Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 og lurer på hvor mange dere ville tillatt i en slik bursdag? Grovt regnet kommer vel bursdag på ca 3500 inkl mat og drikke. Synes det er mye penger når dette er en måned med en god del utgifter. I tillegg kommer gave til jubilanten. Anonymous poster hash: 744d2...17c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Ja, det er mye penger. Men da ville jeg sagt at det fikk være bursdagsgaven også da.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 Jeg ville ikke gjort det. Ville heller laga pizza hjemme, billigere, mer smakfullt og koseligere 😊 Anonymous poster hash: 013b4...150
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Sønnen min på 16 har hatt det et par ganger, jeg synes ikke det var så dyrt jeg... Fra før har vi jo hatt bowlingbursdag, lekelandbursdag osv som fort koster opp mot 300 kr pr unge, å ha bursdag på peppes koster 149 pr unge når de er over 13 år. Da får de så mye pizza de orker, en brus og en is til dessert. Men han har jo ikke bedt hele klassen da, bare 3-5 av de nærmeste vennene. Det er ingen i klassen hans som har bedt hele klassen på ungdomsskolen https://www.peppes.no/pp13/wicket/bookmarkable/no.peppes.pepp2013.restauranter.PeppesSelskapHosPeppesPage?25&gclid=COXxz5Ljy9ICFRhfGQodwyYJ-Q Anonymous poster hash: e2822...163
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Jeg ville ikke gjort det. Ville heller laga pizza hjemme, billigere, mer smakfullt og koseligere Anonymous poster hash: 013b4...150 ENIG! Anonymous poster hash: c508d...743
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Jeg kan forstå at ungdommen ønsker seg det, men som voksne er vi ansvarlig for å lære barna våre gode økonomiske vaner. Økonomi handler jo om prioriteringer. Ved å lære dem å foreta prioriteringer, ruster vi dem til voksenlivet. Det kan jo være at dette er riktig prioritering for deres del, men for vår del har vi alltid gjort det rimeligst mulig. Dvs. hjemmebursdag, t.o.m uten godtepose.( har både store og små barn) Ungene har alltid vært fornøyde likevel. En slik bursdag hadde kostet meg to dager på jobb. Det er ikke den pizzaen verdt. Lykke til med valget Anonymous poster hash: c508d...743
3 i april Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Siden der er snakk om en tenåring, så blir vel ikke hele klassen bedt ? Hadde i så fall sagt at han/hun kun fikk be de aller nærmeste vennene sine. Eller evt bestille pizza fra feks pizzabakeren og så holde bursdagen hjemme som et kompromiss. Men hadde ikke betalt 3500 kr for en bursdag om en ikke hadde hatt råd til det.
Sisera Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 Når ungene mine ønsker seg slikt så sier jeg at det er greit, men da må de betale noe av det selv med egne lommepenger. Da velger de det ofte bort. Vi har god råd, men vil ikke ha bortskjemte unger som ikke lærer at ting koster.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Jeg kan forstå at ungdommen ønsker seg det, men som voksne er vi ansvarlig for å lære barna våre gode økonomiske vaner. Økonomi handler jo om prioriteringer. Ved å lære dem å foreta prioriteringer, ruster vi dem til voksenlivet. Det kan jo være at dette er riktig prioritering for deres del, men for vår del har vi alltid gjort det rimeligst mulig. Dvs. hjemmebursdag, t.o.m uten godtepose.( har både store og små barn) Ungene har alltid vært fornøyde likevel. En slik bursdag hadde kostet meg to dager på jobb. Det er ikke den pizzaen verdt. Lykke til med valget Anonymous poster hash: c508d...743 👍 Anonymous poster hash: 013b4...150
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Jeg ville ikke gjort det. Ville heller laga pizza hjemme, billigere, mer smakfullt og koseligere Anonymous poster hash: 013b4...150 Greia er vel at slike koselige bursdager har de allerede hatt i 13-14 år, nå føler de seg nesten voksne og ønsker å ta med vennene på "restaurant" uten foreldre og greier. Har noe med at de ønsker å gjøre noe voksent, selskapene med hjemmelaget pizza osv kommer de tilbake til. Sønnen min blir nå 16, og er tilbake til hjemmebursdag med hjemmelaget mat og kake, etter å ha hatt med seg 4-6 venner på peppes i et par år. De vil jo prøve litt nye ting rett og slett. Men det er ikke vanlig å la de invitere 25 gjester på pizzarestaurant, det lar man de gjøre med noen få bestevenner. Anonymous poster hash: e2822...163
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 8 pizzaer?! Hvor mange blir de egentlig? Anonymous poster hash: fe386...8db
februarprins2013 Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 hvis han tar 3-4 venner,så er ikke det så dyrt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå