte den var best. Og både pappan dems og jeg har gått på offentlig og hadde ingen fam medlemmer el venner med barn på steiner. Dette var vårt valg vi er så fornøyd med 👍🏻 Anonymkode: 42244...ba2
Brukeranonym Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 (endret) 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe du tror ikke det er forskjell fra skole til skole . Og at du overdriver? Lærerne går i hjemmelagde kjortler? Tar teknologi og beholder så lenge de vil? Blir tvunget til å lære tysk? Fiolin og blokkfløyte? Hehe vel jeg har unger på en steinerskole og de har blokkfløyte ett år og fiolin ett annet, ang tvunget til tysk, det er vel like mye tvang på offentlig på engelsk, gym og matte? Tvang på blokkfløyte ( hadde det på barneskole) og gitar ( på ung.skole) og jeg har gått på offentlig og måtte dette. Ang teknologi? Det er vel rett og slett regler på alle skoler ang dette og hvis ikke så burde det være det. Du svartmaler det utifra din egen erfaring ( som høres overdrevet og feil ut) veldig fornøyd med skolen ungene mine går på. Betaler flere tusen hver mnd for den så ville selvfølgelig ikke gjort det om jeg ikke følte den var best. Og både pappan dems og jeg har gått på offentlig og hadde ingen fam medlemmer el venner med barn på steiner. Dette var vårt valg vi er så fornøyd med 👍🏻 Anonymkode: 42244...ba2 Du sier at du ikke har gått der selv, men at du har valgt å sende ungene dine dit? Vel, bra for deg. Er dette hva ungene vil? De vet ikke bedre, for de har vel ikke prøvd noe annet. Ja, jeg snakker ut i fra egen erfaring, og jeg snakker om Steinerskolen i Bærum. Min egen erfaring er den jeg hadde for ganske mange år siden, så om ungene dine digger å gå der i dag eller ikke, -det vet jeg ikke. Ja, i den offentlige skolen er det tvang på engelsk, gym og matte. Ting som faktisk kommer til anvendelse ved enhver anledning i det senere liv. Jeg gikk selv offentlig i 7 klasse da jeg kom meg ut av denne kommunist-campen, og jeg merket forskjell på læringsnivået kan du si. Det er klart noen trives godt med å sitte igjen med ferdigheter i blokkfløyte, fiolin, tysk, eurytmi og plastelinaforming, men for meg (og mange andre) så er dette ren idioti som skaper vansker for en normal utdanning. Det blir nesten som et forsøk på at ungene skal bli rare og annerledes. Hva med å putte de tusenlappene du bruker per måned inn i et indeksfond el. og hjelpe ungene med en ordentlig utdannelse etter videregående? Jeg håper for ungene sin skyld at de er fornøyde med DERES ,i caps lock, valg. Det gjenstår å se om de er takknemlige eller ikke i fremtiden. God helg. Endret 2. februar 2018 av Brukeranonym
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 Btw dette er ikke den i Bærum altså men en annen men de bygger jo på samme prinsipper. Barna mine er strålende fornøyd takk som spør. Ikke 30 elever i klasser, flere assistenter pluss lærer så bra bemanning. De lærer da også matte, norsk, religion, engelsk, gym, euritmy utenom fiolin i 4. Klasse og blokkfløyte i 3. Skulle virkelig ønske jeg selv fikk valget mellom offentlig og steiner men fikk ikke det likeså mine ikke fikk valget. Når det er sagt jeg trivdes jeg men ville kanskje likt steiner og dens kreativitet mer . Er veldig lite glad i disse A4 boksene det offentlig vil putte ungene inni. Finnes gode offentlige skoler og mange ikke så gode. Men det er jo ikke lærerne sin skyld men pengeboka til politikerne. Anonymkode: 42244...ba2
Blondzilla Skrevet 2. februar 2018 #14 Skrevet 2. februar 2018 Jeg har gått på Steinern på Hovseter, og det er virkelig for spesielt interesserte altså. Tror mange ikke vet at steinerpedagogikken er basert på antroposofien som er mildt sagt underlig. Masse okkult svada om himmellegemer og engler og karma og reinkarnasjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå