Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 En rolig 2,5 åring, som jeg tenker å ta med på en charter tur, være kun på hotellet... noen som har reist sånn? Hva er erfaringen? Anonymous poster hash: b6790...f85
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Jeg vet bare at søsteren min havnet på sykehus sist hun var i Spania, heldigvis var hun ikke alene med barna.... Jeg hadde rett og slett ikke turt. Anonymous poster hash: 3d56e...4ad
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Jeg har dratt med barna alene fra de var to år. Reist på all inclusive med gode barnebasseng. Anonymous poster hash: a7dfa...88c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 Takk for at delte din erfaring !!! Noen andre, kanskje litt mer positiv jeg trenger ferie veeeldig, og la pappaen passe barnet er et dårligere alternativ i mine øyne enn å ta ungen med meg til Syden. Denne uka har far "passet" på barnet og la ikke merke til at barnet hadde en liten lego kloss i munnen...i tillegg til generelt altfor avslappet forhold til eget ansvar og sikkerhet for barnet :/ Anonymous poster hash: b6790...f85
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 Det er det jeg ser på - ALL INCL i ferieanlegg, har ikke behov for å bevege meg utenfor hotellet Anonymous poster hash: b6790...f85
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 Vi har ei datter på fem år. Vi har vært årlig i syden på allinklusiv hotell fra hun var 2 år. Første gangen var vi på Gran Canaria Playa Tourito. Rolig område som passet oss bra siden hun var så liten. Stille og rolig. Dessverre ble jeg matforgiftet på avreisedagen, men jeg vet ikke om det var på hotellet eller på flyet (ble syk på flyet hjem). året etter var vi også på Gran Canaria, Las Meloneras også fint område for småbarnsforeldre. I fjor var i på Kreta, ei uke i Agia Marina og ei uke i Agii apostii, likte meg best i agia apostii. Fint hotell og du trenger ikke å dra utenfor Hotellområdet. Datteren vår ramlet og trengte tilsyn av lege. Hotellet var veldig behjelpelig og det kom lege til hotellet. Jeg har ikke reist alene med datteren min, men så lenge man har reiseforsikring så er jo aldri hjelpe langt unna om behøver det. Anonymous poster hash: 8dfe3...456
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Jeg vet bare at søsteren min havnet på sykehus sist hun var i Spania, heldigvis var hun ikke alene med barna.... Jeg hadde rett og slett ikke turt. Anonymous poster hash: 3d56e...4ad Å Jesus. Snakker om katastrofetanker! HI: Bare dra, og kos deg. Men regn med at det blir litt "ensomt", det er kjedelig med lite voksenkontakt. Ta med babycall og be om rom på bakkenivå, kanskje? Så kan du sitte på en terrasse utenfor og nyte kvelden når barnet sover. Jeg har reist MYE alene med barn. Du skal ha max uflaks for å klare å bli momentant bevisstløs før du rekker å ringe etter hjelp og barnepass! Anonymous poster hash: 4ad73...e02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 Godt å høre - jeg har reist mye med eldste, sammen med pappaen den gangen, kun positive opplevelser, reiste alene med eldstemann fra han var 4 år - bare gøy. Den eneste jeg tenker med han lille at om uhellet er ute, så er ikke mye han klarer på egen hånd. Men som du sier - det må være Max uflaks å bli momentant bevisstløst Anonymous poster hash: b6790...f85
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Godt å høre - jeg har reist mye med eldste, sammen med pappaen den gangen, kun positive opplevelser, reiste alene med eldstemann fra han var 4 år - bare gøy. Den eneste jeg tenker med han lille at om uhellet er ute, så er ikke mye han klarer på egen hånd. Men som du sier - det må være Max uflaks å bli momentant bevisstløst Anonymous poster hash: b6790...f85 å bli momentant bevisstløs kan jo like gjerne skje mens du er hjemme alene med ungen.. og det kan gå lang tid før noen kommer hjem!! Kos deg på tur HI! jeg ville passet på å velge et hotell med barnebasseng, slik at det er et sted mini kan sitte og plaske litt, leke med en bøtte og spade osv, da kan det jo hende du kan sitte på rompa i 10 minutter også Anonymous poster hash: 4af77...39c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Ville ikke bekymret meg over ulykker etc. Dere skal vel ikke på fottur til jungelen akkurat. Men tror jeg ville tenkt det var kjedelig å bare reise alene med så lite barn. Ingen venninner eller besteforeldre som kan bli med? Anonymous poster hash: e4f3f...855
*flux* Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Jeg har reist med mamma og ungene når jeg har reist alene. Det er koselig. Jeg får hjelp og selskap og er ikke alene. Hadde dratt alene selv hvis ikke mamma ble med sist. Det går sikkert veldig fint å dra alene men det Jan være koselig å ha med en søster eller mamma. Det blir også billigere fordi du må betale mer for ungen når det bare er en voksen.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 så små barn trives best på lekeplasser, lekeland og badeland, ikke flere timer på et fly Anonymous poster hash: 2e2e2...625
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 Reiser alene med mine tre på 3,7,10 Har reist flere ganger alene med barn- hatt det tipp topp👍🏻 Anonymous poster hash: aceba...666
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 Du har ikke en venninne eller familie du kan reise sammen med? Mange blir matforgiftet i syden og det er vanskelig å passe på en så liten alene hvis man spyr og har diare om hverandre. Det går helt sikkert fint, men etter at barnas pappa tilbragte en av feriens to uker på do etter å ha blitt matforgiftet, ville jeg vært engstelig for å reise alene med et så lite barn. Vi var to, så det gikk fint, men han hadde aldri klart å ivareta en toåring alene så syk som han var. Anonymous poster hash: 4767d...b6f
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 Det vil nok gå helt fint, det eneste jeg tenker på er i såfall hvem som skal ta seg av barnet dersom du blir syk. Men akkurat det kan jo skje selv om man reiser to foreldre sammen også og man kan jo ikke la det ødelegge mulighetene for en ferietur. Regner med at det finnes noen slags løsning på slike situasjoner når man bor på et all inclusive hotell, at de ansatte hjelper til i en evt krisesituasjon.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 Takk for gode svar! Ja, det verste er at dersom jeg blir akutt syk... som sagt, ikke første gang jeg reiser til Middelhavet, og prioriterer gode hoteller (selv om det ikke er en garanti mot matforgiftning). Har aldri opplevd det på noen av mine tidligere reiser. Har dessverre ingen venninner som er interessert- hun uten barn synes det blir kjedelig, hun med tre barn reiser sjeldent, og da kun med hele gjengen. hadde vært selvfølgelig gøy å reise med noen, men slik blir det ikke. Men jeg kommer ikke til å kjede meg - det vet jeg Anonymous poster hash: b6790...f85
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 Jeg er på charter med en på seks og en på 2.5år nå. Bare den minste /evt. bare en av ungene hadde vært en drøm. Hehe. Velg et hotell med ok barnebasseng og ta det derfra. God tur Anonymous poster hash: 61d4b...4ab
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #18 Skrevet 13. mars 2017 Jeg hadde en super tur med min 7 åring ei uke. Men ja, det var litt ensomt, og de fleste måltider spiste jeg alene mens ungen fløy rundt og lekte. Forøvrig var vi på flere små utflukter til byen, handling, stranda. Jeg ser ingen grunn til at hele ferien skal foregå på hotellet du bor på. Anonymous poster hash: 23a12...a6b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #19 Skrevet 13. mars 2017 Jeg reiste alene til Bulgaria med 4åring og 2åring, verste ferien jeg har vært på, 4åringrn brakk foten første dagen og måtte opereres, umulig å komme seg hjem for alle fly var fulle og de jeg kunne tatt hadde 4 mellomlandinger og over 1døgn i reise. Ikke kunne vi bade, hotellet hadde en haug på små avsatser som jeg måtte bære vogna over. Anonymous poster hash: 72d04...339
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #20 Skrevet 13. mars 2017 Jeg har gjort det. Gikk bra, men jeg bodde altfor langt fra stranden, og en nattklubb like ved gjorde det umulig for ungen å sove. Jeg ville satset på et hotell med et flott bassengområde helt nærme stranden. Bare basseng er mye mer krevende med en toåring, enn å være på stranden. Ungen vil da kunne aktivisere seg selv mye mer med å grave i sanden, kjenne bølgene over bena, lete etter skjell og småsteiner etc. Er det en lekeplass og noen disser/sklier der også er det helt supert på kveldene. Ville tatt med tralle som kan legges ned, så du kan ta noen turer utenfor hotellområdet også. Kjekt å gå ute på kvelden, se på livet, dele en is etc. Kanskje det er et akvarium, dyrepark eller lignende dere får lyst til å besøke? Ta med tegnesaker, bøker og iPad med filmer på. Vær påpasselig med å ta idoform hver dag en uke før avreise, og hver dag på turen, så unngår du ubehagelige overraskelser. Ta med immodium og reiseapotek, plaster etc. Pass på at det er lite støy fra nabolaget. God tur! Anonymous poster hash: 54f40...f71
Blondzilla Skrevet 13. mars 2017 #21 Skrevet 13. mars 2017 Dra til Spania, eventuelt Kanariøyene, der er det høyere standard enn for eks Hellas. Jeg hadde lett gjort det, men jeg hadde nok syntes det var ensomt og kjedelig på kveldene.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #22 Skrevet 13. mars 2017 Åh, det hørtes deilig ut! Rolige dager ved bassenget, kos i skyggen, is, god mat og tidlig i seng. Så kan du slappe av med en god bok på terassen etter at han er i seng. Vi skal til Hellas i sommer (jeg,mann og to barn (1 og 4 år). Skal jeg være ærlig hadde det vært mye mer avslappende å bare ha med eldste alene God tur og kos dere!! Anonymous poster hash: cf9cb...bae
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #23 Skrevet 13. mars 2017 Reiste alene med datteren min når hun var 3 år. Det var en skikkelig avslappet ferie med masse bading. Leide også vogn på hotellet slik at jeg kunne trille en tur med henne mens hun sov litt på dagtid ( dette for å forlenge kvelden litt ) Vi hadde hotell inkl halvpensjon. Anonymous poster hash: db280...834
Leeloo76 Skrevet 13. mars 2017 #24 Skrevet 13. mars 2017 Vet mange liker Sunwing i Arguineguin, og jeg har vært i samme område og vet det er fine strender der, og Lollo og Bernie er alltid en slager. Likte Sunwing Alcudia veldig godt, fantastisk strand rett ved hotellet, men det er for tidlig å dra dit nå. Vi var i starten av mai, og det var fortsatt kjølig (men mulig vi hadde litt uflaks). Pass på ar det er hotell med god WiFi, så kan du se filmer på pad (ev. ta med AppleTV og koble den til TV), for ofte er ikke TV-kanalene mye å skryte av. Ebøker er også gull. Jeg dro alene til Tenerife med min da 3,5-åring, det var helt supert bortsett fra at hotellet lå for langt unna stranda. Det er selvfølgelig kjedelig om du skulle blir syk, men drar man med et av de større reiseselskapene har de vel garantert kriseplaner for slikt (spør på forhånd). Når man reiser med så små spiller det jo egentlig ikke så stor rolle hvor man drar, bare hotellet er bra, temperaturen er god, og bassenget er rent.
hol(L)y COW Skrevet 13. mars 2017 #25 Skrevet 13. mars 2017 Med mindre man reiser til andre siden av jordkloden så er det vel ikke så stort problem. Det tar ikke en halv dag engang å fly til gran canaria feks. Jeg kunne lett reist med tre unger aleine. Blir man syk tar det ikke lenger tid for en bestemor eller tante å komme til unnsetning, enn om man bor i Trondheim når resten av familien bor i Oslo. Barnevakt har de på de fleste hoteller i krisetilfeller. Ser ikke problemet - reis og kos dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå