Gå til innhold

En mann som påstår han er kvinne, prøvde å komme inn i damegarderoben. Synes å huske at det var noen her som mente at det ALDRI ville skje:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

I dagens samfunn bør man ha en unisexgarderobe i svømmehallene.....En garderobe man kan ta i bruk ved litt spesielle tilfeller, som i denne saken f.eks.

Endret av Kari Mari
Skrevet

Helt uenig. Her kunne de i det minste ha ordnet et privat skiftested for damen. I bassenget vil det jo ikke være noe problem.

Skrevet

I dagens samfunn bør man ha en unisexgarderobe i svømmehallene.....En garderobe man kan ta i bruk ved litt spesielle tilfeller, som i denne saken f.eks.

Men de kaller det diskriminering. Egentlig burde sånne folk få bot og beskjed om å skifte/trene/bade hjemme. Ev. Henvisning til psykiatrisk.

Anonymous poster hash: 3a668...ba8

Skrevet

Men det er jo ikke garderobene som var problemet i denne saken, men at hun ikke kunne være der på kvinnedag. Linken hi legger ut samsvarer ikke med det hi skriver i innlegget sitt

Anonymous poster hash: 7c7ec...537

Skrevet

Helt uenig. Her kunne de i det minste ha ordnet et privat skiftested for damen. I bassenget vil det jo ikke være noe problem.

Bassenget var problemet fordi det var på en kvinnedag hun ikke fikk komme

Annonse

Skrevet

Hun sier at "det er mange som sier at det er ukomfortabelt å være i samme garderobe med en kvinne som har pikk. Men det handler ikke om komfort, det handler om min helse."

Det er et stort "Fuck you", til andres følelser, og en egoisme som er langt over grensen. Hva med voldtektsofre som ikke kan håndtere synet av en fremmed penis mens de selv står naken? Skal vi sende dem vekk fra garderobene, fordi retten til mannskvinner går først?

Jeg synes det er håpløst! Og respektløst.

Nei du er ikke kvinne. Du har pikk. Inn i mannegarderoben, ferdig!

Anonymous poster hash: ecb08...4b7

Skrevet

Hvor skulle hun skifte da? Mente hun at siden hun føler seg som dame kan hun , selv med penis? Helt uaktuelt . Går jeg i damegarderobe forventer jeg vaginaer . Og ... hun må gjerne kalle seg et jentenavn, kle seg i jenteklær og bruke leppestift. Med penis er du ikke dame. De som f eks er født i feil kropp skaffer seg rett kropp i forhold til kjønnet de føler seg som. En dame som har vært mann men byttet kjønn skal selvfølgelig svømme med damer og skifte med damer, damer med peniser ikke!

Anonymous poster hash: 9ee34...65a

Skrevet

Når hun har fjernet penisen og fått pupper er hun velkommen, intill da kan hun gå på vanlige fellesdager. Hadde reagert keaftig om en shemale skulle troppet opp og dinglet med stasen sin i damegarderoben

Anonymous poster hash: eda08...474

Skrevet

Argumentet er at hun har penis, og at denne ikke er forenlig med kvinnedag. I bassenget er ikke denne synlig, der vil hun være like mye kvinne som de andre.

Skrevet

Nei, la oss ha en freak garderobe 😳

Anonymous poster hash: 2e5ba...9c5

Skrevet

Enig med nr. 8.

Personen i artikkelen sier: "det er mange som sier at det er ukomfortabelt å være i samme garderobe med en kvinne som har pikk. Men det handler ikke om komfort, det handler om min helse."

Og selvfølgelig handler det om denne personens helse, det er ikke vanskelig å forstå at det å leve med som transperson gir store belastninger, spesielt psykiske, ikke minst i møte med kunnskapsløse fordommer.

Men med den kommentaren over så ber personen ALLE ANDRE å ta hensyn til henne, for at hun ikke skal slite psykisk.

Det er en navlebeskuelse uten sidestykke!

Jeg har et veldig avslappet forhold til kropp og nakenhet, men hvis jeg hadde møtt en transperson med mannlige kjønnsorgan i kvinnegarderoben, da hadde jeg faktisk bedt personen om å gå ut igjen av respekt for andre kvinner som har problemer med nakenhet og det motsatte kjønn. Hvis denne personen skulle få gjennomslag for å gå i kvinnegarderoben, da vil f.eks. en stor del kvinner av andre religioner, som kun kan bruke bassenget på kvinnedager, ikke lenger ha noe tilbud. En hel rekke kvinner som av ulike andre årsaker ikke svømmer annet enn på kvinnedagene i bassenget ville også slutte å gå der. For ikke å snakke om alle unge jenter som sliter med å dusje i fellesgarderober ellers.

Jeg greier ikke med min beste vilje å forstå at denne personen mener at hensynet til henne skal veie langt tyngre enn hensynet til alle andre?

Denne personen burde få hjelp til å takle ting og bli frarådet fra å ta offentlige kamper som vil bli en større belastning enn personen tydeligvis takler med sin psykiske helse. Personen bør få hjelp til å bli virkelighetsorientert når det kommer til de hensynet denne mener alle andre bør ta til henne.

Anonymous poster hash: 8b980...fff
Skrevet

Selvfølgelig gjelder det samme motsatt?

Har du kvinnelige kjønnsdeler, da skal du i kvinnegarderoben. Har du mannlige kjønnsdeler, så skal du i mannegarderoben.

Det er ikke så veldig vanskelig.

Enn de som er midt i kjønnskifte feks. De har pupper og penis? Hvor skal de gå?

