Gå til innhold

Barn med skade på halebein, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har da falt og slått halebeinet kraftig, snakket med legen og det er jo ingenting å gjøre med, bare vente til det går over. De tar ikke røntgen så lenge det ikke er mistanke om skade på bekken eller rygg, så det må bare gå sin gang.

Greit nok det, men hvor lang tid tar det egentlig, og hvordan har andre løst det med skole.

Har nå ikke sittet på tre dager, står og spiser, krøker seg ned i liggende på sofaen/senga, på magen eller siden, kan ikke ligge på rygg for det er for smertefullt. Alle bevegelser er smertefulle og har ikke nubbesjans å sitte, ikke et par minutter engang, uansett myke puter osv så går det ikke.

Men ungen må jo på skolen. Håper selvfølgelig det blir en del bedre i løpet av helgen, men når det i dag er umulig å sitte så mye som et minutt på mykt underlag er det ganske usannsynlig at det er mulig å sitte 6 timer på skolen til mandag.

Må jo ta smertestillende, ta med en myk pute og få stå bakerst i klasserommet når det ikke går å sitte, men det høres ut som det blir noen slitsomme og lange dager...

Så hvor lenge må vi regne med at det gjør så vondt, blir det plutselig og mirakuløst bedre (krysser fingrene for det) ;)

Anonymous poster hash: c114d...3e8

Fortsetter under...

Skrevet

Den er kjip, den der. Har selv gjort det samme ved to anledninger. Det kan fort ta flere mnd før det er skikkelig bra igjen. Å sitte bør han klare innen en uke eller to, men vondt vil det være. Det går over, da.

Skrevet

Det burde nok bli bra nok til å klare hverdagslige ting i løpet av 1-2 uker, vil jeg tro. Kommer helt an på hvor forslått det er.

en svakhet i halebeinet kan han ha resten av livet.

Jeg bristet halebeinet som 10-åring, er nå over 30 år og sliter fortsatt med å sitte for lenge på harde flater og kan ikke ligge på rygg på gulvet f.eks. 

Anonymous poster hash: 85bf0...6f0
Skrevet

Uff, ikke så veldig oppløftende dette nei, stakkars.

Han klarer å kle på seg en joggebukse selv nå, stående og holde seg fast i noe mens han med stiv kropp tråkker ned i et og et ben på buksa. Men han er sjanseløs når det kommer til sokker, han klarer ikke bøye seg ned så han får på seg dem.

Jaja, får snakke med læreren over helga, kanskje han må få noen dager til hjemme, jeg får heller stikke bort på skolen og hente bøker og lekser så han får jobbet litt liggende på sofaen ;)

Var nå et av de dummeste stedene å få en brist, brudd eller hva det nå er da, hadde jo vært mye lettere å håndtere om det var ankelen eller håndleddet.

HI

Skrevet

Jeg har gjort det samme selv, en gang som barn og en gang som ungdom.

Husker det tok lang tid første gangen, og jeg fikk bruke en lenestol fra lærerværelset til å ligge i de første dagene tilbake på skolen.

Et godt tips er badering!

Å sitte på altså, etterhvert som han klarer det.

Stakkars, føler med og sender 1000 gode ønsker om rask bedring - det der er vondt!

Anonymous poster hash: 4399f...5b4

Skrevet

Kjøp slik pute til å ha rundt nakken når en skal sove sittende.

Avlaster akkurat rett sted, er lett å ta med i en veske da den er mindre enn badering og enklere å få tak i på denne tiden av året.

Den reddet meg da jeg var i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 0a503...665

Annonse

Skrevet

Hvilke smertestillende gir du?

Anonymous poster hash: cae84...311

Skrevet

Takk for svar alle sammen

Legen sa han skulle få paracet, så han får det. Det har grei effekt selv om han ikke blir smertefri.

Skal stikke ut nå og lete etter en myk nakkepute, en sånn med små isoporkuler i sin former deg litt etter må vel være greit å sitte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...