Gå til innhold

En mann som påstår han er kvinne, prøvde å komme inn i damegarderoben. Synes å huske at det var noen her som mente at det ALDRI ville skje:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pussig. Siden mitt innlegg handlet om garderoben. At de ikke blir kvinner er et kromosomfaktum og uinteressant for denne diskusjonen siden andre ikke trenger forholde seg til det.

Anonymous poster hash: 7f011...eaa

Nei, ditt innlegg handlet om hva du oppfatter som "normale mennesker". Du mener du "vet" bedre enn de det gjelder hvilket kjønn de tilhører, ut fra et "kromosomfaktum".

Hvert år fødes det barn som er vanskelig å kjønnsbestemme http://forskning.no/medisin-kjonn-og-samfunn-seksualitet/2008/04/fodt-med-ubestemmelig-kjonn

Det som er rimelig klart er at det fødes enda flere barn som TILSYNELATENDE tilhører ett kjønn, men som i virkeligheten er et annet kjønn.

Siden dette ikke gjelder deg eller ditt barn vet du ikke hvordan det føles for disse barna som har vært så uheldig å være født i feil kropp. Dermed mener jeg du kan slutte å mene så mye om saken.

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, ditt innlegg handlet om hva du oppfatter som "normale mennesker". Du mener du "vet" bedre enn de det gjelder hvilket kjønn de tilhører, ut fra et "kromosomfaktum".

Hvert år fødes det barn som er vanskelig å kjønnsbestemme http://forskning.no/medisin-kjonn-og-samfunn-seksualitet/2008/04/fodt-med-ubestemmelig-kjonn

Det som er rimelig klart er at det fødes enda flere barn som TILSYNELATENDE tilhører ett kjønn, men som i virkeligheten er et annet kjønn.

Siden dette ikke gjelder deg eller ditt barn vet du ikke hvordan det føles for disse barna som har vært så uheldig å være født i feil kropp. Dermed mener jeg du kan slutte å mene så mye om saken.

Dette er bare for dumt, på linje med livmorfeminisme.

Skrevet

De få som fødes som det er usikkerhet om kjønn ser dermed slik ut også og de får behandling og medisiner for å "bli" kun ett kjønn. Du vil ikke se en tvekjønnet 20 år gammel mann i en damegarderobe. Da er han blitt en mann eller dame . I tilleg er det mannlige kjønnsorgan heller beskjedent på disse.... ikke et fullvoksent lem å se i garderoben da. Og jeg er for at de født i feil kjønn skal få hjelp av norske stat til å bli de de føler seg som men jeg nekter å se en manns penis i en kvinnegarderobe. Din datter anonyme ser foreløpig ut som en gutt desverre. Og samme gjør den som ønsket 5 min of fame i avisa.

Anonymous poster hash: 9ee34...65a

Skrevet

Det finnes løsninger for disse problemene. Jeg vet at det er mulig.

Jeg forstår at kvinner som fremdeles har mannlige ytre kjønnsorgan vil føle seg veldig ukomfortable nakne i en damegarderobe. Jeg forstår også at noen kvinner vil føle seg ukomfortable med dette. Enkelt å forstå.

At det vil komme horder av menn med lebestift inn i damegarderoben for å glo, er bare tull og vas, og ren dumskap fra de som skriver det. Og et skikkelig dårlig argument. Så vær så snill og stopp med det.

I klassen til søsteren min på videregående gikk det en jente (som egentlig var gutt) men ingen visste det. Hun dusjet med de andre jentene (hadde på seg bikini) og skiftet på do. Ingen visste at hun fysisk var gutt, før hun selv fortalte det mye senere. Så det er mulig å løse - ved for eksempel å skifte på do, og dusje med badetøy. Jeg synes at denne debatten blir litt overdrevet egentlig. Og veldig lite løsningsorientert.

Skrevet

Jeg har mindre pepper enn mannen min. Vil du ha meg kastet ut også?

En venninne av meg var i en ulykke for mange år siden som har gjort at hennes ytre kjønnsorganer Ser svært annerledes ut enn andre kvinners. Vil du ha henne kastet ut? (Hun våger uansett ikke gå i en slik garderobe i redsel for å møte slike som deg, men om hun hadde gjort det.)

Anonymous poster hash: 060e1...ded

Har venusberget tatt form av en penis? I så fall, har resten av kroppen også begynt å ligne en mannskropp etter ulykken? Fins det noen som helst mulighet for de andre i dusjen til å misforstå hennes kjønnstilhørighet?

Hvis ikke, hvorfor er dette relevant?!

Anonymous poster hash: 8a733...fe6

Skrevet

Jeg forstår at kvinner som fremdeles har mannlige ytre kjønnsorgan vil føle seg veldig ukomfortable nakne i en damegarderobe. Jeg forstår også at noen kvinner vil føle seg ukomfortable med dette. Enkelt å forstå.

At det vil komme horder av menn med lebestift inn i damegarderoben for å glo, er bare tull og vas, og ren dumskap fra de som skriver det. Og et skikkelig dårlig argument. Så vær så snill og stopp med det.

I klassen til søsteren min på videregående gikk det en jente (som egentlig var gutt) men ingen visste det. Hun dusjet med de andre jentene (hadde på seg bikini) og skiftet på do. Ingen visste at hun fysisk var gutt, før hun selv fortalte det mye senere. Så det er mulig å løse - ved for eksempel å skifte på do, og dusje med badetøy. Jeg synes at denne debatten blir litt overdrevet egentlig. Og veldig lite løsningsorientert.

Alle skal dusje uten badetøy før de skal i bassenget. Enda viktigere for svett kuk og baller.

Anonymous poster hash: 678ec...753

Annonse

Skrevet

Men det er da virkelig ikke normale menneskers problem, og bør heller ikke gjøres til det. Det er ikke slik at det dermed er greit med menn i damegarderoben "fordi de har tenkt å bli kvinne". (Ikke blir de kvinner heller, men det er nå en annen sak.)

Synest det er trist at du skal oppdra barn når du tydeligvis har så store kunnskapshull og mangel på refleksjon...

Skrevet

At en som liksom har byttet kjønn men er gjenkjennelig mann er noe i nærheten av "akkurat som meg" er det største vås jeg har hørt. Det er ikke og vil aldri bli greit. Og det vil jeg ikke nøle med å kreve fjernet fra en damegarderobe.

Litt selvopptatt og opptatt av å dømme andre. Du kunne prøvd deg på noe slikt med noen som meg i nærheten, så hadde du nok lært å passe på deg selv meste gang. Har lite til overs for trangsynte navlebeskuende mennesker!

Skrevet

Litt selvopptatt og opptatt av å dømme andre. Du kunne prøvd deg på noe slikt med noen som meg i nærheten, så hadde du nok lært å passe på deg selv meste gang. Har lite til overs for trangsynte navlebeskuende mennesker!

Tror du at du kan skremme motstandere til taushet i en diskusjon? Virkelig? Og du synes ikke det er en smule primitivt?

Skrevet

Tror du at du kan skremme motstandere til taushet i en diskusjon? Virkelig? Og du synes ikke det er en smule primitivt?

Tja, nå bar derved strengt tatt ikke jeg som starter med å bruse meg opp med dersom, så hadde jeg. Og tenker at det kan være greit å vite at vi er mange som ikke lar slike ting gå upåaktet hen i slike situasjoner. Og primitivt? Denne diskusjonen er så primitiv i utgangspunktet at det bryr meg lite. Man diskuter tross alt her med mennesker som ikke helt har forstått hva det er å være født i feil kropp eller transe! 😂😂😂

Skrevet

Tja, nå bar derved strengt tatt ikke jeg som starter med å bruse meg opp med dersom, så hadde jeg. Og tenker at det kan være greit å vite at vi er mange som ikke lar slike ting gå upåaktet hen i slike situasjoner. Og primitivt? Denne diskusjonen er så primitiv i utgangspunktet at det bryr meg lite. Man diskuter tross alt her med mennesker som ikke helt har forstått hva det er å være født i feil kropp eller transe! 😂😂😂

Jeg er ikke den som har svart deg tidligere, men det handler ikke om mangel på kunnskap. Det handler ikke om mangel på respekt.

Jeg kjenner en som er i prosessen til å bli mann, og respekterer hans situasjon 100%. Jeg har fulgt ham siden barndomsår, og er veldig glad i ham som person. Jeg vet hva det betyr å være født i feil kjønn.

Men det er ikke det som er temaet her. Temaet er, at mannlige kjønnsorganer har ingenting i en kvinnegarderobe å gjøre, og motsatt. Min kamerat har fortsatt kvinnelige kjønnsorganer, og velger å unngå situasjoner hvor man er naken i offentlige bad og lignende, av den enkle grunn at han ikke er komfortabel i verken den ene eller den andre, og ikke vil støte noen.

Altså jeg kan ikke med livets innsats forstå hvordan dere oppriktig kan mene, at en biologisk mann, kan være i jentegarderoben? Jeg ville virkelig føle meg utrolig ukomfortabel, og det ville de fleste andre også.

Og ja, kommer det en transkjønnet person med, med penis og testikler, så jager jeg ham ut, uansett hvor mye han føler seg som en kvinne.

Og vet du hva som er festlig? Min kamerat som er ved å bli kvinne, er helt enig i den holdningen.

Anonymous poster hash: ecb08...4b7

Skrevet

Jeg er ikke den som har svart deg tidligere, men det handler ikke om mangel på kunnskap. Det handler ikke om mangel på respekt.

Jeg kjenner en som er i prosessen til å bli mann, og respekterer hans situasjon 100%. Jeg har fulgt ham siden barndomsår, og er veldig glad i ham som person. Jeg vet hva det betyr å være født i feil kjønn.

Men det er ikke det som er temaet her. Temaet er, at mannlige kjønnsorganer har ingenting i en kvinnegarderobe å gjøre, og motsatt. Min kamerat har fortsatt kvinnelige kjønnsorganer, og velger å unngå situasjoner hvor man er naken i offentlige bad og lignende, av den enkle grunn at han ikke er komfortabel i verken den ene eller den andre, og ikke vil støte noen.

Altså jeg kan ikke med livets innsats forstå hvordan dere oppriktig kan mene, at en biologisk mann, kan være i jentegarderoben? Jeg ville virkelig føle meg utrolig ukomfortabel, og det ville de fleste andre også.

Og ja, kommer det en transkjønnet person med, med penis og testikler, så jager jeg ham ut, uansett hvor mye han føler seg som en kvinne.

Og vet du hva som er festlig? Min kamerat som er ved å bli kvinne, er helt enig i den holdningen.

Det er lenge siden diskusjonen har handlet om tilgang til damegarderoben. Det er nesten ingen som hevder at transeksuelle skal ha tilgang til garderober (det er ingen garderober som passer for dem, uansett).

Diskusjonen har nå lenge handlet om at folk som ikke aner hva de snakker om uttaler seg som de "vet" at en som er født i feil kropp aldri vil kunne bli kvinne/mann, at de uansett hva de gjør vil være annenrangs og vil måtte ta hensyn til de som er "normale". 

Skrevet

Tja, nå bar derved strengt tatt ikke jeg som starter med å bruse meg opp med dersom, så hadde jeg. Og tenker at det kan være greit å vite at vi er mange som ikke lar slike ting gå upåaktet hen i slike situasjoner. Og primitivt? Denne diskusjonen er så primitiv i utgangspunktet at det bryr meg lite. Man diskuter tross alt her med mennesker som ikke helt har forstått hva det er å være født i feil kropp eller transe!

Så du tenker at du kan likegodt late som du er stor og tøff, men selv den retorikken faller på snørra med utropstegn og idiotsmilefjes, og så er du like langt: du har ikke argumenter, og å blåse seg opp som ei padde i parringstida - ei hannpadde, vel å merke - fungerte ikke. Ta det til etterretning. Og du ville aldri kunne sette meg på plass uansett. Spesielt ikke i en situasjon hvor du forlanger noe som er på linje med at du skal ha med hunden din i garderoben

Annonse

Skrevet

Sist jeg sjekket hva denne diskusjonen handlet om, så handlet den om å gå bade på Vestkantspa på badedager og hadde ingen ting med garderoben å gjøre! Tviler stort på at en som er født i feil kropp ville vist seg naken foran andre, da de fleste har store problemer med st kjønnsorganer deres ikke ser ut slik som de ønsker! Garderobe problemet lar seg lett løse! Enten med egen garderobe eller p la vedkommende bruke garderoben før de sndre damene/herrene. Feil å la en som identifiserer seg (og ser ut som) kvinne få bade på herredagen!

Anbefaler dere alle og se dokumentarserien født i feil kropp. Kanskje dere da får innsikt i hvilken utfordringer disse menneskene har, og da vil bli litt mer reflektert og medmenneskelige!

Skrevet

Alle skal dusje uten badetøy før de skal i bassenget. Enda viktigere for svett kuk og baller. Anonymous poster hash: 678ec...753

Dette var et eksempel. Og en transe som dusjer i bikini vil ikke påvirke badekvaliteten på nevneverdig. Verre med alle grisene som tisser i bassenget; jeg vet ikke om du så nylig en undersøkelse av vannkvaliteten, og den utrolig store mengden urin de fant i vannet. Usj og æsj.

Uansett, så vil dette trolig forandre seg noe i fremtiden. Jeg leste nylig om planer for nye svømmebasseng - hvor det skal være påbudt å dusje med badetøy, og felles dusjområder for kvinner og menn.