Jeg liker det slik som garderobene er her, det er ett stort rom med avlukk slik at du kan skifte i fred og ingen ser på deg og nekter deg noe! Vi må være ett samfunn som passer for alle!

Annonse

Skrevet

Enig med nr. 8.

Personen i artikkelen sier: "det er mange som sier at det er ukomfortabelt å være i samme garderobe med en kvinne som har pikk. Men det handler ikke om komfort, det handler om min helse."

Og selvfølgelig handler det om denne personens helse, det er ikke vanskelig å forstå at det å leve med som transperson gir store belastninger, spesielt psykiske, ikke minst i møte med kunnskapsløse fordommer.

Men med den kommentaren over så ber personen ALLE ANDRE å ta hensyn til henne, for at hun ikke skal slite psykisk.

Det er en navlebeskuelse uten sidestykke!

Jeg har et veldig avslappet forhold til kropp og nakenhet, men hvis jeg hadde møtt en transperson med mannlige kjønnsorgan i kvinnegarderoben, da hadde jeg faktisk bedt personen om å gå ut igjen av respekt for andre kvinner som har problemer med nakenhet og det motsatte kjønn. Hvis denne personen skulle få gjennomslag for å gå i kvinnegarderoben, da vil f.eks. en stor del kvinner av andre religioner, som kun kan bruke bassenget på kvinnedager, ikke lenger ha noe tilbud. En hel rekke kvinner som av ulike andre årsaker ikke svømmer annet enn på kvinnedagene i bassenget ville også slutte å gå der. For ikke å snakke om alle unge jenter som sliter med å dusje i fellesgarderober ellers.

Jeg greier ikke med min beste vilje å forstå at denne personen mener at hensynet til henne skal veie langt tyngre enn hensynet til alle andre?

Denne personen burde få hjelp til å takle ting og bli frarådet fra å ta offentlige kamper som vil bli en større belastning enn personen tydeligvis takler med sin psykiske helse. Personen bør få hjelp til å bli virkelighetsorientert når det kommer til de hensynet denne mener alle andre bør ta til henne.

Dette!

Skrevet

Jeg liker det slik som garderobene er her, det er ett stort rom med avlukk slik at du kan skifte i fred og ingen ser på deg og nekter deg noe! Vi må være ett samfunn som passer for alle!

Hva med dusjen? Er den også delt opp? 

Jeg mener at vi må slutte å tilrettelegge for hver minste ting. Det kommer aldri til å eksistere et samfunn, der ALLE føler de blir hørt og sett på lik linje.

Anonymous poster hash: 334ce...70e

Skrevet

De må bare innse at de en periode må ta annsvar for valget sitt og vente med slik til de er ferdig opperert.

Greit at det går ann å skifte i avlukk, men de skal dusje uten klær i fellesdusjen.

Anonymous poster hash: 678ec...753

Skrevet

Om man er midt i et kjønnsskifte så er det da virkelig ingen problemer å la være å gå i svømmehallen en periode!

Så lenge man velger å ikke faktisk skifte kjønn så har man ingenting i motsatt kjønns garderober å gjøre, og heller ikke noe å gjøre på dager avsatt til det motsatte kjønn - selv om man mentalt/psykisk føler seg som det motsatte av det man biologisk er født som.

Skrevet

Dette har jo vedkommende gjort bare for å provosere. Skal min sleske ex også ta på seg leppestift og si at han føler seg som kvinne bare for å kunne glo damer? Om en biologisk sett er mann så får en skifte et annet sted

Anonymous poster hash: eda08...474

Skrevet

Selvfølgelig gjelder det samme motsatt?

Har du kvinnelige kjønnsdeler, da skal du i kvinnegarderoben. Har du mannlige kjønnsdeler, så skal du i mannegarderoben.

Det er ikke så veldig vanskelig.

Og i bassenget?

Anonymous poster hash: 7180b...bbe

Skrevet (endret)

Om man er midt i et kjønnsskifte så er det da virkelig ingen problemer å la være å gå i svømmehallen en periode!

Så lenge man velger å ikke faktisk skifte kjønn så har man ingenting i motsatt kjønns garderober å gjøre, og heller ikke noe å gjøre på dager avsatt til det motsatte kjønn - selv om man mentalt/psykisk føler seg som det motsatte av det man biologisk er født som.

En periode? Er mange år på venteliste for å få det utført, etter det jeg har lest.

Endret av Winterlady.
Skrevet

Og i bassenget?

Hva mener du med det?

Skrevet

Og i bassenget?

Skulle ikke være anonym.

Skrevet (endret)

Fatter ikke problemet er vi kvinner så snerpete at vi ikke kan dusje i 5 min selv om det er en transperson i dusjen?

Hadde ikke brydd hverken meg eller mine barn på 5 og 10 år!

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Og i bassenget?

Relativt sett er det få som er i den situasjonen som personen som Hi linker til.

Jeg stiller deg derfor et motspørsmål - hva da med alle kvinner som pga. religion ikke kan bade sammen med menn, hva med kvinner som er så traumatisert av menn at de ikke greier å være i samme basseng som en med fysisk sett mannlig kropp?

Men det er vel ikke så farlig om vi utelukker mange andre grupper bare vi inkluderer noen få og kaller oss inkluderende og openminded?

Skrevet

Fatter ikke problemet er vi kvinner så snerpete at vi ikke kan dusje i 5 min selv om det er en transperson i dusjen?

Hadde ikke brydd hverken meg eller mine barn på 5 og 10 år!

Vi kvinner har også opplevd mye forskjellig i livet. Ikke bare personen det diskuteres her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...