Skrevet

Så en klarer å skjule en penis inni en bikinitruse og mangelen på pupper inni en bikinitopp?

Anonymous poster hash: eda08...474

Skrevet

Da tar du et valg, i likhet med alle kvinnene du påstår at ikke kan (​selv om det egentlig er snakk om et valg).

Den eneste som faktisk ikke kan velge mellom å delta eller avstå her, er den transkjønnede. 

Jeg tviler også på din vurdering av hvor stort frafallet vil bli. Det er heller ingen som mister et tilbud, men derimot flere som får det. 

Hvor mange transkjønnede er det i Norge?

Ti prosent av norges kvinner er blitt voldtatt. Svært mange er traumatisert pga. voldelige menn. Det er en god del av disse to gruppene som ikke kan bade sammen med menn, og langt mindre være naken i garderoben sammen med en person som naken ser ut som en mann. Mange har en religion som gjør at de ikke kan bade med menn. Så har du andre som av ulike årsaker ikke greier å være i svømmehallen sammen med menn.

Hvorfor skal alle disse miste et tilbud, fordi en person som er født i feil kropp ikke vil bade alle andre dagene det er fellesbading? De fleste svømmehallene har mulighet til å gi et alternativ garderobetilbud i spesielle tilfeller. Og slik jeg kjenner flere slike steder er de også villige til å strekke seg langt for å hjelpe til å løse problemer. Dermed har de transkjønnede absolutt et valg - de har til og med langt mer valg enn de som ikke kan svømme annet enn på kvinnedagene.

Jeg tror dessverre at å tvinge dette gjennom vil føre til større problemer for de transkjønnede, enn større aksept.

Jeg kjenner både privat og gjennom jobb mange som er i noen av gruppene jeg har nevnt over. De vil miste det eneste tilbudet de har for svømming om dette innføres. For meg personlig er det uproblematisk, men det er ikke det for alle som av ulike grunner ikke kan svømme da. En transkjønnet har flere muligheter, og bør derfor benytte seg av disse.

Anonymous poster hash: 8b980...fff

Skrevet

Enig.

I sammenhenger der man er mange sammen, sørger man for å ta hensyn til det som er best mulig for flest mulig. Ikke det som er ok for én og ubehagelig for 30.

Anonymous poster hash: 8a733...fe6

Skrevet

Hvor mange transkjønnede er det i Norge?

Ti prosent av norges kvinner er blitt voldtatt. Svært mange er traumatisert pga. voldelige menn. Det er en god del av disse to gruppene som ikke kan bade sammen med menn, og langt mindre være naken i garderoben sammen med en person som naken ser ut som en mann. Mange har en religion som gjør at de ikke kan bade med menn. Så har du andre som av ulike årsaker ikke greier å være i svømmehallen sammen med menn.

Hvorfor skal alle disse miste et tilbud, fordi en person som er født i feil kropp ikke vil bade alle andre dagene det er fellesbading? De fleste svømmehallene har mulighet til å gi et alternativ garderobetilbud i spesielle tilfeller. Og slik jeg kjenner flere slike steder er de også villige til å strekke seg langt for å hjelpe til å løse problemer. Dermed har de transkjønnede absolutt et valg - de har til og med langt mer valg enn de som ikke kan svømme annet enn på kvinnedagene.

Jeg tror dessverre at å tvinge dette gjennom vil føre til større problemer for de transkjønnede, enn større aksept.

Jeg kjenner både privat og gjennom jobb mange som er i noen av gruppene jeg har nevnt over. De vil miste det eneste tilbudet de har for svømming om dette innføres. For meg personlig er det uproblematisk, men det er ikke det for alle som av ulike grunner ikke kan svømme da. En transkjønnet har flere muligheter, og bør derfor benytte seg av disse.

Tviler på at en trance eller en kvinne med penis er interessert i å være naken med andre kvinner, så garderobe utfordringen kan helt sikkert løses. Og når hun først har fått badedrakt/bekinien på ser hun nok lilke kvinnelig ut som deg.... Så hva er problemet? Og ja, der finnes brystproteser og greier i trusa for å skule penis mest mulig.

Skrevet

Så en klarer å skjule en penis inni en bikinitruse og mangelen på pupper inni en bikinitopp?

Anonymous poster hash: eda08...474

Du får Google brystproteser. Og de fleste vil klare og skule penis ganske bra med mindre de er ekstremt utrustet.

Skrevet

Tviler på at en trance eller en kvinne med penis er interessert i å være naken med andre kvinner, så garderobe utfordringen kan helt sikkert løses. Og når hun først har fått badedrakt/bekinien på ser hun nok lilke kvinnelig ut som deg.... Så hva er problemet? Og ja, der finnes brystproteser og greier i trusa for å skule penis mest mulig.

Om du ikke greier å forstå hva problemet er for de gruppene jeg har nevnt, da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Skrevet

Om du ikke greier å forstå hva problemet er for de gruppene jeg har nevnt, da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Du argumenterer med at det finnes mange kvinner som er utsatt for vold og voldtekt og derfor vil ha problemer med en mann i garderoben og svømmebassenget. Dersom denne mannen ikke ser ut som en mann (og benytter seg av alternativ garderobeløsninger) vil da ikke bringe frem traumer. Hvem vet at hun har penis? Og hva med maskuline kvinner i så tilfelle? De finnes det mange av!

Skrevet

Du argumenterer med at det finnes mange kvinner som er utsatt for vold og voldtekt og derfor vil ha problemer med en mann i garderoben og svømmebassenget. Dersom denne mannen ikke ser ut som en mann (og benytter seg av alternativ garderobeløsninger) vil da ikke bringe frem traumer. Hvem vet at hun har penis? Og hva med maskuline kvinner i så tilfelle? De finnes det mange av!

Ofte kan man likevel godt forstå at det er menn det er snakk om, og da er det et problem for disse gruppene.

Hva med alle de kvinnene som ikke kan bade med menn pga. religion? Det er allerede et problem at mange av disse er for lite fysisk aktive, så å innføre en ordning som det du og andre mener bør innføres, det vil gjøre at en stor gruppe kvinner blir utestengt fra svømmehaller rundt omkring.

Og hvorfor er det så viktig at en transkjønnet skal ha rett til å bade akkurat denne dagen i uken, når den står fritt til å bade de fleste andre dager i uken?

Skrevet

Ofte kan man likevel godt forstå at det er menn det er snakk om, og da er det et problem for disse gruppene.

Hva med alle de kvinnene som ikke kan bade med menn pga. religion? Det er allerede et problem at mange av disse er for lite fysisk aktive, så å innføre en ordning som det du og andre mener bør innføres, det vil gjøre at en stor gruppe kvinner blir utestengt fra svømmehaller rundt omkring.

Og hvorfor er det så viktig at en transkjønnet skal ha rett til å bade akkurat denne dagen i uken, når den står fritt til å bade de fleste andre dager i uken?

Har tilgode og møte kvinner som er så traumatisert at de vil få problemer med mistanke om at en kvinne i svømmehallen muligens har en penis. Da vil vel problemet være like stort om de treffer maskuline kvinner (som det finnes ganske mange av) som sår like stor tvil om hva de gjemmer mellom beina.

Og når du snakker om religion, så mener jeg at det kommer jo Ann på om vedkommende definerer seg som kvinne eller mann.

Og for personen som har et annet kjønn en det biologiske tenker jeg at det emosjonelt betyr veldig mye og kunne delta på kvinnedagen/minnedagen. Mangen i en slik situasjon strever enormt med å akseptere egen kropp, og har dårlig selvbilde før oprasjoner, og det å vise seg i badetøy for "motsatt" kjønn er tøft. Selvmords tallene antas og være svært høye.

Skrevet

Har tilgode og møte kvinner som er så traumatisert at de vil få problemer med mistanke om at en kvinne i svømmehallen muligens har en penis. Da vil vel problemet være like stort om de treffer maskuline kvinner (som det finnes ganske mange av) som sår like stor tvil om hva de gjemmer mellom beina.

Og når du snakker om religion, så mener jeg at det kommer jo Ann på om vedkommende definerer seg som kvinne eller mann.

Og for personen som har et annet kjønn en det biologiske tenker jeg at det emosjonelt betyr veldig mye og kunne delta på kvinnedagen/minnedagen. Mangen i en slik situasjon strever enormt med å akseptere egen kropp, og har dårlig selvbilde før oprasjoner, og det å vise seg i badetøy for "motsatt" kjønn er tøft. Selvmords tallene antas og være svært høye.

Det du gjør er at du bagatelliserer at mange flere mister sin eneste mulighet til å svømme - og du gjør det for at et lite antall andre - som har mulighet til å svømme mange andre dager! - skal få lov å være der på en bestemt dag.

Du har ikke truffet... neivel, men jeg kjenner til ganske mange i nevnte grupper, både som privatperson og gjennom jobben jeg har.

Din personlige mening om en religion jeg vil anta du ikke selv har, hjelper tvilsomt de kvinnene som ikke kan bade med menn pga. religion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...